دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۹۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
ذوالنوری در تذکر شفاهی:
مجتبی ذوالنوری در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 15 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی گفت: جناب آقای رئیس! ماده مورد تذکرم بند 4 و 11 ماده 22 آئین نامه است.

به گزارش آوای خزر، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: بند 4 می گوید حفظ انتظام مجلس به عهده هیات رئیسه مجلس است، وقتی همکاری نطق سالانه اضطراری و غیره در خصوص ملی و حوزه انتخابیه اش دارد همکار دیگری پس از قرائت نطق برای تبریک به سمت او حرکت می کند و وقت ناطق بعدی را هم می گیرند. این سوال وجود دارد که این نماینده فقط حرف زده است کوهی نکنده و یا اینکه شقل قمر نکرده است. دلیلی وجود ندارد که سیل جمعیت به سمت او حرکت کنند و بوسش کنند ضمن اینکه در حال حاضر هم کرونا مانع بوسیدن شده است.

وی اظهار کرد: مردمی که از دوربین های تلویزیون این صحنه ها را مشاهده می کنند به ما می خندند که مگر نماینده چه کار خاصی انجام داده است که باید شاهد این اتفاقات باشیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: حفظ شان نمایندگان و مجلس به عهده هیات رئیسه است لذا آقای رئیس جمهور طبق گزارش تفریغ دیوان محاسبات 60 الی 80 درصد انحراف از قانون بودجه سالیانه داشته اند حال این میزان هزینه صرف مجلس می شود و قانون تصویب می کند و دولت هم نمی خواهد این قانون ها را اجرایی کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حیات، رسالت و فلسفه وجودی مجلس توسط رئیس جمهور و دولت زیر پا له می شود بنابراین اینجا هیات رئیسه باید چه کاری انجام دهد که رئیس جمهور را وادار به تمکین کند و قطعا چنین موضوعاتی از مشکلات اساسی به شمار می روند.

وی تاکید کرد: در تکریم زنان با این همه آیات و روایاتی که وجود دارد آقای رئیس جمهور اعلام می کند که اگر زنان وارد صحنه انتخابات شوند حتما رأی می آورند و این سوال وجود دارد که آیا شأن زن این بوده است لذا رئیس جمهور باید وظیفه اش را انجام دهد زیرا مردم زیربار مشکلات له می شوند.

نیکزاد در پاسخ به تذکر ذوالنوری گفت: استدعا می کنم از برادران و خواهران نماینده سنت غلطی که در مجلس قبلی ایجاد شده است را کنار بگذاریم البته این موضوع در هیات رئیسه هم مطرح شده است.

وی افزود: شخصا و همچنین از طریق هیات رئیسه از رئیس و دادستان دیوان محاسبات خواسته ایم که این موضوع را پیش ببرند ضمن اینکه ما نیز در حال پیگیری هستیم./ملت

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار