دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۹۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
آیا می توان یک کف لاته خوب را در خانه درست کرد ، یک طعم دهنده را از مواد طبیعی تهیه کرد و غذا را بدون پخش شدن روغن سرخ کرد؟

آوای خزر/  لیستی از هک زندگی آشپزی تهیه کرده است که روند پخت و پز را ساده می کند ، به جایگزینی مواد یا ابزار از دست رفته کمک می کند و طعم غذاهای شما را بهبود می بخشد.


۱. هک زندگی در آشپزخانه

ترفند آشپزی که آشپز تازه کار و هم سرآشپز های باتجربه را مجذوب خود می کند

سلفون کمک می کند تا ماندگاری تخته برش افزایش یابد

۱) اگر صفحه برش هنگام برش روی صفحه میز لغزید ، زیر آن پارچه یا پارچه مرطوب قرار دهید. گزینه دیگر این است که یک بسته پلاستیکی بگیرید و آن را در چند لایه دور دست بپیچید. شما باید چهار حلقه از این دست درست کنید و آنها را زیر هر گوشه تخته قرار دهید. این مانع از سر خوردن تخته در سطح میز می شود.

۲) با ضربه های بیفتک کوب گوشت ذرات غذا به اطراف پرت سده و یا داخل تخته برش رفته و مسدود می شود ، که همیشه قابل شستشو نیست. برای افزایش ماندگاری ابزار ، آنها را قبل از استفاده با فویل یا سلفون بپیچید. پس از استفاده ، کافی است فویل یا سلفون را برداشته و بیفتک کوب را بشویید.

ترفند آشپزی که آشپز تازه کار و هم سرآشپز های باتجربه را مجذوب خود می کند

یک بطری نوشیدنی خالی جای یک وردنه را می گیرد

۳) برای طولانی شدن عمر چاقو ، نباید روی بشقاب ، تخته برش ، یا سطح شیشه برش دهید. این مواد بر وضعیت لبه برش تأثیر منفی دارند ، بنابراین مجبور خواهید بود که چاقوها را مدام تعویض کنید.

۴) باقی مانده سس مایونز ، سس یا سس گوجه فرنگی از بسته نرم خارج نمی شود؟ سس را روی تخته قرار دهید ، دسته چاقو را روی آن فشار دهید و از سمت خود به سمت دهانه روی بسته بکشید.

۵) اگر وردنه ندارید ، یک بطری خالی نوشیدنی به راحتی می تواند جای آن را بگیرد.

ترفند آشپزی که آشپز تازه کار و هم سرآشپز های باتجربه را مجذوب خود می کند

با فرنچ پرس کف متراکم بسیار خوبی برای لاته ، کاپوچینو و سایر نوشیدنی های قهوه تهیه می کنند

۶) برای نوشیدن لاته کف دار و کاپوچینو ، به جای دستگاه قهوه از فرنچ پرس استفاده کنید. کافی است شیر ​​را در مایکروویو گرم کنید و با دستگاه کرده آن را بزنید. نتیجه یک کف متراکم است که حتی می توانید روی آن را تزیین کنید.

 

۷) بهتر است گوشت را نه در یک کاسه ، بلکه در کیسه ها ماریناد کنید.کیسه ها محصول را به طور مساوی با ماریناد می پوشاند و به خوبی مزه دار می کند. در حالت ایده آل ، از کیسه ها زیپ دار استفاده کنید و هوای داخل کیسه را خارج کنید.

۸) آیا تخم مرغ شکسته اید و یک تکه پوسته داخل غذا افتاده است؟ ساده ترین راه برای بیرون آوردن ذرات ریز با نیمه بزرگ ، پوسته تخم مرغ است. تکه شکسته پوسته را با آن جمع کنید.

۲. هک زندگی برای سرخ کردن

 ترفند آشپزی که آشپز تازه کار و هم سرآشپز های باتجربه را مجذوب خود می کند

در هنگام سرخ کردن ، قند از محصولات آزاد می شود که کاراملی می شود و پوسته اشتهایی ایجاد می کند


۱) روغن را فقط در ماهیتابه خشک ریخته و بعد از اینکه خوب گرم شد. بنابراین محصول گیاهی در همه جهات "پاشیده " نخواهد کرد. همچنین چیدمان صحیح غذا مهم است. این کار را به آرامی انجام دهید ، پس مایع پاشیده نمی شود. اگر روغن زیتون در ماهیتابه سوخت ، با کمی روغن آفتابگردان رقیق کنید.

۲) برای تهیه ظرفی با پوسته طلایی ، غذا را در ماهیتابه قرار داده و بگذارید کمی بماند. غذا را لمس نکنید و برنگردانید. اجازه دهید شکر در غذا کاراملی شود تا طعم خوشمزه ای به آن دهد.

۳. ترفند آشپزی پختن گوشت

ترفند آشپزی که آشپز تازه کار و هم سرآشپز های باتجربه را مجذوب خود می کند

بهتر است تکه های کوچک گوشت را در چند نوبت سرخ کنید ، در غیر این صورت ، به جای سرخ شدن، گوشت ، آب می اندازد


۱) برای پختن گوشت نرم دو روش وجود دارد: سرخ شدن در سریعترین زمان ممکن و یا برای مدت زمان طولانی آن را بپزید.

۲) خرید مرغ کامل و ریز کردن آن بسیار مقرون به صرفه تر از خرید قطعات مرغ است. سینه را می توان در همان روز جوشانده یا پخت ، اسکلت را می توان در سوپ جوشانده و دفعه بعد بال و ران ها را که منجمد کرده ایم بپزیم.

۳) آیا مقدار زیادی تکه کوچک ر را سرخ می کنید و رنگ طلایی خوشمزه وبریان می خواهید؟ ظرف را در چند بار آماده کنید. اگر تکه های سرد گوشت را داخل ماهیتابه داغ بریزید ، ظرف به سرعت خنک می شود و در زمان سرخ شدن گوشت ، آب می اندازد - تمام آب گوشت از محصول خارج می شود .

۴. ترفند آشپزی با ادویه و سس

ترفند آشپزی که آشپز تازه کار و هم سرآشپز های باتجربه را مجذوب خود می کند

افزودن قالب های یخ زده با گیاهان و روغن زیتون به سالاد و غذاهای دیگر راحت است


۱) لکه های تیره کف ظرف پس از سرخ شدن ، قندی است که از غذا بیرون آمده است. اگر کمی مایع درون ماهیتابه بریزید و در کف آن را با کفگیر چوبی خراش دهید ، شکر محلول یک سس عالی برای ظرف شما درست می کند.

۲) ادویه ها اگر در ترکیب با مقدار کمی روغن نباتی (به عنوان مثال روغن زیتون) اضافه شوند ، طعم و رایحه خود را بسیار بهتر نشان می دهند.

ترفند آشپزی که آشپز تازه کار و هم سرآشپز های باتجربه را مجذوب خود می کند

می توانید از سوسیس و کالباس با کره و سبزیجات معطر ساندویچ درست کنید


۴) چند شاخه آویشن ، چند فلفل چیلی یا سایر گیاهان مورد علاقه خود را داخل یک بطری تمیز بریزید و با روغن زیتون و ادویه ها طعم یا مزه اضافه کنید.

۵) تهیه کننده طعم طبیعی در خانه آسان است. این مایع برای اضافه کردن به گوشت قبل از پخت مناسب است ، یا می توانید آن را روی برنج بریزید. مقدار لازم آب گرم را در قسمتهای مساوی نمک و شکر هم بزنید. مایعات باید به گونه ای باشد که نتوان آن را نمکی یا شیرین تشخیص داد.

۶) اگر دوست دارید سالاد را با روغن زیتون و سبزیجات معطر درست کنید ، یا در غذاهای دیگر استفاده کنید. سبزیجات معطر را در قالب های یخ قرار دهید ، روی آنها را با روغن بپوشانید و آنها را فریزکنید. به وعده های غذایی آماده اضافه کنید.

ترفند آشپزی که آشپز تازه کار و هم سرآشپز های باتجربه را مجذوب خود می کند

به آرد سوخاری جو دوسر پرک شده اضافه کنید


۷) به روشی مشابه می توانید کره تهیه کنید. کره را با سبزیجات معطر و سیر مخلوط کرده و در بسته های پلاستیکی به شکل سوسیس بپیچید. کره را در فریزر قرار داده و در صورت لزوم قطعات آن را برش دهید.

۸) تندی فلفل قابل تنظیم است. برای انجام این کار ، شما باید دانه ها و رگهای داخل فلفل را برداشته یا برعکس بگذارید وقت نصف کردن تندی آزاد شود. آنها حاوی کپسایسین هستند که مسئول تندی است.

۹) مقداری بلغور جو دوسر خرد شده به آرد سوخاری اضافه کنید.

هک های زندگی آشپزی فرآیند پخت و پز را ساده می کنند ، همچنین به شما در صرفه جویی در وقت کمک می کنند. آیا می خواهید حتی اسرار بیشتری را بدانید؟ در ادامه نکات آشپزی را بخوانید که اگر ترفند آشپزی را بدانید به راحتی قابل حل هستند./سیارک

انتهای پیام/1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار