دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۰۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳

به گزارش آوای خزر، صادق ضیاییان گفت: از بعد ازظهر امروز یکشنبه ۱۰ اسفند به‌تدریج با ورود سامانه‌ای از جنوب غرب کشور در استان‌های خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و ایلام وقوع رگبار پراکنده گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی فردا با گسترش و تقویت این سامانه بارشی علاوه بر این مناطق در استان‌های اصفهان، یزد، فارس، شمال استان کرمان، جنوب خراسان رضوی و بخش‌هایی از خراسان جنوبی بارش خواهیم داشت.

ضیاییان با اشاره به اینکه طی این روز با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در سواحل این دریا کاهش دما، مواج شدن و بارش پیش‌بینی می‌شود، گفت: در اواخر وقت روز دوشنبه در شمال غرب کشور نیز بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، شدت بارش طی فردا در زاگرس مرکزی شامل شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و غرب فارس خواهد بود.

وی در ادامه گفت: طی روز سه‌شنبه با گذر موجی از نوار شمالی کشور در برخی نقاط شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، شرق و شمال شرق کشور و در استان‌های مرکزی، همدان، قم و کرمان بارش خواهیم داشت.

ضیاییان با اشاره به اینکه طی روز چهارشنبه در شمال شرق و برخی نقاط سواحل دریای خزر نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد، گفت: از اواخر وقت روز چهارشنبه سامانه بارشی دیگری از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود و طی روزهای پنجشنبه و جمعه این سامانه در شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، مرکز، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور فعال خواهد بود و طی روز شنبه از سمت شمال شرق از کشور خارج می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: از امروز تا آخر هفته افزایش دما در نیمه شرقی کشور محسوس و بین ۷ تا ۱۰ درجه سانتیگراد خواهد بود.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا قسمتی ابری همراه با غبار صبحگاهی، به‌تدریج نیمه ابری، گاهی وزش باد و با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد و طی روز سه‌شنبه نیمه ابری، در بعضی ساعات وزش باد و با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود./ایسنا

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار