دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۰۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵

به گزارش آواس خزر، احمد امیرآبادی فراهانی  ، درباره اظهارات واعظی مبنی بر اینکه رئیس مجلس از مصوبه شورای عالی امنیت ملی مطلع بوده و باید آن را به نمایندگان اطلاع می‌داد، اظهار کرد: ظاهرا آقای واعظی در جریان مصوبات شورای عالی امنیت ملی نیست چرا که بر خلاف اظهارات او، جلسه مذکور صرفا به کلیت سفر مدیر کل آژانس به ایران پراخته و هیچ بحثی درباره جزئیات تفاهمی که بین آژانس و دولت انجام شد، مطرح نشده است.

وی افزود: بعد از آن جلسه هم جزئیات آنچه با آژانس تفاهم شده نیز در هیچ جلسه‌ای بحث نشده است و مجلس نیز پس از پیگیری‌های مداوم یکشنبه شب یعنی همزمان با تفاهم انجام شده، از جزئیات اطلاع پیدا کرده است.

امیرآبادی ادامه داد: دولت باید به جای فرافکنی و فرار به جلو پاسخ دهد که چرا درباره این قانون مهم بدون هماهنگی با مجلس اقدام کرده است.

وی تصریح کرد: اگر دولت به جای وارد شدن به مسیر تقابل با نمایندگان مردم، قبل از تفاهم با آژانس، مجلس را از تصمیم خود مطلع می‌کرد تا با تعامل و همدلی کار پیش برود بهتر نبود؟

نماینده مردم قم در مجلس افزود: دولت با اقدام غلط خود خارج از هر تفاهم و همراهی با مجلس، نمایندگان را در مقابل عمل انجام شده قرارداد و مجلس نیز برای بررسی دقیق‌تر تطبیق قانون با اجرای آن این مسئله را به قوه قضائیه گزارش کرد تا به آن رسیدگی شود.

امیرآبادی به دولت و رئیس دفتر رئیس جمهور توصیه کرد به جای حرکت در مسیر تقابل با مجلس و اظهارات فرافکنانه، به فرمان فصل الخطاب رهبر معظم انقلاب برای یکصدایی و تعامل دو قوه و قانون صریح کشور تمکین کنند و تلاش برای گره گشایی از مشکلات معیشتی شدید مردم را اولویت خود بدانند نه حاشیه سازی.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اظهارات واعظی گفت: درحالی که رهبر معظم انقلاب به دو قوه گفتند که اختلافات را حل کنند، اما آقای واعظی برخلاف این توصیه عمل می‌کند درحالی که نمایندگان درباره اقدام دولت حرف و نقد دارند و رهبر انقلاب نیز تاکید کردند که موضوع رها نشود و حل شود.

وی با بیان اینکه نمایندگان به دلیل سابقه دولت در دور زدن قانون، به دولت بی اعتماد هستند گفت: رهبر انقلاب از قانون مجلس حمایت و تاکید کردند که دولت به دقت به قانون عمل کند.

این عضو هیئت رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه در صحن مجلس هیچ توهینی به دولت و رئیس جمهور انجام نشد بلکه نمایندگان مردم نقدشان را بیان کرده اند، افزود: این رییس جمهور و مقامات دولتی هستند که متاسفانه به مجلس توهین می‌کنند، تاجایی که آقای روحانی در توهین به نمایندگان مجلس گفت که آن‌ها جدول ضرب نمی‌دانند.

وی افزود: مجلس همواره تلاش کرده تعامل خود را با دولت حفظ کند درحالی که دولت نه در ماجرای بودجه و نه در سایر مسائل، مسیر تعامل را در پیش نگرفته و درحال تقابل است.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به توهین‌های برخی دولتی‌ها به نمایندگان آن‌ها را دعوت به رعایت اخلاق نموده و درخواست نمودند به جای ورود به حاشیه‌های بی ثمر به فکر حل مشکلات معیشتی و ازبین رفتن سرمایه‌های مردم در بازار بورس و اشتغال جوانان بوده و در طول ۷ سال که کار مهمی برای مردم انجام ندادند حداقل دراین چند ماه کوتاه باقی مانده از عمر دولت از ظرفیت مجلس برای خدمت به مردم استفاده نمایند./باشگاه خبرنگار

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها