دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۹۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵

به گزارش همشهری آوای خزر، ابراهیم محمدولی درباره خرید طلای آب‌شده اظهار داشت: به دلیل بازگشت آرامش نسبی به بازار طلا و اطلاع رسانی در مورد مضرات خرید طلای آب شده، تقاضا برای خرید آن طی ۴۰ روز اخیر نسبتاً کاهش یافته است و اکنون، بیشتر خود صنعتگران حوزه طلا در معاملات طلای آب شده فعال هستند که اهل فن بوده و می‌توانند درست یا غلط بودن طلای آب شده را تشخیص دهند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: زمانی که بازار دچار نوسانات شدید قیمتی می‌شود، مردم پول را تبدیل به طلا می‌کنند چرا که طلای آب شده مالیات بر ارزش افزوده و اجرت ندارد.

وی با بیان اینکه هیچ کس از خرید مصنوعات طلا متضرر نمی‌شود، تاکید کرد: توصیه می‌شود افرادی که در صنعت طلا خبره نیستند به بخش طلای آب شده ورود نکنند، زیرا ممکن است عیار پایین بخرند و در زمان فروش متوجه این موضوع شده و متضرر شوند.

وی ادامه داد: اگر مردم به دنبال تبدیل پول خود به طلا هستند، مصنوعات طلا آن هم به صورت حضوری بخرند تا اگر مشکلی هم پیش آمد به راحتی بتوانند پی گیری کنند.

  • مسافران ۳ کیلو مصنوعات نقره می‌توانند به خارج ببرند

محمد ولی در مورد بازار نقره نیز گفت: بعد از طلا و پلاتین، نقره یکی از فلزات گرانبهاست زیرا مصنوعاتی از آن ساخته می‌شود که برای مردان هم کاربرد زیادی دارد. مسافرانی که از کشورهای همسایه به کشور ما و شهرهای زیارتی ما سفر می‌کنند، بیشتر مصنوعات نقره می خرند و این بازار در کشور رونق نسبی دارد.

وی افزود: طبق قانون کشورمان، مسافران می‌توانند تا سه کیلوگرم مصنوعات نقره به خارج از کشور ببرند. صادرات طلا هم اگر بازاریابی شود مشکلی ندارد و در ازای خروج مصنوعات طلا باید طلای خام به کشور برگردانند. خروج طلای مسافری نیز همچنان ۱۵۰ گرم است./مهر

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار