دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۹۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
نتیجه‌ی تحقیق نشان داد در مجموع مردان بیشتر از زنان این شانس و موقعیت را دارند که در ابتدا یا اواسط مسیر حرفه‌ای به سمت ریاست، مسئولیت گروه و نظارت بر چند نیروی کار دیگر برسند. تحقیق این دانشگاه همچنین نشان داد در مجموع پدران، چهار برابر بیشتر از مادران در مشاغل ریاست کار می‌کنند.

به گزارش آوای خزر، تحقیق تازه‌ای که از سوی محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا در کانادا انجام گرفته و نتایجش در نشریه‌ی دانشگاهی Social Forces منتشر شده، واقعیت‌های تلخ تازه‌ای را عیان کرد: شانس زنانی که در مدرسه بالاترین نمرات تحصیلی را کسب کردند برای مدیر شدن و سمت‌های سرپرستی، با مردانی که بدترین کارنامه تحصیلی را دارند، برابر است.

نتیجه‌ی تحقیق آن‌ها نشان داد در مجموع مردان ـ فارغ از این‌که وضعیت تحصیلی آن‌ها در مدرسه چطور بوده ـ بیشتر از زنان این شانس و موقعیت را دارند که در ابتدا یا اواسط مسیر حرفه‌ای به سمت ریاست، مسئولیت گروه و نظارت بر چند نیروی کار دیگر برسند. تحقیق این دانشگاه همچنین نشان داد در مجموع پدران، چهار برابر بیشتر از مادران در مشاغل ریاست و نظارت بر دیگران کار می‌کنند.

شانس مدیریت زنان با نمرات عالی برابر با مردان با بدترین نمرات

گزارش این تحقیق می‌گوید تحقیق آن‌ها نشان داد، سرکوب و تبعیض سیستماتیک و پنهان علیه زنان و حتا زنانی که بهترین نمرات تحصیلی را کسب کردند، رخ می‌دهد و در این میان وضعیت زنان جوانی که مادر هم هستند، از زنان دیگر بدتر است و سازمان‌ها اصولا از توانایی و قابلیت زنان و به‌ویژه مادران برای مدیریت، کمتر استفاده می‌کنند. تحقیق تاکید می‌کند که تصمیم بر مادر شدن برای زنان این روند را بسیار تشدید می‌کند و با مادر شدن، شانس رسیدن به پست‌های سرپرستی یا مدیریت زنان بسیار کاهش پیدا می‌کند. انگار که محیط کار زنان را برای مادری «تنبیه» می‌کند.

گروه تحقیق این پژوهش ۵ هزار نفر از زنان و مردان شاغل در آمریکا بودند. این تحقیق هم مثل بسیاری تحقیق‌های دیگر نشان داد که زنان به مراتب بیشتر از مردان بعد از بچه‌دار شدن، مرخصی طولانی زایمان می‌گیرند یا کار خود را از تمام‌وقت به پاره‌وقت تبدیل می‌کنند. در نتیجه هم تجارت کاری آن‌ها در مسیر حرفه‌ای کمتر می‌شود و هم کمتر امکان سفر کاری یا شرکت در دوره‌های آموزشی مدیریتی را پیدا می‌کنند.

شانس مدیریت زنان با نمرات عالی برابر با مردان با بدترین نمرات

محققان این تحقیق می‌گویند بسیاری از پژوهشگران دیگر نیز در سال‌های اخیر متوجه این نکته شدند که «انقلاب جنسیتی» در حوزه‌ی اشتغال از حرکت باز مانده و عملا در بسیاری حوزه‌ها چندان پیشرفتی به چشم نمی‌خورد. آن‌ها با تاکید بر این‌که پژوهش آن‌ها هم به نتیجه مشابهی رسید، می‌گویند این روند کند شدن تغییرات جنسیتی در محیط کار از اواخر دهه‌ی ۱۹۹۰ میلادی شروع شد و کماکان ادامه دارد. پاندمی که تا همین الان زنان را در حوزه‌های مختلف از جمله اشتغال با ده‌ها مشکل و تبعیض و عقب‌گرد مواجه کرده، احتمالا این روند را بدتر هم خواهد کرد.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار