دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۹۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷

به گزارش آوای خزر، بلومبرگ مدعی شد ابرنفتکش اکیلیس با پرچم لیبریا در آب‌های بین‌المللی در حرکت اما مالک آن یک شرکت یونانی است. برخی منابع آشنا به موضوع در واشنگتن بدون فاش شدن هویت خود گفته‌اند این تازه‌ترین تلاش آمریکا برای جلوگیری از صدور نفت خام ایران در شرایطی است که جو بایدن با وعده بازگشت به برجام وارد کاخ سفید شده است.

در این حال، مدیران شرکت یونانی مالک اکیلیس به مقام‌های آمریکایی اطلاع داده‌اند ابتدا تصور می‌کردند نفت خام مربوط به کشور عراق است و احتمالا نادانسته وارد معامله حمل حدود دو میلیون بشکه نفت خام ایران شده‌اند. سخنگوی وزارت دادگستری ایالات متحده درباره ماجرا و جزئیات آن هنوز اظهار نظر نکرده‌ است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ابرنفتکش اکیلیس در یکی از روزهای نوامبر حدود دو میلیون بشکه نفت را از یک نفتکش دیگر در بندر فجیره امارات متحده عربی دریافت کرده و مقصد بعدی آن بندر مسقط پایتخت عمان بوده است. این نفتکش غول‌پیکر سیستم ردیابی خود را از اول تا ۱۳ ژانویه حوالی آب‌های آفریقای جنوبی خاموش کرده و این روزها در اقیانوس اطلس جنوبی است.

این نخستین بار نیست که دولت آمریکا برای توقیف نفتکش‌های ایرانی و دیگر نفتکش‌های حامل نفت ایران تلاش و برنامه‌ریزی می‌کند. آمریکایی‌ها سال گذشته هم کوشیدند مانع رسیدن نفتکش‌های حامل بنزین ایران به مقصد ونزوئلا شوند اما ناکام ماندند. رئیس جمهوری و وزیر نفت ایران در روزهای اخیر از افزایش چشمگیر صادرات نفت خبر داده‌اند.

چند روز پیش یک ابرنفتکش ایرانی به بهانه آلوده کردن محیط زیست در جریان انتقال دو میلیون بشکه نفت به یک نفتکش پانامایی در آب‌های اندونزی توقیف شد. ایران در تلاش است از مسیرهای دیپلماتیک و مذاکره سیاسی مشکل ابرنفتکش خود را با مقام‌های اندونزیایی حل کند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار