دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۰۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران اظهار داشت: بازار خودرو بعد از نوسانات قیت ارز نوسانات جزیی داشت که از روز گذشته آرام‌تر شده است. کاهش قیمتی که از ۱ بهمن ماه با ریزش قیمت ارز به کانال ۲۳ هزار تومان اتفاق افتاده بود دوباره به قیمت قبل خود بازگشت و در این مدت حدود ۵ درصد افزایش یافت.
به گزارش آوای خزر، سعید موتمنی در مورد وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: بازار خودرو بعد از نوسانات قیت ارز نوسانات جزیی داشت که از روز گذشته آرام‌تر شده است. کاهش قیمتی که از ۱ بهمن ماه با ریزش قیمت ارز به کانال ۲۳ هزار تومان اتفاق افتاده بود دوباره به قیمت قبل خود بازگشت و در این مدت حدود ۵ درصد افزایش یافت.

وی افزود: چند روزی است که قیمت ارز تغییر خاصی نداشته است و امکان اینکه فروشندگان بیشتری به بازار بیایند وجود دارد.

موتمنی با اشاره به نرخ روز خودرو خاطرنشان کرد: پراید ۱۰۸ تا ۱۰۹ میلیون تومان، تیبا صندوقدار ۱۱۴ تا ۱۱۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ حدود ۱۹۵ تا ۱۹۷ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ حدود ۱۸۶ تا ۱۸۷ میلیون تومان، سمند ۱۸۶ تا ۱۸۸ میلیون تومان، هایما مونتاژی ۶۹۰ میلیون تومان، جک s۵ حدود ۶۳۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شوند البته این قیمت‌ها حدودی است. در هر صورت فروشنده در بازار وجود دارد و خریدار می‌تواند زمان بگذارند تا با قیمت پایین‌تری خودرو تهیه کند.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران با تاکید بر لزوم توجه به خرید یا فروش از طریق مبادی رسمی گفت: خریداران سعی کنند از جایی خرید کنند که معتبر و شناسنامه‌دار است. هیچ ارزانی و هیچ گرانی بی‌علت نیست. هم خریدار و هم فروشنده باید توجه داشته باشند که خرید یا فروش خود را از فروشگاه‌هایی که شناسنامه‌دار و پروانه‌دار هستند انجام دهند که اگر مشکلی وجود آمد، صاحب پروانه بتواند آن را حل و فصل کند. متاسفانه این روزها در جاهایی معامله می‌شود که برای خریدار و فروشنده مشکل ایجاد می‌کنند./ایلنا

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار