دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶
امام جمعه نکا:
امام جمعه نکا خطاب به مستکبران گفت: دوراني که شما اربابي مي‌کرديد، گذشته است اما بدانید اينجا و اين کشور و اين ملت متعلق به امام زمان (عج) است و هيچگاه ننگ سلطه شما را نمی‌پذیرد.
ایران هیچ‌گاه ننگ سلطه دشمن را نمی‌پذیرد/ نیروهای امنیتی هوشیارتر باشند

به گزارش آوای خزر از ساری، حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ساری در بخشی از سخنان خود با اشاره به 9 مهرماه روز همبستگي و همدردي با کودکان و نوجوانان فلسطين، اظهار داشت: سياست نسل کشي يکي از سياست‌هاي شوم استکبار جهاني است، ما همبستگي خود را با فلسطينيان اعلام مي کنيم.

وی با اشاره به حادثه تروريستي اهواز، آن را مايه تالم و تاسف دانست و افزود: اين حادثه را هم محکوم مي کنيم و به بازماندگانش تسليت می‌گوییم و هم دستگاههاي امنيتي را به هوشياري بيشتر توصیه مي‌کنيم.

امام جمعه نکا با بیان اینکه مجموعه نهادهاي اطلاعاتي و امنيتي کشور، فعال هستند و ده‌ها حادثه اينچنيني که دشمنان تدارک مي بينند را کشف، خنثي و دفع مي کنند، گفت: گاهی يکی دو مورد بالاخره به اين شکل مي‌شود اما توصيه مي‌کنيم حتي اين موارد نیز شايسته و زيبنده نظام مقدس جمهوري اسلامي نيست.

حجت‌الاسلام محمدی لائینی با اعلام اینکه هفته دفاع مقدس را پشت سر گذاشته‌ایم، اظهار داشت: جامعه‌اي که مي‌خواهد رها و آزاد باشد بايد بها بپردازد، اگر همين‌طور بنشينيم و به ظالم بگوييم که دست از سر ما بردار! دفع ظالم نمي‌شود بلکه بايد هزينه کنيم.

وی ادامه داد: حملات تروریستی در اهواز و جاهاي ديگر، هزينه‌اي است که پرداخت می‌کنیم، اين گراني‌ها و فشارهاي اقتصادي نیز بخشي از هزینه‌ها است. واقعا دشمن با نظام ما جنگ دارد، براي اينکه نظام ما را از پاي در بياورد؛ جنگ اقتصادي و رواني را به‌راه انداخته است.

امام جمعه نکا گفت: اگر متکي به توان و امکانات داخلی و اقتصاد مقاومتي باشیم مي‌توانيم این مشکلات را دفع و رفع کنيم؛ انقلاب اسلامي، دفاع مقدس و دفاع از حرم در راستاي اين جمله امام(ره) است که فرمودند: منطق اسلام اين است که شما نبايد تحت سلطه غير برويد. وی ادامه داد: به دنياي استکبار سلطه‌گر اعلام مي‌کنيم که اين ملت ایستادگی و عزت خود را عملا با صدها هزار شهيد، با دفاع مقدس، با دفاع از حرم و با اين ايستادگي‌هاي جانانه نشان داده است.

خطیب نماز جمعه ساری در پایان خطاب به مستکبران اظهار داشت: ديگر گذشت آن دوراني که شما اربابي مي‌کرديد اما بدانید اينجا و اين کشور و اين ملت متعلق به امام زمان (عج) است و هيچگاه ننگ سلطه شما را نمی‌پذیرد.

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار