دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸
پنجمین جلسه شورای اداری مازندران/1
عضو مجمع نمایندگان مازندران گفت: رأی اعتماد به محمد اسلامی استاندار سابق برای وزارت راه و شهرسازی و فرهاد دژپسند از اهالی مازندران برای وزارت امور اقتصاد و دارایی، اعتبار و آبروی مازندران بود.

رأی اعتماد به «اسلامی و دژپسند» اعتبار مازندران بود

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، پنجمین جلسه شورای اداری استان مازندران امروز به ریاست احمد حسین‌زادگان معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.

در این جلسه داود رسولی معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافندغیرعامل کشور نیز حضور داشت، وی بعد از ظهر امروز نمایشگاه پدافند غیرعامل مازندران را در سالن سلمان هراتی ساری افتتاح کرد.

رسولی در سخنانی از اهمیت پدافند غیرعامل و ضرورت آگاهی مردم و مسوولان از کاربردهای آن در حوزه های زیستی، سایبری، اقتصادی، شیمیایی و حتی اجتماعی گفت و اینکه عدم توجه به این مهم، خسارتها و آسیبهایی را به بار خواهد آورد که بعضا جبران‌ناپذیر هستند.

وی با بیان اینکه از جامعه نخبه و دانشگاهی در حوزه پدافند غیرعامل حمایت می کنیم، افزود: دانشجویان دکتری تا مبلغ 7 میلیون تومان و کارشناسی ارشد تا سقف 3 میلیون و 500 هزار تومان می توانند از حمایتهای مالی سازمان پدافند غیرعامل بهره مند شوند.

***

نماینده مردم نوشهر، کلاردشت و چالوس نیز در جلسه حضور داشت و در سخنانی از 13 آبانماه به عنوان روز حماسه‌ساز اقشار فرهیخته و تحصیلکرده دانشجو و دانش آموز کشور یاد کرد.

قاسم احمدی لاشکی همچنین از انتخاب محمد اسلامی استاندار سابق مازندران بعنوان وزیر راه و شهرسازی با رای اعتماد همکاران بهارستانی خود ابراز خرسندی کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که استان مازندران پس از محمد اسلامی به خوبی راه پیشرفت را ادامه دهد و از همه ابزارها و امکانات برای رسیدن به این مهم استفاده کند.

این نماینده مجلس همچنین درگذشت علی درویش رییس اداره تعاون چالوس را تسلیت گفت و دلیل عجله خود برای خارج شدن از جلسه را شرکت در مراسم سومین روز درگذشت این مدیر در حوزه انتخابیه خود اعلام کرد.

***

نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سوادکوه و سوادکوه شمالی نیز روز 13 آبان ، روز مبارزه با استکبار جهانی را گرامی داشت و ابراز امیدواری کرد که امسال حضور باشکوهتری در راهپیمایی 13 آبانصورت بگیرد.

عبدالله رضیان با اشاره به هفته فرهنگ عمومی، از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاههای مربوطه خواست تا در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی برنامه های بهتری ارائه دهند.

وی از مدیران حوزه زیرساخت مازندران خواست که توجه بیشتری به سیل‌خیز بودن استان داشته باشند و مشکلات را رفع کنند تا شاهد وقایع ناگواری مانند آنچه در غرب استان رخ داده است، نباشیم.

این نماینده مجلس از انتخاب محمد اسلامی به عنوان وزیر راه و شهرسازی و فرهاد دژپسند به عنوان وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت و اینکه همیت و تلاش زیادی برای رای مثبت به ایندو از سوی غالب نمایندگان مازندران صورت گرفت زیرا به نوعی انتخاب آنها برای مازندران حیثیتی بود!

رضیان ادامه داد: انتخاب این دو اعتبار و آبروی مازندران بود و باید نشان می دادیم که این همیت و یکدلی در نمایندگان استان وجود دارد، واقعیت این است که افکار عمومی نگاه مثبتی به محمد اسلامی استاندار سابق مازندران داشت.

وی اظهار داشت: روز دوشنبه که وارد استان شدم فکر می کردم استانداری تعطیل شد اما از جلسه شورای اداری مشخص شد که جنبش وجود دارد!

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار