دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۰۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
گلایه‌مندی رسانه‌های مکتوب از مصوبه اخیر دولت ادامه دارد
واکنش مدیرمسئول
مدیرمسئول روزنامه حرف مازندران در واکنش به مصوبه دولت درباره عدم الزام چاپ آگهی‌های دولتی در نشریات، گفت: مطبوعات در سالهای اخیر به اندازه کافی از گرانی نهیف شده‌اند، این مصوبه زدن تیشه به ریشه رسانه‌های مکتوب است.

به گزارش آوای خزر از ساری، شکرالله رضازاده امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه رسانه‌های مکتوب همچون انواع کسب و کار در سالهای اخیر ضعیف‌تر شده‌اند، افزود: گرانی افسارگسیخته ملزومات چاپ و از طرفی شیوع ویروس کرونا توانی برای ادامه حیات مطبوعات باقی نگذاشته به‌طوریکه فعالیت حداقلی نشریات محلی نشان‌دهنده غیرت آنان برای خالی نکردن فضای رسانه‌ای استان است.

وی افزود: روزنامه‌های مستقل و غیر دولتی به اندازه کافی به دلیل افزایش هزینه‌ها و شرایط اقتصادی کشور با کاهش درآمد مواجه هستند و آگهی‌های دولتی به منبع اصلی درآمد آنان تبدیل شده اما مشخص نیست دولت چرا منبع اصلی درآمد روزنامه‌های مستقل و غیردولتی را هدف قرار داده است.

مدیرمسئول روزنامه حرف مازندران با بیان اینکه تصمیم دولت کارشناسی‌شده نیست، گفت: دولت اگر بنای این تصمیم را دارد ابتدا باید کارشناسی لازم را انجام دهد و تبعات آن را بسنجد، متاسفانه این تصمیم در زمان نامناسبی هم اتخاذ شده است.

به گفته رضازاده اتکا به فضای دیجیتال و دولت الکترونیک اقدامی راهبردی است که متاسفانه دولت دوازدهم پیشرفت مناسبی در این خصوص نداشت و به لطف شیوع ویروس کرونا در برخی حوزه اقداماتی صورت گرفته اما اگر قرار باشد آگهی مطبوعات شامل این موضوع شود، مطمئنا باید آخرین اقدام دولت در تکمیل دولت الکترونیک باشد.

وی با بیان اینکه این اقدام دولت مشکوک است، افزود: اظهارات مقامات وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی در خصوص دستور جلسه و نحوه برگزاری جلسه نشان می‌دهد که این یک مصوبه عادی و ساده نبوده و حتما در آینده پشت پرده آن مشخص خواهد شد.

مدیرمسئول روزنامه حرف مازندران بهانه رشد فضای دیجیتالی و کاهش هزینه را برای این مصوبه صحیح ندانست و افزود: هیچ فرد و نهادی نمی‌تواند منکر مزیت‌های رسانه‌های مکتوب شود، اعتبار و ماندگاری نشریات غیرقابل انکار است و در تاریخ ثبت می‌شود.

رضازاده ادامه داد: روزنامه‌های محلی و حتی بسیاری از روزنامه‌های سراسری و هفته‌نامه‌ها با وجود اینکه در رقابت نابرابر و ناعادلانه با فضای مجازی هستند، اما تاثیر بسزایی در دفاع از حقوق مردم و هشدار به مسئولان کم‌کار دارند.

این فعال رسانه‌ای ابراز امیدواری کرد با اتحاد مدیران رسانه‌های مکتوب، روزنامه‌نگاران و وعده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این مصوبه دولت اصلاح شود و مطبوعات دیگر بییشتر از این آسیب نبینند.

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها