دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۰۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳

آوای خزر/ آقایان قد کوتاه معمولا هر کاری بتوانند می‌کنند تا بلندتر به نظر بیایند. اگر قد شما هم کوتاه است، احتمالا همیشه با حسرت به آقایان قد بلند نگاه می‌کنید و پیش خودتان می‌گویید کاش قدتان مثل آنها بود. خانم‌های قد کوتاه معمولا از کفش پاشنه بلند برای بلندتر کردن قد خود استفاده می‌کنند. آقایان هم باید یک سری نکات را در لباس پوشیدن رعایت کنند تا بلندتر به نظر بیایند. هیچ راهکار جادویی برای بلندتر شدن قدتان وجود ندارد. اما می‌توانید با پیروی از یک سری قوانین در لباس پوشیدن، مانع از این شوید که کوتاه به نظر بیایید. 

۱. طوری بایستید که شما را بلندتر نشان دهد

این موضوع نه تنها برای آقایان قد کوتاه مهم است، بلکه برای آقایان قد بلند هم اهمیت دارد. آقایان قد بلند هم اگر قوز کنند‌، اصلا وجهه‌ی زیبایی نخواهد داشت. آقایان قد کوتاه باید صاف بنشینند و موقع راه رفتن قوز نکنند تا قدشان از همین که هست، کوتاه‌تر دیده نشود. هنگام راه رفتن و نشستن سرتان را به سمت بالا نگه دارید و گردن‌تان را کج نکنید.

قفسه‌ی سینه‌تان را به سمت جلو نگه دارید و شانه‌ها و کمرتان را هم در حالت صاف و بدون قوز قرار دهید. برای تمرین نحوه‌ی صحیح ایستادن و راه‌ رفتن، می‌توانید این کار را جلوی یک آینه‌ی قدی انجام دهید. افرادی که طرز صحیح نشستن و راه‌ رفتن را رعایت می‌کنند، استخوان‌ها و عضلات مستحکم‌تری هم دارند.

۲. از پوشیدن لباس‌های گشاد خودداری کنید

پوشیدن لباس‌های گشاد ممنوع

نکته‌ی خیلی مهم در لباس پوشیدن آقایان قدکوتاه این است که آنها باید از پوشیدن لباس‌های بزرگ، گشاد و اورسایزد (بزرگ‌تر از سایز) خودداری کنند. این لباس‌ها باعث می‌شوند اندامتان کوتاه‌تر و پهن‌تر دیده شود. بنابراین باید از خرید لباس‌های خیلی گشاد که بزرگتر از سایز واقعی‌تان هستند، خودداری کنید. این نکته را باید هم در مورد لباس‌های رسمی و هم لباس‌های غیررسمی رعایت کنید.

۳. پیراهن‌تان را با توجه به سایزتان خریداری کنید

پیراهنی بپوشید که مناسب سایزتان (نه بزرگتر و نه کوچکتر) باشد. پوشیدن پیراهن‌ کوتاه باعث می‌شود پاهای کوتاه‌تان بیشتر به چشم بیایند. پوشیدن پیراهن خیلی بلند هم برای آقایان قد کوتاه، اشتباه محض است. این کار نه تنها استایل‌تان را خراب می‌کند، بلکه باعث می‌شود کوتاه‌تر دیده شوید.

۴. یقه هفت بهتر از یقه گرد است

لباس یقه هفت

علت این موضوع این است که یقه هفت باعث می‌شود خط گردن بلندتر به چشم بیاید و در نتیجه بلندتر دیده شوید. پس هنگام خرید سویشرت و لباس، به دنبال یقه هفت باشید‌. اما این بدین معنی نیست که کلا دور لباس‌های یقه گرد را خط بکشید. چنین لباس‌هایی را کمتر بپوشید یا روی یقه را با چیزهایی مثل شال گردن بپوشانید.

۵. بیشتر لباس‌های آستین بلند بپوشید

طبیعی است که آقایان کوتاه قد، دست و پای کوتاه‌تری هم دارند. برای اینکه کوتاهی بازوهایتان کمتر دیده شوند، لباس‌های آستین بلند بپوشید. پوشیدن لباس‌های آستین کوتاه، باعث می‌شود کوتاهی‌تان به نمایش گذاشته شود. لباس‌های آستین بلند باعث می‌شوند ظاهر بلندتری به خود بگیرید. اگر هوا خیلی سرد نیست، می‌توانید آستین‌هایتان را کمی بالا بزنید تا خوش‌استایل‌تر شوید. آستین‌تان را تا نزدیک یا بالای آرنج تا بزنید؛ مخصوصا اگر بازوهای لاغری دارید.

۶. پیراهن‌ خود را توی شلوارتان بگذارید

بیشتر پیراهن‌ها برای آقایان قد کوتاه، بلند هستند. یک راه ساده و ارزان برای رفع این مشکل این است که پیراهن را داخل شلوارتان بگذارید. پیراهن‌های بلند معمولا آستین‌های بلندی دارند. پس آستین آن‌ها را هم تا بزنید تا لباس‌تان وجهه‌ی بهتری به خود بگیرد.

۷. از پوشیدن شلوار گشاد و بلندتر از سایزتان خودداری کنید

این نکته هم در لباس پوشیدن آقایان قدکوتاه اهمیت زیادی دارد. همانطور که در بالا اشاره کردیم، باید از پوشیدن لباس‌های گشاد خودداری کنید. این موضوع شامل شلوار هم می‌شود. شلوارهای گشاد و بلند باعث می‌شوند پاهایتان کوتاه‌تر دیده شوند. از تا کردن پایین شلوارتان هم خودداری کنید.

۸. کفش مناسب بخرید

توجه به کفش برای آقایان کوتاه قد

در اینجا می‌خواهیم به دو نکته در مورد کفش اشاره کنیم. برای اینکه یک استایل مناسب داشته باشید، باید به کفش‌تان هم دقت کنید، چون کفش هم در بلندتر دیده شدن شما نقش مهمی دارد. کفش‌های بزرگ باعث می‌شوند کوتاه‌تر دیده شوید.

به تناسب کفش و شلوارتان هم باید توجه کنید. اگر کفش و شلوارتان یک رنگ باشند، توجه‌ افراد کمتر به سمت قد و پاهای کوتاهتان جلب می‌شود. به طور مثال می‌توانید کفش مشکی را با شلوار جین مشکی یا تیره ست کنید.

۹. رنگ‌های تیره برای آقایان قد کوتاه مناسب‌تر است

یکی دیگر از اصول تاثیرگذار در لباس پوشیدن آقایان قدکوتاه، انتخاب رنگ‌های تیره است. لباس‌های تیره رنگ باعث می‌شوند بلندتر جلوه کنید و این موضوع در تمام افراد صدق می‌کند. بهتر است از پوشیدن لباس‌هایی که رنگ روشنی دارند، خودداری کنید.

سعی کنید بیشتر لباس‌های تیره بپوشید، اما منظور ما این نیست که همیشه مشکی بپوشید. جالب است بدانید که رنگ مشکی ممکن است باعث شود کوتاه‌تر به چشم بیایید. به جای رنگ مشکی یا رنگ‌های خیلی روشن، به دنبال خرید لباس‌هایی به رنگ آبی تیره، قهوه‌ای، طوسی و رنگ‌هایی از این دست باشید.

۱۰. اکسسوری‌ها را به دقت انتخاب کنید

استفاده از اکسسوری‌ها نقش مهمی در خوش‌تیپ شدن و خوش‌پوشی دارند. نکته‌ی مهمی که آقایان قد کوتاه باید رعایت کنند این است که نباید از اکسسوری‌های بزرگ استفاده کنند. این افراد باید وقت زیادی را در خرید اکسسوری مناسب بگذارند، وگرنه کوتاه‌تر دیده می‌شوند. در ادامه به چند اکسسوری زیبا و عالی برای مردان کوتاه‌ قد می‌پردازیم.

  • کلاه: استفاده از کلاه معمولی و نقاب‌دار به شما کمک می‌کند هم استایل جذاب‌تری پیدا کنید و هم بلندتر دیده شوید.
  • عینک آفتابی: استفاده از یک جفت عینک دودی دلربا، جذابیت خاصی به استایل شما می‌دهد‌. همچنین در درازتر دیده شدن صورت هم نقش به سزایی دارد.
  • جوراب: نکته‌ی مهم در لباس پوشیدن آقایان قدکوتاه، ست کردن جوراب‌ با شلوار است. توصیه می‌شود هیچ‌وقت بدون جوراب بیرون نروید، چون این کار ظاهرتان را خراب می‌کند.
  • کیف: از استفاده از کیف‌های اورسایز و بزرگ خودداری کنید، چون باعث می‌شوند کمرتان پهن‌تر دیده شود.
  • کراوات: استفاده از کراوات اسکینی باعث می‌شود به نظر دیگران بلند‌تر بیایید.

۱۱. جلیقه نپوشید

پوشیدن جلیقه باعث می‌شود تمام توجه‌ها به میانه‌ی بدن‌تان جلب شود که این موضوع جالبی نیست. با این حال، اگر می‌خواهید جلیقه بپوشید، رنگ و طرحی را انتخاب کنید که با استایل‌تان تناسب داشته باشد.

کلام آخر

نحوه‌ی لباس پوشیدن و استایل شما، نقش چشمگیری در بلندتر یا کوتاه‌تر دیده شدن شما دارد. انتخاب لباس اشتباه باعث می‌شود کوتاه‌تر و پهن‌تر به نظر بیایید. در این مقاله به اصول لباس پوشیدن آقایان قدکوتاه پرداختیم ‌که در بلندتر دیده شدن آنها تاثیر به سزایی دارد./easique

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار