دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۰۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه کربلا عنوان کرد
مهمترین مشکلات اجرایی کشور و یک راهکار روشن
مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه کربلا، عمده ی مشکلات در حوزه مدیریت اجرایی کشور را عنوان و برای آن یک راهکار روشن ارائه کرد.

به گزارش آوای خزر، سید امیر ساداتی کرمی در جمع خبرنگاارن با بیان اینکه چهل و دومین سال انقلاب اسلامی را می‌توان از جهات مختلفی سبب افتخار و مباهات قلمداد کرد، افزود: دستاوردها و پیشرفت‌هایی داشتیم که حتی دشمنان این ملت نیز به آن اعتراف کرده و ستوده‌اند  که اگر بخواهیم این دستاوردها را به شماره آوریم باید لیست بلندی از مصادیق را برشمریم.

وی با اذعان به اینکه البته چالش‌ها و ضعف‌هایی هم وجود دارد که نمی‌شود آنها را نادیده گرفت و باید برای رفع‌شان برنامه‌ریزی و اسباب و عوامل به‌وجود آورنده این چالش‌ها و مشکلات را مرتفع کرد، در وضعیت فعلی نیز رسالت اصلی دلسوزان انقلاب را رفع همین مشکلات عنوان کرد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه کربلا، عمده ی مشکلات را در حوزه مدیریت اجرایی کشور دانست و گفت: به‌طور مشخص و مختصر باید مسئله اصلی کشور در حوزه مدیریت اجرایی را در سه مقوله دید که نخستین آن "مدیران دولتی ناکارآمد و بعضاً فاسد" هستند.

این مسئول تصریح کرد: حضور این مدیران (که البته برخی از آنها نیز توسط اراده انقلابی قوه عدلیه نظام به محکمه کشانده شده‌اند)، عمدتاً مقبولیت و کارآمدی نظام را هدف قرار گرفته است اما گویا دولت در حفظ این مدیران ناکارآمد و فاقد صلاحیت اصرار داشته و به مطالبات مردم و دلسوزان و حتی مراجع تشخیص صلاحیت توجهی نمی‌کند چرا که برخی از این افراد مورد نقد مردم را نه‌تنها عزل ننموده بلکه به مسئولیت‌های مهم دیگری منصوب کرده است!

ساداتی کرمی دومین مشکل مدیریتی اجرایی کشور را "توجه حداکثری دولت به قشر متمول و اشراف کشور، و کم‌توجهی به وضعیت معیشتی طبقه متوسط و کم‌برخوردار" عنوان و اظهار کرد: این‌رویه را به‌ویژه در سیاست‌های اقتصادی دولتمردان می‌توان مشاهده کرد. و حتی وضعیت مفتضحانه و مشکوک بودجه ارائه‌شده دولت برای سال ۱۴۰۰ را نیز مصداق واقعی این سیاست‌های اقتصادی غلط و تورم‌زا می‌توان قید کرد که در صورت عدم اصلاح، قطعاً سفره مردم ‌به‌ویژه قشر متوسط و کم‌برخوردار را به شدت کوچکتر خواهد کرد. 

مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه کربلا همچنین "ضعف جدی در ماهیت کارشناسانه بسیاری از تصمیمات مهم" را دیگر مشکلی دانست که مدیریت اجرایی کشور با آن مواجه است و این ضعف و تصمیمات برآمده از آن، تبعات بسیاری را بر زندگی مردم ‌و مصالح کشور مترتب ساخته است.

مهمترین مشکلات اجرایی کشور و یک راهکار روشن

وی ادامه داد: ازجمله این تصمیمات و اقدامات غیر کارشناسی می‌توان به حذف کارت‌های سوخت، پذیرش تعهدات متعدد هزینه‌زا برای کشور (از جمله توافقنامه پاریس که می‌توان آن را یکی از مهمترین دلایل قطعی برق در ماه‌های اخیر قلمداد کرد)، توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی برای خوراک سگ و گربه تا اقلام لوکس و غیرضرور، بی‌تدبیری و تصمیمات غلط در تأمین نهاده‌های کشاورزی، و گرانی دفعی قیمت سوخت اشاره کرد.

سادات‌کرمی، علاج مشکلات کشور را در روی کار آمدن یک دولت جوان حزب‌اللهی دانست که پرچم‌دار سه مقوله مبارزه با فساد، حمایت از طبقه متوسط و محروم و ایجاد توازن بین توزیع امکانات و امتیازها و داشتن توان کارشناسی و نخبگانی برای فعال کردن ظرفیت‌های اقتصادی باشد.

وی در پایان گفت: قطعاً با این تحول مدیریتی می‌توان در چند سال آینده شاهد گشایش‌ها و تحولات شگفت‌آوری در کشور بود.

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار