دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۹۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی مراکز سرپایی درمان اعتیاد کشور درباره آخرین وضعیت مصوبه توزیع داروهای مخدر در داروخانه‌ها بیان کرد: در این راستا نامه‌ای از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر به دستگاه‌ها ابلاغ و قرار بر این شده است که برای توزیع داروهای مخدر روال به صورت قبل باشد؛ به این مفهوم که تا اطلاع ثانوی دارو صرفا توسط مراکز درمان اعتیاد به بیمار ارائه شود.

به گزارش آوای خزر، جمال فرهمندیان با بیان اینکه در مسیر موضوع توزیع داروهای مخدر توسط داروخانه‌ها با فراز و فرود بسیاری مواجه بوده ایم، گفت: برایند این موضوع منجر به نامه‌ای از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر به دستگاه‌ها ابلاغ و قرار بر این شده است که برای توزیع داروهای مخدر روال به صورت قبل باشد؛ به این مفهوم که تا اطلاع ثانوی دارو صرفا توسط مراکز درمان اعتیاد به بیمار ارائه شود و به هیچ وجه دارو توسط داروخانه‌ها توزیع نشود. کارگروه‌هایی هم که برای این موضوع مشخص شده‌اند که در حال بررسی موضوع هستند.  

وی افزود: کانون سراسری انجمن‌های صنفی مراکز سرپایی درمان اعتیاد کشور نیز همیشه اعلام کرده که مطیع قانون است. از نظر قانون، ستاد مبارزه با مواد مخدر در این زمینه سازمان بالادستی است و نامه‌ای که ابلاغ کرده بر سازمان‌های دیگر ارجح‌ و فصل الخطاب است. 

رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی مراکز سرپایی درمان اعتیاد کشور با اشاره به تاثیر توزیع داروهای مخدر در داروخانه‌ها بر درمان بیماران یادآور شد: به دلیل اینکه با توزیع داروهای درمان اعتیاد در داروخانه، روند درمان معتادان دچار مشکل می‌شود، کانون با این موضوع به شدت مخالف است.

فرهمندیان تصریح کرد: در حال حاضر مراکز داروها را از دانشگاه‌های علوم پزشکی تحویل می‌گیرند و بیمار نیز براساس پروتکل داروی مخصوص خود را توسط بخش پرستاری مرکز دریافت می‌کند. /ایسنا

 

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار