دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۹۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران اعلام کرد:
پرداخت مقرری بیمه بیکاری برای کارگران مبتلا به کرونا
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: کارگران دارای سابقه بیمه تأمین اجتماعی، در صورت ابتلا به کرونا و بیکارشدن به همین دلیل، همانند سایر مواردی که دوره استعلاجی را می‌گذرانند، مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.
"کامران اصغری" در گفتگو با خبرنگار آوای خزر، درباره بیمه بیکاری کارگرانی که خارج از اختیار خودشان در سال‌های گذشته و سال ۹۹ اخراج شدند، گفت: امسال در حال حاضر، ۱۱ هزار و ۹۸ نفر مقرری‌بگیر بیمه بیکاری در سطح استان داریم که از این تعداد، حدود ۵ هزار و ۸۱ نفر از سال‌های گذشته بودند که ادامه داشت و در سال‌جاری نیز ۶ هزار و ۱۷ نفر اضافه شدند.
وی ادامه داد: مدت پرداخت مقرری بیمه بیکاری براساس میزان سابقه کاری افراد است. باتوجه به قانون و مقررات از ۶ ماه تا ۴۸ ماه، حتی در برخی موارد تا ۵۰ ماه نیز بیمه بیکاری به آن‌ها تعلق می‌گیرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، موضوع قابل طرح این است که افراد مذکور از اسفند ۹۸ با شیوع کرونا در سامانه مشترکی که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی طراحی شد، به‌صورت غیر حضوری در "سامانه جامع روابط کار" باید ثبت‌نام کنند.
اصغری گفت: از زمانی که این سامانه به‌وجود آمده، مراجعات کاهش یافته و کار‌ها از طریق کمیته مشترک بین دو سازمان عنوان‌شده پیگیری، و مقرری بیمه‌شدگان برقرار می‌شود.
وی درباره افرادی که خارج از این شرایط، بدون اختیار و اراده خود با کارفرما قطع ارتباط می‌کنند و بیکار می‌شوند؛ اظهار داشت: واحد‌هایی که آسیب دیدند و نتوانستند در ایام کرونا کار کنند و کارگران را به نوعی از کار معلق کردند، بیمه بیکاری این کارگران از طرف سازمان برنامه و بودجه براساس مصوبه دولت پرداخت شد. (از حدود ۱۵ اسفند ۹۸ تا پایان اردیبهشت ۹۹).
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران ادامه داد: این کمک برای آن بود که هم کارگران بتوانند از بیمه بیکاری استفاده کنند و هم مجدداً بعد از احیای واحد‌ها برگردند به کار و مشکلات آن‌ها حل شود.
اصغری گفت: افرادی که به‌دلیل کرونا قطع رابطه کامل با کارفرما داشتند، نیز بیمه بیکاری آن‌ها برقرار شد.
وی با بیان اینکه در بحث بیمه بیکاری عادی، حداقل دستمزد با میزان پرداختی کارگر پرداخت می‌شود و مشکلی در شرایط پرداخت نداریم، یادآور شد که میزان پرداختی بستگی به سابقه بیمه‌شده دارد، اما بیمه کرونایی این نبود که مبلغ یک‌ماهه کارگر را کامل به او پرداخت کنیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تصریح کرد: دولت مستقیم از سازمان برنامه بودجه اعتبار گرفته و به حساب تأمین اجتماعی واریز شد و این سازمان خارج از صندوق بیمه بیکاری به واجدان شرایط پرداخت می‌کند.
اصغری گفت: براساس قانون، تأمین اجتماعی موظف است اگر کارگر تحت پوشش این سازمان، بر اثر کرونا بیمار شود؛ همچون کسی که بر اثر حوادث کار بیکار شده، در زمان استعلاجی به او مقرری یعنی خسارت بدهد.

انتهای پیام/۱۰۰۱
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها