دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۰۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸
سرپرست کمیته غواصی فدراسیون نجات غریق و غواصی از تشکیل پنج کارگروه ویژه در این کمیته خبر داد.

به گزارش آوای خزر،سایت فدراسیون نجات غریق و غواصی نوشت: امیر حسین فروغ با تاکید بر اهمیت و جایگاه کمیته غواصی گفت: به جز ایران و مصر در سایر کشورهای جهان فعالیت‌های مربوط به غواصی در قالب یک فدراسیون پیگیری می‌شود. البته در مصر توجه به غواصی و فعالیت‌های آن به مراتب بیشتر از نجات غریق است اما در ایران عکس این موضوع را شاهد هستیم. 

وی با اشاره به فعالیت‌های پیشین کمیته غواصی در ایران خاطرنشان کرد: نوعِ نگاهی که جهان به غواصی دارد بیانگر اهمیت این رشته و لزوم صرفِ انرژی و هزینه‌های لازم برای آن است با این حال در گذشته به کمیته غواصی در فدراسیون ایران خیلی پرداخته نشد و حتی شاهد تشکیل کارگروه‌هایی مانند کارگروه آزمون بودیم که در دنیا شناخته شده نیستند. کارگروه آموزش هم در کمیته غواصی تشکیل شده بود در حالیکه این کارگروه و فعالیت‌های تعریف شده برای آن بیشتر مربوط به کمیته آموزش می‌شود. 

سرپرست کمیته غواصی با بیان اینکه این کمیته برای پیگیری اهداف خود نیازمند تشکیل کارگروه‌های اصلی و تاثیرگذار است از تشکیل پنج کارگروه خبر داد و اینکه این کارگروه‌ها با عنوان‌های «کارگروه فنی»، «کارگروه مسابقات»، «کارگروه نظارت و بازرسی»، «کارگروه محیط زیست» و «کارگروه غواصی کودکان» پیگیر فعالیت‌های خود خواهند بود. 

وی که به عنوان مدرس ارشد فدراسیون جهانی غواصی هم فعالیت دارد بر اهمیت آغاز به کار و فعالیت هر یک از این کارگروه‌ها تاکید و تصریح کرد: در این بین کارگروه فنی مهمترین کارگروه به حساب می‌آید. می‌توان گفت که فعالیت تمام کارگروه‌ها تقریبا زیر نظر این کارگروه دنبال می‌شود. خروجیِ فعالیت‌ها در تمام کارگروه‌ها باید به تایید کارگروه فنی برسد تا در نهایت به عنوان خروجی کمیته غواصی ملاک عمل و تصمیم‌گیری قرار بگیرد. 

به گفته فروغ و به دلیل اهمیت و جایگاه کارگروه فنی در کمیته غواصی، این کارگروه از غواصان با تجربه از سیستم‌های آموزشی مختلف و با تجربه بین‌المللی تشکیل خواهد شد. 

سرپرست کمیته غواصی تاکید کرد: کارگروه‌های دیگری هم هستند که می‌توانند به عنوان زیرمجموع این کمیته تشکیل و آغاز به کار کنند اما فعلا در اولویت نیستند. در حال حاضر تشکیل این پنج کارگروه را در دستور کار داریم تا با فعال کردن آنها اهداف موردنظر برای ساماندهی غواصی کشور را دنبال کنیم. 

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار