دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۹۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
وقتی حامد بهداد از جمشید هاشیم‌پور تعریف کرد، باران کوثری در روزی که باران می‌آمد، آمد و خبرنگار دوآتیشه پرسپولیس به بازیکن پرسپولیس پرید.

به گزارش آوای خزر،  بارانِ آدینه جشنواره فیلم فجر وقتی به شنبه هم رسید، انگار باید به جای فیلم دیدن برویم کوه ببینم. بالاخره اینجا برج میلاد است و از زمین هم بالاتر. کوه‌های اطراف تهران خوب پیداست. حالا ما هم به جای اینکه در سالن تاریک خودسوزی و غم فراق ببینیم، کوه‌های محاصر در ابرها می‌بینیم.

دیروز البته فیلم اول هر چند دو تا کشته داشت به جایش فیلم دوم تا دل‌تان بخواهد، خنداندمان. گیجگاه بود. صداقت فیلمنامه نویس‌اش هم به فیلم بدش دَر. چون با صداقت تمام اسم فیلم را گیج‌گاه گذاشته بود و ما رو هم حسابی گیج کرد. بعد هم هی خندیدیم.

دیروز البته فیلم اول درباره دروغ و پنهان‌کاری بود. خط فرضی. بعد وقتی خانم حاجیان در فیلم دروغ گفته بود در نشست هم دروغ گفت. البته از دروغ گفت. از اینکه اصلا توی ایران دروغ نداریم، داریم. هیچ کسی دروغ نمی‌گوید، می‌گوید. خلاصه از ریز و درشت دروغ گفتن در جامعه گفت.

حاشیه‌های این نشست تمام نشد که. خبرنگارِ پرسپولیسی به جمشیدی پرید که تو بازیگر نیستی. تازه بازیکن خوبی هم نبودی. جمشیدی هم گفت وقتی اولین بار از من تعریف کردند، یک ساعت بعد خبر فوت علی انصاریان را شنیدم. خلاصه که گفت دنیا بی‌ارزش است حالا تو هی بگو من بازیگر نیستم. نیستم که نیستم. البته اینها را نگفت ولی منظورش دقیقا همین‌ها بود.

فیلم دوم هم بعد از اینکه همه خندیدند. باران کوثری برای حضور در نشست دوید. ما هم وقتی دیدیم می‌دود از کودک درونش پرسیدیم. حالا باز هم، همان‌ها که به فیلم خندیده بودند به سوال ما هم خندیدند. همکاران خندیدند! ولی باران نخندید. کلی توضیح داد. بعد هم گفت: «سوالت انرژی داشت، خیلی حال داد». حالا ما داشتیم زیرچشمی به آنهایی که خندیدند، نگاه می‌کردیم.

حامد بهداد هم که با جمشید هاشم‌پور در این فیلم هم‌بازی شده بود ۱۸ دقیقه بدون تنفس از استاد هاشم‌پورتقدیر کرد. بهداد است دیگر. همه می‌شناسیم‌اش. البته که استاد استاد است. اما بهداد هم بدون تنفس گفت.

دیروز هم جشنواره هیچ مهمان ویژه‌ای نداشتیم. مثل روزهای قبل. حالا ما هم یاد گرفته این همه‌ کاسه کوزه‌ها را سر این کووید ۱۹ بدون پدر و مادر بشکنیم. حقش هم هست این کووید منحوس. البته قدیمی‌ها گفته‌اند: «عیب هر چیز بگفتی، هنرش نیز بگو» حالا هنر آقای کرونا این بود که نظم را در بالاتره سطح به جشنواره فیلم فجر بخشید. فیلم‌ها سر وقت. نشست‌ها سر وقت. رفت و آمدها سر وقت. کاش عادت سر وقت، سرمان بماند.

دیروز البته زمزمه‌هایی هم درباره حضور آقای وزیر شد، که البته نیامد. البته آقای صالحی سا

ل گذشته هم روز آخر آمد. احتمالا امسال هم بیاید روز آخر. شاید هم امروز که روز آخر نمایش فیلم‌هاست./ ایرنا

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار