دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۹۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
رئیس انجمن صنفی گاوداران صنعتی از افزایش قیمت و کمبود جو به علت تعلل وزارت صمت در ثبت سفارش برای واردات این نهاده دامی خبر داد.
به گزارش آوای خزر، احمد مقدسی افزود:از ابتدای سال جاری وزارت صنعت، معدن و تجارت که مسئولیت ثبت سفارش نهاده‌های دامی را برعهده داشت برای واردات جو اقدام نکرد که نتیجه آن کمبود جو و افزایش قیمت این نهاده است. 
 
رئیس انجمن صنفی گاوداران صنعتی گفت:واردات جو به کشور کاهش یافته است به همین منظور وزارت جهاد کشاورزی به جای این محصول ذرت در اختیار گاوداران صنعتی سنگین قرار می‌دهد، اما تولید کنندگان دام سبک و روستایی و پرواربندان گوساله برای تهیه جو مورد نیاز مشکل دارند و سهمیه‌ای کمتر از نیازشان دریافت می‌کنند.
 
وی افزود: برای تنظیم بازار این محصول دولت سهمیه گاوداران شیری را که امکان جایگزینی دارند حذف و در اختیار واحد‌های تولیدی یاد شده قرار می‌دهد.
 
رئیس انجمن صنفی گاوداران صنعتی ادامه داد: به خاطر مشکلات ارزی و کاهش ثبت سفارش مقدار کمتری جو به کشور وارد شده که امروز شاهد کاهش کمبود این محصول در کشور هستیم.
 
وی با بیان اینکه هم اکنون واحد‌های دامداری با بحران تامین نهاده مواجه اند و بحران تامین خوراک که در ماه‌های پیش مرغداران با آن مواجه بودند سراغ دامداران آمده است گفت: در حالی قیمت جو در بازار آزاد ۴۳۰۰ تا ۴۶۰۰ تومان به فروش می‌رسد که قیمت مصوب ۱۷۰۰ تومانی دارد.
 
بر اساس اطلاعات موجود میزان ثبت سفارش این محصول برای سال جاری ۶۸ ٪؜ کاهش میزان تخصیص ارز ۵۷ ٪؜ کاهش، وضعیت تامین ارز ۶۷ ٪؜ کاهش و میزان ترخیص وزنی و دلاری ۵۰ و ۵۲ درصد کاهش یافته است.
 
انتهای پیام/1005
برچسب ها: نهاده های دامی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: