دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۹۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

شعار «مرگ بر روحانی» در  ۲۲ بهمن

در جریان رژه موتورسواران در اصفهان به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن برخی موتورسواران شعار "مرگ بر روحانی" علیه رئیس جمهور سر دادند. محمدرضا زائری در واکنش به این شعار بی سابقه گفته: بدون پشتگرمی نمی‌شود گفت «مرگ بر روحانی».

معاون وزیر کشور: در روستاها، دختران ۱۳ ساله آمادگی ازدواج دارند
«تقی رستم‌وندی» معاون وزیر و رییس سازمان اجتماعی کشور گفت: به جهت رعایت اقتضائات فرهنگی، اقلیمی و جغرافیایی در نقاط مختلف کشور ما در روستاها دخترانی داریم که در همین سنین ۱۳ سال هستند و آمادگی جسمانی برای ازدواج دارند، این افراد برای ازدواج به دادگاه مراجعه می‌کنند و قاضی بعد از اثبات و وجود مستندات و شواهد حکم می‌دهد که این دختر ۱۳ ساله آمادگی ازدواج دارد، لذا به آن کودک همسری نمی‌گویند، چراکه کودک نمی‌تواند ازدواج کند.

«یدو» بهترین فیلم شد،‌

سی و نهمین دوره از جشنواره فیلم فجر در روزگاری که کرونا شکل همه چیز را عوض کرده است، با اهدای جایزه بهترین فیلم به «یدو» به پایان راه رسید. برندگان برخی سیمرغ های بلورین به شرح زیر هستند:

بهترین فیلم: «یدو»

بهترین فیلم از نگاه تماشاگران: «ابلق»

سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی: «تک‌تیرانداز»

بهترین کارگردانی: مهدی جعفری برای «یدو»

جایزه ویژه هیات داوران: محسن قرایی کارگردان فیلم «بی همه چیز»

بهترین فیلمنامه: آیدا پناهنده، ارسلان امیری و تهمینه بهرام برای فیلم «زالاوا»

بهترین فیلمنامه اقتباسی: محسن قرایی و محمد داودی برای «بی‌ همه چیز»

بهترین بازیگر زن: رویا افشار برای در «مامان»، (در این رشته دیپلم افتخار برای بازی در «یدو» به ستاره پسیانی اهدا شد.)

بهترین بازیگر مرد:‌ رضا عطاران برای بازی در «روشن»

بهترین کارگردان (فیلم اول): ارسلان امیری برای فیلم «زالاوا»، (در این رشته دیپلم افتخار برای کارگردانی «مصلحت» به حسین دارابی اهدا شد.)

بهترین بازیگر زن (نقش مکمل): گلاره عباسی برای بازی در «ابلق»

بهترین بازیگر مرد (نقش مکمل): پوریا رحیمی‌سام برای بازی در «زالاوا»

واکنش ظریف به فایل جعلی منتسب به خودش
ظریف وزیر خارجه ایران درباره جعلی بودن فایل صوتی منتسب به خودشدر توئیتی نوشت: پس از تراژدی پرواز پی‌اس‌۷۵۲، من و بسیاری دیگر تأکید کردیم که تمام احتمالات، از جمله نفوذ خارجی و مداخله الکترونیکی، باید مورد تحقیق قرار گیرد (فارغ از فایل صوتی جعلی). نهایتا خطای انسانی به عنوان عامل شناسایی شد. ایران به تحقق عدالت کامل برای قربانیان متعهد است.

ساخت «به وقت شام»، «پایتخت ۵» و «۲۳ نفر» حاصل پیگیری حاج قاسم بود
احسان محمدحسنی مسئول سازمان هنری رسانه‌ای اوج گفت: باید بگویم حاج قاسم ملاقات زیادی با هنرمندان داشت، مثلا ابراهیم حاتمی‌کیا، مجید مجیدی، رضا میرکریمی و... از این دسته بودند. حاج قاسم قبل از ساخت «پایتخت ۵» به من گفت دوست دارد تیم «پایتخت» را ببیند، بازدید او از پشت صحنه «۲۳ نفر» هم جالب بود، اصلا باید بگویم ساخت «به وقت شام»، «پایتخت ۵» و «۲۳ نفر» حاصل پیگیری های او بود. اگر «پایتخت ۵» را با قسمت های قبل و بعدش مقایسه کنید، متوجه تفاوت‌ها می‌شوید چون آن «پایتختی» بود که نفس حاج قاسم به آن دمیده شده بود.

تمام کشور تا آبان ۱۴۰۰ واکسینه می‌شود
سخنگوی ستاد ملی مقابله کرونا گفت: برای ایمنی جمعی باید حدود ۶۰ الی ۷۵ درصد از افراد جامعه واکسینه شوند و برای این منظور، حدود ۴۵ یا ۴۶ میلیون نفر باید مورد تزریق قرار گیرند. امیدواریم تا آبان ۱۴۰۰ همه کشور را واکسینه کنیم.

روحانی: مذاکره ارث پیامبر است
رئیس‌جمهور گفت: ما با مذاکره دولت را آغاز نکردیم، اما من به مذاکره افتخار می کنم. مذاکره چیز منفی نیست و از لوازم دولت و حکمرانی دنیای امروز و نه تنها امروز که ارث پیامبر (ص) است که در مقاطع مختلف با دشمنان خود حرف زد، مذاکره کرد، پیمان بست و صلح کرد که نمونه اش صلح حدبیه است. ما به مذاکره به عنوان راه پیامبر (ص) و امام مجتبی (ع) افتخار می کنیم اما آغاز راه ما مذاکره نبود. اولین مصوبه ما احیای دریاچه ارومیه بود؛ یعنی از محیط زیست و سلامت مردم آغاز کردیم.

احمد خاتمی: زمزمه های شیطانی دارند که در انتخابات شرکت نمی کنیم
احمد خاتمی عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: در مسئله ی انتخابات گاهی بعضی ها زمزمه های شیطانی دارند که ما شرکت نمی کنیم و برخی هم تحلیل نادرست دارند که حضور زیر ۵۰ درصد خواهد بود، اما بنده با شناختی که از مردم دارم می گویم در این عرصه هم حاضر خواهند شد و قطعا حضور بالای ۵۰ درصد دارند.

آخرین آمار کرونا در ایران
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون یک میلیون و ۴۸۸ هزار و ۹۸۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۱ بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت منتهی به ۲۲ بهمن، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۸ هزار و ۶۸۶ نفر رسیده است.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار