دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۹۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

وضعیت ناپایدار علی انصاریان
محمد رضا هاشمیان پزشک معالج علی انصاریان درباره اخباری مبنی بر بهبود وضعیت انصاریان و بالا آمدن سطح اکسیژن خون این پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: سطح اکسیژن خون انصاریان در برخی از ساعات امروز به ۷۰ و ۸۰ رسیده، ولی این وضعیت مدام تغییر پیدا می‌کند و در برخی ساعات هم به ۳۰ کاهش پیدا کرده است.


ماجرای هواپیمای ترکیش ایر هیچ شباهتی به هواپیمای اوکراینی ندارد
سخنگوی دولت درباره رخدادهای عدم فرود هواپیمای ترکیش ایرلاین در فرودگاه امام و به صدا در آمدن آژیر خطر در غرب تهران و حواشی ایجاد شده پیرامون آن گفت: این موضوع هیچ شباهتی با موضوع تلخ سقوط هواپیما ندارد. این مساله توسط وزیر راه و شهرسازی در جلسه هیات دولت مطرح شد. علی ربیعی افزود: وزیر راه و شهرسازی در پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به صراحت اعلام کرد که صدای آژیری که در تهران شنیده شد به دلیل اتصال سیم‌ها بوده و هیچ ارتباطی به فرودگاه امام و پروازهای شبانه نداشته است.

آخرین آمار کرونا در ایران
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون یک میلیون و ۴۳۱ هزار و ۴۱۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۲ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر ۱۴ بهمن، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۸ هزار و ۱۱۰ نفر رسیده است.

نصب سانتریفیوژهای جدید در نطنز و فردو
«کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در وین در توییتر نوشت: ضمن سپاس از دانشمندان سختکوش هسته ای کشورمان، دو زنجیره ۳۴۸ تایی از سانتریفیوژهای آی.آر.دو.ام با ظرفیت تقریبی چهار برابر نسبت به نوع آی.آر.یک با موفقیت در نطنز نصب شده و در حال کار با یو.اف.شش هستند. وی با بیان اینکه «نصب دو زنجیره سانتریفیوژهای آی.آر.شش هم در فردو آغاز شده است» افزود: نصب تعداد بیشتری از سانتریفیوژهای جدید، در راه است.

قطع میکروفون نوبخت در مجلس
در جریان سخنرانی نوبخت در مجلس درباره بودجه به عنوان نماینده دولت میکروفن او قطع شد. امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس درباره قطع سخنان نوبخت تصریح کرد: این موضوع عمدی نبوده و به صورت الکترونیکی بعد از اتمام زمان سخنان کسی که در جایگاه قرار می‌گیرد میکروفن قطع می‌شود و زمان اقای نوبخت برای دفاع از لایحه بودجه ۲۰ دقیقه بود که بعد از آن به صورت خودکار میکروفن قطع شد.


کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ رد شد
مجلس با کلیات لایحه دولت برای بودجه سال ۱۴۰۰ مخالفت کرد. نمایندگان کلیات بودجه سال ۱۴۰۰ را با ۹۹ ‏رای موافق، ۱۴۸ ‏رای مخالف و ۱۲ ‏رای ممتنع از مجموع ۲۶۱ نماینده حاضر در مجلس رد کردند.

قالیباف: رئیس‎‌جمهور باید به مجلس می آمد
محمدباقر قالیباف رییس مجلس در جلسه علنی گفت: رئیس‎‌جمهور باید امروز برای دفاع از بودجه به مجلس می آمد. بنده نیز از ۱۰ روز پیش نامه کتبی نوشتم و ایشان را دعوت کردم. من وظیفه خودم را انجام دادم ولی به هر حال اجابت نشد.

اعلام زمان ورود واکسن ایرانی کرونا به بازار
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: واکسن ایرانی کرونا اواخر فروردین سال آینده به بازار می‌آید و به این ترتیب واکسیناسیون همگانی با واکسن ایرانی آغاز می‌شود.

دولت بایدن: تاکنون با ایران تماسی نداشته‎ایم
ند پرایس در نخستین نشست خبری خود به عنوان سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره برجام و اینکه آیا با مقامات ایران در این زمینه مذاکره شده است یا خیر گفت: از زمان روی کار آمدن دولت بایدن تا کنون با مقامات ایران مذاکره نداشته‌ایم.

 

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها