دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۰۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۱

به گزارش آوای خزر،  مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

کلیات لایحه اصلاحیه بودجه تصویب شد
پس از کش و قوس های فراوان، سرانجام نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات لایحه اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۰ را با ۲۱۱ رای موافق و ۲۸ مخالف و ۶ ممتنع تصویب کردند. گفتنی است، نمایندگان ۱۴ بهمن ماه، کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را با ۹۹ ‌رأی موافق، ۱۴۸ ‌رأی مخالف و ۱۲ ‌رأی ممتنع از مجموع ۲۶۱ نماینده حاضر در مجلس رد کردند و بر این اساس دولت روز گذشته لایحه اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۰ را تقدیم مجلس کرد.

دختر حاکم دبی ربوده شد
«لطیفه» دختر حاکم دبی با انتشار یک فیلم از ربوده شدنش از سوی یک گروه ناشناس خبر داد. وی با اشاره به اینکه به شدت از سلامت جانی خود نگران است، افزود: آنها همه درها و پنجره‌ها را بسته‌اند، هم اکنون پنج نیروی امنیتی در داخل و دو نیروی امنیتی نیز در خارج هستند.

واکنش قوه قضاییه به شعار «مرگ بر روحانی»
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره توهین به رئیس جمهوری در ۲۲ بهمن امسال در اصفهان و اقدامات قوه قضاییه در برخورد با این اقدام گفت: براساس قانون کاهش مجازات حبس، جرم اهانت به مسئولین جرمی قابل گذشت است و نیازمند شاکی خصوصی است و در این مورد یا هر مورد دیگری اگر شکایتی داشته باشیم پیگیری می‌کنیم.

آخرین آمار کرونا در ایران
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون یک میلیون و ۵۳۴ هزار و ۳۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۹ نفر از بیماران مبتلا در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر ۲۸ بهمن، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۵۹ هزار و ۱۱۷ نفر رسیده است. همچنین ۸ هزار و ۱۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۶۹۰ نفر بستری شدند که مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۵۳۴ هزار و ۳۴ نفر رسید.

فرد موثر در ترور فخری زاده به خاطر اعتیاد اخراج شده بود
ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد که فرد مورد ادعای وزیر اطلاعات که در ترور فخری‌زاده نقش داشته، در سال ۹۳ در حال آموزش بوده و در همان سال به دلیل مشکلات اخلاقی و اعتیاد اخراج شده است.

توضیح سازمان زندان ها درباره وضعیت بهنام محجوبی
اداره کل زندان‌های تهران در رابطه با «بهنام محجوبی» اطلاعیه‌ای صادر کرد. اداره کل زندان‌های تهران با اشاره به اینکه بررسی‌های اولیه و ادعای هم اتاقی‌های وی نشان می‌دهد زندانی محجوبی بر اثر مصرف بیش از حد دارو مسموم شده تاکید دارد: موضوع علت مسمومیت وی در حال بررسی دقیق و فوری است و نتیجه نهایی پس از بررسی پزشکی و قضایی اعلام می‌شود.

پس از کوه خواری، نوبت به دریاخواری رسید
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور با انتقاد از پدیده کوه خواری و تصرف منابع طبیعی و تبدیل آن به واحدهای اقتصادی گفت: متاسفانه در حاشیه دریا نیز با پدیده نامیمون دریاخواری در سواحل دریای خزر و دریای عمان و خلیج فارس روبرو هستیم که گاهی ممکن است با یک طرح اقتصادی شروع و بیش از ده برابر لازم زمین تصرف می شود

امکان جرم تلقی شدن دوچرخه سواری زنان
رحمت‌الله فیروزی پوربادی نماینده مجلس در گفت‌وگو با «انتخاب» گفت: بانوان اگر به دوچرخه‌سواری علاقه‌مند هستند، می‌توانند این فعالیت را در جایی انجام بدهند که در معرض دید مردان نباشند و در این صورت دوچرخه سواری زنان مانعی ندارد. نماینده نطنز در پاسخ به این پرسش که برخی از منتقدان دوچرخه سواری زنان خواستار برخورد با زنان دوچرخه‌سوار شده و حتی خواستار جرم انگاری دوچرخه‌سواری زنان شده بودند، گفت: این مساله باید بررسی شود و به صورت قانون پیش رفت و جوانب آن در نظر گرفت تا اگر شرایط برای این کار فراهم بود، چنین امکانی در نظر گرفته شود و اگر امکان پذیر نبود، راهکار دیگری را دنبال کنیم. در نهایت باید همه مطیع قانون اساسی جمهوری اسلامی باشیم.

بازگشت به پیش از برجام از سوم اسفند
مجید تخت روانچی با بیان اینکه از سوم اسفند شرایط برمی گردد به پیش از توافق برجام. یعنی ما در چارچوب پادمان و ان پی تی به تعهدات خود عمل می‌کنیم و بر همین اساس هم ماموران آژانس در ایران حضور خواهند داشت، گفت: مصوبه مجلس مشخص است. ما هیمشه گفته‌ایم آمریکا باید به برجام برگردد. یعنی باید به اجرای تعهداتش در چارچوب برجام برگردد. باید تحریم‌هایی که در خود برجام مشخص شده چه هستند را لغو کند. تحریم‌هایی که در دوره ترامپ به عناوین دیگر تصویب شد را باید لغو کنند. مصوبه مجلس روشن است که چه اتفاقی باید بیفتد. ما بر همان اساس مجبوریم عمل کنیم و بر همان اساس هم عمل خواهیم کرد.

احتمال سفر سرنوشت ساز مدیرکل آژانس به ایران
لارنس نورمن خبرنگار وال استریت در توئیتی نوشت: گروسی پیشنهاد کرده است که به ایران سفر کند تا برای ادامه نظارت های اساسی آژانس یک راه حل قابل قبول برای طرفین بیابد. دبیر کل آژانس به رایزنی با ایران ادامه می دهد.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: