دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۹۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به ایجاد ۲۰۰ هزار شغل تا پایان سال جاری تصریح کرده‌است که کمیته امداد از حوزه حمایت از مددجویان عبور کرده و به حوزه وسیع توانمندسازی وارد شده‌است.
به گزارش آوای خزر، مرتضی بختیاری اظهار کرد: امام خمینی (ره) با نفس قدسی خود کمیته امداد را تأسیس کرد، زیرا خاستگاه انقلاب اسلامی حمایت از محرومین است و یکی از ارکان نظام اسلامی رسیدگی به وضعیت نیازمندان در حوزه عدالت اجتماعی و استفاده از ظرفیت‌های کشور برای تحقق این مسئله است.

وی با اشاره به اینکه یکی از راهبرد‌های اصلی کمیته امداد امام خمینی که مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار دارد، توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای تهیدستان با رعایت تکریم و حرمت‌گذاری است، تصریح کرد: کمیته امداد از حوزه حمایت عبور کرده و به حوزه وسیع توانمندسازی وارد شده‌است.

بختیاری با تأکید بر اینکه از قشر سالمند که مشمول طرح شهید رجایی هستند و همچنین اقشار دارای بیماری صعب‌العلاج تا آخر عمر حمایت می‌کنیم، افزود: سه رکن توانمندسازی شامل اشتغال، مسکن و فرهنگ‌سازی در زمینه خودباوری و خوداتکایی است و بر اساس برنامه پنج ساله ششم کمیته امداد مکلف بود، هر سال ۷۰ هزار اشتغال ایجاد کند که در سال اول یعنی سال ۹۶ به جای ۷۰ هزار ۱۷۰ هزار اشتغال ایجاد شد. رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه این رقم در سال ۹۷ تعداد ۱۶۸ هزار شغل بود، تأکید کرد: در سال ۹۸ نیز ۱۷۵ هزار و ۹۰۰ شغل با ۴ هزارو۷۱۰ میلیارد تومان تسهیلات ایجاد شد و تا آخر دی ماه سالجاری نیز ۱۹۷ هزار شغل ایجاد شده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۲۰۰ هزار شغل با ۶هزار میلیارد تومان تسهیلات ایجاد شود.

بختیاری ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه توانمندسازی جامعه تحت هدف از طریق راهبری شغلی و هدایت شغلی و با بیان اینکه برای سال ۱۴۰۰ مجلس دهم اعتبار کمیته امداد را ۱۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته که بر اساس آن میزان اشتغال را برای سال آینده ۳۰۰ هزار شغل در نظر گرفتیم، تصریح کرد: در راهبری شغلی افراد توانمند از ابتدا تا انتهای کار شامل آموزش، مهارت آموزی، تهیه مواد اولیه، نظارت بر شغل و کیفیت کار همچنین فروش محصولات را بر عهده دارند و امسال ۵۰ درصد اشتغال از طریق راهبری شغلی بود که در آن محصول تولید شده روی دست تولید‌کننده نمی‌ماند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به ایسنا گفت: در بحث هدایت شغلی با مجوز بانک مرکزی افرادی که برای ۴۰ نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد ایجاد اشتغال کنند تا ۲ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه تعلق می‌گیرد.

بختیاری با تأکید بر اینکه مسکن آرامش‌بخش‌ترین مباحث برای جامعه هدف است، تصریح کرد: هم اکنون ۲۳ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است و با مجموع واحد‌هایی که تحویل داده‌شده تا آخر سال ۴۳ هزار واحد مسکونی می‌توانیم تحویل جامعه هدف بدهیم که از جمله اولویت ما ایتام، خانواده‌های بیشتر از سه نفر، روستا‌ها و مناطق محروم هستند. رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: حدود ۶۳ درصد از جامعه تحت پوشش ما زنان سرپرست خانوار هستند که ایجاد اشتغال خانگی در این بخش بسیار مهم است تا مادر بودن تحت تأثیر اشتغال بانوان قرار نگیرد./خبرآنلاین
انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار