دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۰۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
فرق ژل با فیلر چیست؟
می‌دانید فیلر چیست؟ بیشتر مردم فیلرها را با نام عمومی ژل می‌شناسند اما فیلر یا پرکننده چین و چروک صورت یک دسته کلی از مواد جوان‌ساز پوست است؛ در این بازار داغ کلینیک‌های زیبایی، نکات مهمی هستند که قبل از تزریق فیلر در ناحیه بینی، لب، چانه، گونه، چشم و بینی بدانید.

به گزارش آوای خزر، اگر می‌خواهید در چند خط بگوییم فیلر چیست؛ همین قدر بدانید که فیلرها موادی شیمیایی هستند که در کارخانه‌های تولید دارو، از مواد طبیعی و صنعتی ساخته می‌شوند. اصلی‌ترین کاربردی فیلر برای پرکردن چین و چروک‌های صورت است؛ این مواد تاثیر چشم‌گیری در جوان‌سازی صورت دارند اما به هیچ‌عنوان تاثیر کشیدن پوست را توسط جراحی پلاستیک، ندارند. 

پرکننده های چین و چروک تزریقی ، برخلاف تزریق بوتاکس که باعث شل شدن عضله در زیر چروک می شود ، خط ، چین یا ناحیه را با یکی از چندین ماده مختلف پر می کند. در نتیجه ، نقاط مشکل تقریباً از بین می روند.

از پرکننده های چین و چروک می توان به عنوان "حجم دهنده" ، گونه های چاق و بلند کننده ، چانه ، خط فک و شقیقه ها نیز استفاده کرد. لب های نازک را پر کنید و دست های افتاده ای را پر کنید.

درمان سریع و آسان است. اما تمام پرکننده های چین و چروک دارای یک نقطه ضعف هستند ، از جمله خطر واکنش آلرژیک و ایجاد برجستگی های ریز در زیر پوست. در برخی موارد ، این برجستگی ها ممکن است دائمی باشند. و گاهی اوقات ، تغییر رنگ پوست مایل به آبی به نام اثر Tyndall اتفاق می افتد. تغییر رنگ می تواند چندین ماه طول بکشد ، اما روش های درمانی در دسترس است. در مواردی که به ندرت از پرکننده های چین و چروک استفاده نشود ، ممکن است سلول های پوستی از بین بروند. همچنین موارد کوری ، اسکار ناشی از از دست دادن پوست و فلج عصب گزارش شده است. به طور معمول ، پرکننده های چین و چروک که ماندگاری بیشتری دارند ، بیشترین عوارض جانبی را ایجاد می کنند.

هر نوع پر کننده چین و چروک برای هر نوع چین و چروکی مناسب نیست. کمترین خطرات و بهترین نتایج استفاده صحیح از درست است. به همین دلیل شما فقط باید فیلرهایی را که توسط یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک با آموزش مداوم و خاص با تزریق مداوم و خاص تزریق می شود.

در اینجا خلاصه ای از مواد پر کننده چین و چروک موجود است. این شامل ترکیبات اساسی آنها ، نحوه عملکرد آنها ، جوانب مثبت و منفی آنها ، و بهترین مناطق برای درمان است. پزشک شما می تواند به شما کمک کند تا مورد مناسب خود را انتخاب کنید.

پرکننده های چین و چروک اسید هیالورونیک
محبوب ترین دسته از مواد پر کننده چین و چروک اسید هیالورونیک است. هر نوع به روشی کمی متفاوت با نتایج متفاوت کار می کند.

عوارض جانبی نادر است اما می تواند شامل قرمزی ، تورم و کبودی در محل تزریق باشد. پر کننده همچنین ممکن است به صورت برجستگی های ریزی در زیر پوست ظاهر شود. این مشکلی است که اغلب با گذشت زمان بهبود می یابد.

مدت زمان ادامه نتایج از چند ماه تا بیش از یک یا دو سال متفاوت است. برخی تحقیقات نشان می دهد که تزریق مکرر ممکن است به تحریک تولید طبیعی کلاژن در بدن کمک کند. که به کاهش تعداد خطوط و چین و چروک کمک می کند. همچنین برخی شواهد نشان می دهد که برای رسیدن به همان شکل ، به مرور زمان به ماده کم کننده بیشتری نیاز است.

پرکننده های چین و چروک اسید هیالورونیک عبارتند از:

تعادل Belotero
Juvederm Voluma XC
Juvederm XC
Juvederm Ultra XC
Juvederm Volbella XC
Juvederm Ultra
Juvederm Ultra Plus
Juvederm Vollure XC
Prevelle Silk
رستیلین
Restylane-L
Restylane-Lyft
Restylane Silk
رستیلین ریفین
Restylane Defyne
پرکننده های چین و چروک مصنوعی
این دسته کوچکتر از مواد پر کننده چین و چروک شامل موادی است که در آزمایشگاه ساخته شده اند و مربوط به هر چیزی نیستند که به طور طبیعی در پوست یافت می شود.

تمام مواد پرکننده این گروه دارای عوارض جانبی مشابهی مانند قرمزی ، تورم یا کبودی در محل تزریق هستند. سایر عوارض جانبی شامل گره ها یا برجستگی هایی در زیر پوست است که قابل مشاهده و احساس است و در موارد نادر ممکن است برای برداشتن نیاز به جراحی باشد.

این مزایا شامل اثر ماندگارتر است. و حداقل یک پرکننده پر کردن خطوط و چین های نیمه دائمی را ارائه می دهد. به یاد داشته باشید ، محصولی با اثرات طولانی مدت بیشتر احتمال دارد که عوارض جانبی ایجاد کند. و در صورت عدم استفاده صحیح ، از مواد پر کننده چروک مصنوعی ممکن است باعث بدشکلی شود.

پرکننده های چین و چروک مصنوعی عبارتند از:

بلافیل
رادیسی
مجسمه سازی
سیلیکون
پرکننده های چین و چروک کلاژن
دانشمندان اولین ماده پر کننده چین و چروک را از فرم خالص کلاژن استخراج شده بیشتر از گاوها تهیه کردند. اگرچه به خوبی کار کرد و پر از ظاهری طبیعی را ارائه داد ، اما نتایج طولانی مدت طول نکشید. بیشتر آمپول های کلاژن از همان 1 ماه پس از درمان تجزیه می شوند. از آنجا که این مواد پر کننده چین و چروک از منبع حیوانی ساخته شده اند ، همچنین دارای واکنش آلرژیک بالاتری هستند و از قبل به آزمایش آلرژی احتیاج داشتند.

روش های جدید پردازش کلاژن به کاهش خطرات کمک کرده است. بعلاوه ، اشکال جدید کلاژنهای مصنوعی باعث می شود که این تزریقات برای طیف وسیعی از افراد ایمن تر و مفیدتر باشند. اگرچه نتایج به اندازه سایر پرکننده های چین و چروک دوام ندارند ، بسیاری معتقدند که نتایج طبیعی تر به نظر می رسند.

عوارض جانبی تزریق کلاژن شامل برخی از واکنش های آلرژیک (بیشتر برای کسانی که هنوز از منابع گاو استفاده می کنند) و همچنین کبودی و قرمزی در محل تزریق است.

رکننده های چین و چروک کلاژن
دانشمندان اولین ماده پر کننده چین و چروک را از فرم خالص کلاژن استخراج شده بیشتر از گاوها تهیه کردند. اگرچه به خوبی کار کرد و پر از ظاهری طبیعی را ارائه داد ، اما نتایج طولانی مدت طول نکشید. بیشتر آمپول های کلاژن از همان 1 ماه پس از درمان تجزیه می شوند. از آنجا که این مواد پر کننده چین و چروک از منبع حیوانی ساخته شده اند ، همچنین دارای واکنش آلرژیک بالاتری هستند و از قبل به آزمایش آلرژی احتیاج داشتند.

روش های جدید پردازش کلاژن به کاهش خطرات کمک کرده است. بعلاوه ، اشکال جدید کلاژنهای مصنوعی باعث می شود که این تزریقات برای طیف وسیعی از افراد ایمن تر و مفیدتر باشند. اگرچه نتایج به اندازه سایر پرکننده های چین و چروک دوام ندارند ، بسیاری معتقدند که نتایج طبیعی تر به نظر می رسند.

عوارض جانبی تزریق کلاژن شامل برخی از واکنش های آلرژیک (بیشتر برای کسانی که هنوز از منابع گاو استفاده می کنند) و همچنین کبودی و قرمزی در محل تزریق است.

تزریق کلاژن شامل موارد زیر است:

کوزمودرم
تکامل
الیاف
زیدرم
زیپلاست
پرکننده های چین و چروک خودکار
چربی متداول ترین ماده در این گروه است. چربی خود را با جراحی از ران ، باسن یا معده برداشته و تحت درمان قرار می دهند و سپس تزریق می کنند. شما باید دو روش انجام دهید (یکی برای از بین بردن چربی و دیگری برای تزریق آن). هر دو روش را می توان در یک بازدید انجام داد. مراحل اضافی تصفیه چربی که در آزمایشگاه انجام می شود می تواند هزینه بر و زمانبر باشد. نتایج می توانند نیمه دائمی باشند ، اگرچه ممکن است به یک سری تزریقاتی نیاز داشته باشید که با گذشت زمان انجام شود.

تزریق های پلاسمای غنی از پلاکت ("لیفت خون آشام") نوع دیگری از پرکننده / حجم دهنده خودکار چروک است. خون از بازو گرفته می شود ، درمان می شود ، سپس به صورت تزریق می شود. اثرات آن می تواند 12 تا 18 ماه طول بکشد.

خطرات مشابه سایر مواد پر کننده چین و چروک ، از جمله کبودی ، قرمزی و تورم در محل تزریق است. از آنجا که مواد پرکننده از بدن شما می آیند ، این تزریقات نیازی به تأیید FDA ندارند.

به حداقل رساندن خطرات و افزایش نتایج خوب برای تمام پرکننده های چروک
مواد پرکننده چین و چروک از ایمن ترین روش های آرایشی است که امروزه استفاده می شود. اما مواردی وجود دارد که می توانید برای اطمینان از بی خطر بودن درمان خود انجام دهید:

اجازه ندهید قیمت راهنمای شما باشد. اگر یک روش درمانی برای پر کردن چین و چروک به شما پیشنهاد شده است که هزینه آن بسیار کمتر از درمان استاندارد است ، احتمالاً مصالحه هایی انجام می شود ، چه در مهارت ارائه دهنده کالا و چه در کیفیت محصول. هرگز با معامله با صورت خود خطر نکنید.
تمام پرکننده های چین و چروک باید در یک محیط پزشکی با ابزارهای استریل انجام شوند. درمان هایی که در خانه ها ، هتل ها ، آبگرم یا استراحتگاه ها انجام می شود ، صرف نظر از اینکه چه کسی آنها را انجام می دهد ، در محیط های پزشکی انجام نمی شود.
مواد چرب کننده تزریقی را از منابع خارج از مطب پزشک تهیه نکنید. بدانید که به شما چه تزریق می شود و از پزشک خود بپرسید که آیا از یک ماده پر کننده چین و چروک مورد تایید FDA استفاده می شود یا اینکه مستقیماً از سازنده خریداری شده است. گزارش هایی از همه موارد استفاده شده از سیلیکون در درجه صنعتی گرفته تا روغن کودک گزارش شده است. اگر ارائه دهنده ای این اطلاعات را به شما نمی دهد ، اجازه ندهید مراحل کار را انجام دهد.
روزانه از کرم ضد آفتاب برای کمک به حفظ مواد پرکننده و محافظت در برابر تغییرات رنگدانه ای پس از التهاب به دلیل سوزن ناشی از تزریق استفاده کنید.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار