دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
فرماندار نکا:
فرماندار نکا گفت: باوجود تنگناهای مالی اما خدمات زیرساختی خوبی در این شهرستان انجام و سبب رضایتمندی عمومی شده است.
ایجاد خدمات زیرساختی در نکا سبب نشاط اجتماعی شده است

به گزارش آوای خزر از نکا، محمدجواد توحیدی‌مقدم پیش از ظهر امروز در مراسم کلنگ‎زنی فاز 2 بیمارستان امام حسین(ع) نکا که با حضور معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد، اظهار داشت: در هفته دولت سالجاری 56 پروژه با اعتبار 44 میلیارد تومان در شهرستان نکا افتتاح شد که حاصل یک کار دسته‌جمعی است.

وی افزود: علیرغم تنگناهای مالی اما در حوزه آبرسانی، گازرسانی، راه و شهرسازی، بهداشت و درمان و حوزه روستایی و بنیاد مسکن خدمات‎رسانی خوبی انجام و سبب نشاط اجتماعی در نکا شده است.

فرماندار نکا بطور ویژه از وزارت بهداشت و درمان تقدیر و تصریح کرد: شاید اعتباراتی که در یکسال به حوزه سلامت نکا اختصاص یافت؛ معادل با 2 یا 3 دوره چهار ساله یک دولت باشد که قطعاً حاصل نگاه کلان کشور یعنی و دولت و مجلس به حوزه سلامت دارد.

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی نکا با اشاره به جمعیت 120 هزار نفری نکا اظهار داشت: این جمعیت در پایان هفته‌ها به 200 هزار نفر افزایش می‎یابد به این دلیل که در ییلافات میهمان زیاد داریم و در مسیر روستایی و شهری نکا تردد فراوانی می‌شود که نیاز به نگاه ویژه استان به بخش راهسازی در این شهرستان دارد.

رئیس شورای تامین نکا از وحدت و انسجام و حس همکاری موجود در این شهرستان و شرق مازندران از مدیران شهری و شهرستانی قدردانی و بیان کرد: به اذعان اعضای شورای تامین، انسجام خوبی در شهرستان وجود دارد اما گاهی شاهد شیطنت‌هایی هستیم.

توحیدی‌مقدم افزود: در فضای مجازی شایعاتی درباره بی‌احترامی یا هتک حرمت درباره مشکلات مربوط به کامیون‌داران منتشر شد اما چنین چیزی نبوده است و اخیراً هیچ موردی از ناامنی که به کامیون‌داران مربوط باشد را در نکا نداشتیم.

وی با بیان اینکه ما زنجیره متصل به هم هستیم و جزایر جدا از هم نیستیم، گفت: باید بتوانیم با تلاش و همکاری در حوزه‌های مختلف، ابهت ایران اسلامی را بیش از پیش حفظ کنیم.

فرماندار نکا با اشاره به آغاز فاز 2 بیمارستان امام حسین(ع) نکا اظهار امیدواری کرد که امکانات زیرساختی این شهرستان روز به روز بیشتر شود و تشکیلات آن نو بماند.

توحیدی‌مقدم در پایان گفت: در حوزه پیشگیری و سلامت لازم است که هر ماه به هر بهانه‌ای یک برنامه سلامت مانند جشنواره، پیاده‌روی و کوهنوردی داشته باشیم تا شاهد افزایش نشاط اجتماعی  در جامعه باشیم.

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار