دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۰۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
شهردار نکا:
شهردار نکا با بیان اینکه شهرداری را با 30 میلیارد تومان بدهی تحویل گرفته‌ام، گفت: برنامه ریزی برای افزایش 80 میلیارد تومان بودجه شهرداری برای سال آینده را آغاز کردیم.
برنامه ریزی برای افزایش 80 میلیارد تومانی بودجه شهرداری نکا در سال آینده/ شهرداری را با 30 میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتم
 
به گزارش آوای خزر موسی خلیلی در جمع خبرنگاران شهرستان نکا با اعلام اینکه به صورت سلسه مراتب در قسمت‌های مختلف شهرداری نکا فعالیت داشتم، اظهار کرد: به صورت کامل در جریان روند فعالیت شهرداری قرار دارم.

وی با اعلام اینکه ۱۴۳ روز از انتخاب بنده به عنوان شهردار گذشته است، تصریح کرد: تا پایان دوره ۹ ماه بیشتر باقی نمانده و برای خدمات به شهروندان نیاز به برنامه کوتاه مدت داشتیم.

شهردار نکا خاطر نشان کرد: بنده از میانه راه به مجموعه اضافه شدم و باید تلاش می‌کردم که امورات جاریه را بگذرانم.
 
خلیلی با اشاره به مشکلات ناشی از کرونا که از زمان شروع فعالیتش به عنوان شهردار در این شهر آغاز شد، گفت: شهرداری‌ها استان و شرق استان با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و چند شهردار در شرق استان برای تامین حقوق و مزایای پرسنل با مشکل مواجه هستند، اما در شهرداری نکا با برنامه ریزی انجام شده از این دست مشکلات نداشتیم.

وی ادامه داد: مدیریت مناسبی در این زمینه انجام شده و برنامه‌ریزی‌های روزانه، هفتگی و ماهیانه برای تامین منابع مالی انجام دادیم و نه تنها عقب ماندگی از این لحاظ نداریم بلکه منابع مالی پیش بینی شده در بودجه را نزدیک به ۴۵ میلیون تومان تامین کردیم.
 
شهردار نکا اعلام کرد: درآمد شهرداری نکا ۵۳ میلیارد تومان است و ۵۱ میلیارد تومان هم هزینه داریم، نزدیک به 8 میلیارد تومان از منابع پیش بینی شده بودجه جلو افتادیم و برای نخستین بار متمم بودجه را با ۱۵ میلیارد افزایش در اختیار شورا قرار دادیم که مورد موافقت قرار گرفته است.

خلیلی خاطر نشان کرد: با توجه به برنامه ریزی انجام شده در سال آینده نه تنها به این بودجه می‌رسیم بلکه پیش بینی ما افزایش ۷۰ تا ۸۰ میلیارد تومانی است که برای تحقق آن نیاز به برنامه ریزی داریم.

وی در ارتباط با بدهی‌های شهرداری نکا، گفت: شهرداری نکا را با ۳۰ میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتم این بدهی‌ها شامل بدهی‌های عمرانی که از محل داخلی و استانی به پیمانکاران باید پرداخت شود بخشی دیگر مربوط به بدهی حقوقی شهرداری است.

شهردار نکا ادامه داد: یکی از اقدامات اساسی ما کاهش بدهی‌های شهرداری است و جهت تحقق آن در یک اقدامی توانستیم مبلغ 3 میلیارد تومان بابت بدهی پل آزادگان را تسویه کنیم که از سرجمع بدهی‌ها ما کم شده است.
 
خلیلی بیان کرد: نخستین شهرداری استان مازندران بودیم که اوراق تسویه را از سازمان برنامه و بودجه کشور دریافت کنیم.
 
شهردار شهر نیکان از پرداخت بدهی‌های پارکبانان شهرداری نکا خبر داد و گفت: با اعتراضات زیادی در سال‌های ۹۷ و ۹۸ بابت این موضوع مواجه بودیم و در قدم نخست، معوقات این همکاران را پرداخت کردیم و در سال جاری حقوق، مزایا و پاداش پرسنل این بخش را نیز پرداخت می‌کنیم و به سال بعد موکول نمی‌کنیم.

وی با اعلام اینکه پرداخت بدهی رضایت نسبی را در بین پیمانکاران ایجاد کرده است، افزود: به همین دلیل تمایلی برای مشارکت پیمانکاران در شهرداری کاهش یافته بود اما در حال حاضر رضایت نسبی در بین این قشر ایجاد شده است.

شهردار نکا درباره ساماندهی نیرو‌های روزمزد که به شرکتی تبدیل شدند، تصریح کرد: با مشورت اعضای شورا این امر محقق شده است، در بین پرسنل افرادی بودند که هفت سال روز مزد بودند و از امنیت شغلی برخوردار نبودند که با دریافت مصوبه ۶۶ نفر از نیرو‌های روزمزد به شرکت تبدیل شدند و این موضوع در منابع اعتباری بودجه سال آینده دیده شده است.

وی درباره اقدامات انجام شده برای ایجاد سد لاستیکی، گفت: این پروژه مدتی به دلائل مختلفی تعطیل شده و حدود پنج میلیارد تومان هزینه در برداشته است، برای اجرای این پروژه در حال حاضر نیاز به ۳۰ میلیارد تومان هزینه است، مجوز‌های لازم برای اجرای سد دریافت نشده بود، پروژه‌هایی که می‌توانست به مرکز گردشگری تبدیل شود تقرییا رها شده بود.
 
خلیلی اضافه کرد: پیگیری برای ساماندهی سد در دستور کار قرار گرفته است، مطالعات مهندسی رودخانه در طول چهار کیلومتر انجام شده و مجوز اجرای عملیات سد آغاز شده است.

شهردار نکا در ارتباط با اقدامات انجام شده برای ساماندهی زباله در این شهر، گفت: در سال ۸۸ قراردادی در شرق استان مازندران منعقد شد و مقرر شده بود که کارخانه کمپوست در بهشهر و کشتارگاه در نکا احداث شود، اما به دلایل مختلف مجوز کارخانه در بهشهر دریافت شد. نزدیک به دو میلیارد تومان برای این مجموعه هزینه شد و شهرداری نکا تنها ۸۰ روز بعد از افتتاح این مجموعه از این ظرفیت استفاده کرده و شهرداری نکا از این حقش محروم مانده است.

وی ادامه داد: در این ارتباط پرونده‌ای در سازمان بازرسی ایجاد شده و مقرر شد که روند انتقال زباله نکا به بهشهر از سر گرفته شود و از دیگر مزایای این مجموعه برخوردار شویم.

انتهای پیام/۱۰۰۰
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار