دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸
فرمانده انتظامی مازندران خبر داد
فرمانده انتظامی استان از دستگیری کلاهبردار اینترنتی و کشف کلاهبرداری یک میلیارد ریالی توسط کارآگاهان پلیس فتا استان، خبر داد .
 

به گزارش آوای خزر، سردار سیدمحمود میرفیضی  درباره جزئیات این خبر، گفت: در پی مراجعه فردی به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیر مجاز وجه از حساب بانکی وی موضوع در دستور پلیس فتای این فرماندهی قرار گرفت .

فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: با بررسی های انجام شده و اقدامات اطلاعاتی فردی که با استفاده از درگاه های اینترنتی اقدام به دریافت وجه از حساب مالباختگان می کرد، شناسایی شد .

سردار میرفیضی، خاطرنشان کرد: با هماهنگی های قضائی ماموران در عملیاتی غافلگیرانه متهمه را در منزلش در یکی از شهرستان های غرب تهران دستگیر کردند .

وی با اشاره به کشف مقادیر زیادی کارت عابربانک، سیم کارت های همراه اول و ایرانسل و سیستم های رایانه ای و مخابراتی از منزل متهمه، اظهار داشت: متهمه در بازجویی های به عمل آمده، به کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی با بهانه فروش اپلیکیشن های مختلف در فضای مجازی اعتراف کرد .

سیدمحمود میرفیضی، خاطرنشان کرد: در ادامه بررسی های به عمل آمده مشخص شد، متهمه با هدایت کاربران به درگاه های پرداخت جعلی، به اطلاعات حساب آنان دسترسی پیدا کرده و در فرصتی مناسب اقدام به برداشت غیر مجاز وجه از حساب افراد و واریز آن به حساب یکی از بستگان خود می کرد .

این مقام انتظامی با اشاره به وجود اطلاعات حساب بانکی 130 نفر از مالباختگان در سامانه های رایانه ای و مخابراتی متهمه، گفت: متهمه و همدست وی تاکنون به یک میلیارد ریال کلاهبرداری از کاربران در فضای مجازی اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند .

میرفیضی با بیان این که، مجرمان با استفاده از شيوه‌هايي مانند استفاده از درگاه اينترنتي مشابه بانك‌ها و نصب برنامه‌هاي جاسوسي ،با سرقت کلمه‌ي عبور و رمز عابر بانک، به حساب‌هاي بانكي شهروندان دستبرد مي‌زنند، افزود: كلاهبرداران معمولا در مراحل مختلف با طرح پرسش‌هاي گوناگون و به شكلي كاملآ نامحسوس، اطلاعات محرمانه‌ افراد را به دست آورده و در فرصتي مناسب از آن ها سوءاستفاده مي‌كنند.

فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه از مردم،خواست: پيش از اقدام به خريدهاي اينترنتي از فروشگاه‌هاي الكترونيكي از تجربه‌ي دوستان و آشنايان نزديك استفاده كرده و از فروشگاه‌هايي خريد كنند كه سابقه‌ي ارايه‌ي خدمات مطمئن و مطلوب دارند و هیچ گاه اطلاعات محرمانه‌‌ شامل رمز دوم، شماره‌ شناسايي (cvv2) ، اطلاعات كارت و حساب بانكي خود را در اختيار افراد ناشناس قرار ندهند .


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار