دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۹۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
حدود دوماه است که مسئولان بر سجامی شدن مشمولان سهام عدالت تاکید دارند و این افراد را برای ثبت نام در سجام تشویق می‌کنند. اصراری که دو دلیل مهم پشت آن نشسته است.
به گزارش آوای خزر، پس از آزادسازی سهام عدالت، حدود ۳۰ میلیون نفر از مشمولان این سهام روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده و در واقع سهام‌دار شرکت‌های سرمایه گذاری استانی شدند. شرکت‌هایی که یکی پس از دیگری وارد تالار شیشه‌ای می‌شوند و سهام برخی از آن‌ها قابل معامله شده است.

بر این اساس حدود دو ماه است که مسئولان گاه و بیگاه از مشمولان سهام عدالت که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده بودند می‌خواهند در سجام ثبت نام کنند.

یکی از دلایل این اصرار پرداخت سود سالانه سهام عدالت است. درواقع تا زمانی که مشمولان در سجام ثبت نام نکنند، نیمتوانند سود سالانه سهام خود را دریافت کنند.

از سوی دیگر قرار است ۲۱ اسفندماه، مجامع شرکت‌های سرمایه گذاری استانی برای انتخاب اعضای هیات مدیره برگزار شود و مشمولان تنها زمانی می توانند در انتخاب اعضا نقش داشته باشند که سجامی شده باشند و رای خود را به صورت الکترونیکی اعلام کنند.

لازم به ذکر است برای برگزاری مجمع لازم است بیش از ۵۰ درصد سهام داران در مجمع حضور داشته باشند اما اگر در جلسه اول تعداد حاضرین به حد نصاب نرسید، جلسه ۱۰ روز بعد با هر تعداد سهام دار برگزار خواهد شد. بنابراین افرادی که در سجام ثبت نام نکرده اند امکان صدور رای در مجمع را ندارند.

طبق اخرین آمار از ۳۰ میلیون نفر، ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سجام ثبت نام کرده اند. همچنین استان‌های کرمان، فارس و یزد بیش از ۶۵ تا ۷۳ درصد سهام داران در سجام ثبت نام کرده اند که بیشترین میزان بوده است.

بر این اساس ثبت نام در سجام رایگان است و افراد می توانند با مراجعه به سایت WWW.SEJAM.IR  نسبت به ثبت نام اقدام کنند./ ایسنا
 انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار