دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران عنوان کرد
رئیس منطقه ۱ آمایشی سلامت کشور و رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران پزشکی مازندران با بیان اینکه روابط‌عمومی‌ها ساختارهای گسترده و شرح وظایف متنوعی دارند، گفت: گستردگی کارها و نبود یک ساختار منسجم روابط عمومی در اقصی نقاط شهرستان ها، شبکه ها و مراکز بهداشتی ، کار مدیران روابط عمومی دانشگاههای علوم پزشکی را با مشکل مواجه کرده است.

نبود ساختار منسجم در حوزه روابط‌عمومی/ حل تضاد منافع در دانشگاه‌ها با ورود روابط‌عمومی‌ها

به گزارش آوای خزر از ساری، سید عباس موسوی صبح امروز در نشست مدیران روابط عمومی دانشگاه های علوم پزشکی کلان منطقه یک سلامت کشور اظهار کرد: روابط عمومی ها در دنیای مدرن امروزی دارای اهمیت زیادی هستند و در این بین روابط‌عمومی های حوزه سلامت کار مهمتری را بر عهده دارند.

وی افزود: روابط عمومی های دانشگاه های علوم پزشکی باید برنامه ریزی های مناسب برای استفاده از ظرفیت و پتانسیل مناطق آمایشی ارائه کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه دانشگاه های علوم پزشکی ساختارهای گسترده و شرح وظایف متنوعی دارند، افزود: گستردگی کارها و نبود یک ساختار منسجم روابط عمومی در اقصی نقاط شهرستان ها، شبکه ها و مراکز بهداشتی ، کار مدیران روابط عمومی دانشگاه های علوم پزشکی را با مشکل مواجه کرده است.

این مسئول برگزاری کارگاههای آموزشی توسعه محور و استراتژیک در حوزه روابط عمومی ها را فرصت مناسبی برای تحقق رسالت حوزه سلامت عنوان و بیان کرد: چنین نشست هایی اگر به نتایج اثر بخشی برسد، تداوم پیدا خواهد کرد.

موسوی با تاکید بر هماهنگی و تبادل اطلاعات بین روابط عمومی ها گفت: با هماهنگی و تعامل بیشتر بین روابط عمومی های منطقه یک سلامت کشور از بسیاری از چالش ها و مشکلات جلوگیری می شود.

* شورای سیاست‌گذاری فرامنطقه‌ای تشکیل شود

وی با تاکید بر تشکیل شورای سیاست گذاری فرامنطقه ای، بیان کرد: شورای سیاست گذاری می تواند سبب هماهنگی بیشتر بین دانشگاه های علوم پزشکی شود و پتانسیل ها را گسترش دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه عدم مدیریت رقابت های بین دانشگاه ها آسیب زننده است، افزود: در برخی مواقع تضاد منافع بین دانشگاه ها اتفاق می افتد که حوزه روابط عمومی می تواند در مدیریت این مجموعه ها کمک کند.

رییس منطقه ۱ آمایشی کلان سلامت کشور با بیان اینکه برای اثربخشی سازمان ها باید روابط عمومی ها تقویت شوند، گفت: مدیران رده های بالاتر بیشتر به جایگاه روابط عمومی ها اذعان دارند ولی در رده های پایین تر به اهمیت حوزه روابط عمومی و شرح وظایف آن کمتر توجه می شود که باید به آن پرداخته شود.

وی با بیان اینکه فعالیت های حوزه سلامت در جامعه کمتر دیده می شود،افزود: دانشگاه های علوم پزشکی مخاطبین اجتماعی دارند که اگر کارکرد دانشگاه را نتوانیم انعکاس دهیم نمی توانیم تاثیرگذار باشیم

* برگزاری 14 نشست خبری حوزه سلامت مازندران در 6 ماهه 97

مسئول روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این جلسه اظهار داشت: برای نخستین بار در نشست مدیران روابط عمومی حدود ۶ ساعت برنامه آموزشی با حضور استاد این حوزه در سطح کشور برگزار می شود.

وی به استقبال وزارت بهداشت از برنامه مازندران اشاره کرد و افزود: در برنامه استراتژیک وزارت بهداشت بر آموزش مدیران و کارکنان تاکید شده که برای مدیران مناطق برای اولین بار این برنامه در حال اجرا است.

فرزاد گوهردهی به فعالیت های روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اشاره کرد و ادامه داد: در سال گذشته 28 نشست خبری با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد که در 6 ماهه سال جاری نیز 14 نشست برگزار شد که در 6 جلسه رئیس دانشگاه علوم پزشکی حضور داشتند.

وی با بیان اینکه 3 هزار و 253 مورد خبر در روزنامه های محلی و کشوری چاپ شده است، گفت: با توجه به بخشنامه وزارتخانه سقف اعتباری فعالیتهای حوزه های مختلف دانشگاهها 90 درصد اعتبارات سال 95 قرار داده است که محدودیت های زیادی نسبت به سال 96 داریم که با توجه به این مسئله تا کنون دو هزار خبر در سال جاری درج شده است.

وی به درج خبر در سایت ها و خبرگزاری ها اشاره کرد و افزود: در سال گذشته دو هزار و 370 خبر درج شده که در شش ماهه سال جاری نیز این رقم هزار و 58 خبر بوده است.

مسئول روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در سال گذشته 156 مورد مطلب با تنوع آموزشی در جراید استان درج شده و در سال جاری نیز 125 مطلب تهیه و انتشار پیدا کرده است.

گوهردهی با اعلام اینکه در سالجاری تا کنون 78 مورد خبر پزشکی از طریق صدا و سیما انعکاس پیدا کرده است، افزود: دو برنامه با محوریت حوزه سلامت به صورت هفتگی از صداو سیمای مازندران پخش می شود.

وی در پایان گفت: در 6 ماهه نخست سالجاری 153 برنامه با عنوان آوای سلامت در رادیو پخش شده است و در بحث شورای پیام رسان نیز در سال گذشته 253 مورد و در سال جاری 100 مورد از طریق اجرا شده است.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار