دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱
رئیس شبکه بهداشت نکا خبر داد
رئیس شبکه بهداشت و درمان نکا گفت: با افتتاح فاز 2 بیمارستان امام حسین(ع) نکا، 6 هزار مترمربع به فضای بیمارستانی این شهرستان اضافه می‌شود.
اضافه‌شدن 6 هزار مترمربع فضای بیمارستانی در نکا/ وزیر بهداشت به نکا می‌آید

به گزارش آوای خزر از نکا، علیرضا خانجانی ظهر امروز در مراسم آغاز به کار فاز 2 بیمارستان امام حسین(ع) نکا اظهار داشت: یکی از خلاءهای این شهرستان در بخش سلامت، نبود مجمع سلامت بود که سال گذشته این مجمع به عنوان یکی از مجموعه‌های تاثیرگذار استان افتتاح شد و پیشرفتهای خوبی را پس از آن به دست آوردیم.

وی افزود: زیرساختهای سلامت در شهرستان نکا با مشکل روبرو بوده است که ازجمله آن کمبود فضای فیزیکی در بهداشت و درمان داشتیم که خوشبختانه تحول اساسی در یک سال اخیر صورت گرفت و حدود 15 پروژه آغاز و 90 درصد آنها افتتاح شد.

دبیر کارگروه سلامت و امنیت غذایی نکا با اعلام اینکه پروژه‌های افتتاح شده 16 هزار متر مربع به فضای فیزیکی شهرستان اضافه کردند، بیان کرد: کلینیک طوبی، 4 مرکر پدافند سلامت روستایی، 5 خانه بهداشت، انبار دارویی، سالن اجتماعات و فضای اداری ازجمله آنها بوده است.

خانجانی ادامه داد: از این میزان 9هزار مترمربع به بهره‌برداری رسید و 7 هزار مترمربع باید بهره‌برداری شود، مرکز جامع سلامت نکا افتتاح شده اما به شکل رسمی با حضور سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در چهارشنبه هفته آینده افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از پروژه‌های بسیار مهم و تاثیرگذار که فاز اول آن اجرا شده، بیمارستان امام حسین(ع) است، گفت: اما در حوزه‌های مختلف از اورژانس و اتاق عمل و بستری گرفته تا زنان و زایمان کمبود امکانات داشتیم زیرا این بیمارستان در واقع به 150 هزار مراجعه‌کننده خدمات می‌دهد (جمعیت 120 هزار نفری نکا + بخشی از زاغمرز و منطقه میاندرود)، انشاالله افتتاح فاز 2 بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نکا از وحدت و همدلی موجود در شهرستان نکا تقدیر و اظهار کرد: صبر و حوصله مردم، همراهی امام جمعه و نماینده و فرماندار سابق و فعلی و پای کار آمدن شهرداری و شورای شهر نکا و در استان نیز پیگیری و یاری مدیران و معاونان سابق و فعلی سبب شد تا زیرساختهای بهداشت و درمان در نکا ارتقا پیدا کند.

این مسئول بیان کرد: با افتتاح فاز 2 بیمارستان امام حسین(ع) نکا که یک پروژه بزرگ است؛ 6 هزار مترمربع به فضای بیمارستانی شهرستان اضافه می‌شود.

وی در پایان گفت: حداقل 40 تا 50 میلیون تومان برای ساخت و تجهیز این پروژه نیاز داریم که امیدواریم طی 2 تا 3 سال به بهره‌برداری برسد و مشول گذشت زمان نشود.

انتهای پیام/ 1354
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار