دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: 76 مدرسه آموزش از راه دور شامل 33 مدرسه دخترانه و 43 مدرسه پسرانه در این استان فعالیت می‌کنند.
76 مدرسه آموزش از راه دور در مازندران فعالیت می‌کنند

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، عسکری نیکزاد روز پنج شنبه در نشست خبری به مناسبت ششم آذرماه سالروز تاسیس مدارس آموزش از راه دور، اظهار داشت: آغاز به کار این مدارس از سال 1383 بوده که از آن زمان تا سال 92، 19 هزار نفر و از 92 تاکنون نیز 29 هزار و 500 نفر در مازندران فارغ التحصیل شده اند.

وی با بیان اینکه فراگیران مدارس آموزش از راه دور به دو دسته بزرگسالان (بالای 18 سال) و لازم‌التعلیم‌ها تقسیم می شوند، افزود: به صورت خاص نیز در حال حاضر 26 دانش آموز معلول جسمی حرکتی، 24 نفر از طلاب حوزه علمیه، 376 دانش آموز کار و 124 دانش آموز زندانی در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: در گام جدید، مدارس آموزش از راه دور الکترونیکی می شوند که سال گذشته با 2 مدرسه آغاز شد و امسال نیز مدارس بالای 100 دانش آموز الکترونیکی می شوند و بصورت آنلاین آموزش می بینند، با الکترونیکی شدن مدارس، دانش آموزان می توانند در هر مکانی که هستند از این طریق آموزش ببینند اما آزمون به صورت حضوری است.

این مسوول با اشاره به وجود 76 مدرسه آموزش از راه دور در مازندران شامل 33 مدرسه دخترانه و 43 مدرسه پسرانه با 6 هزار و 275 دانش آموز اظهار داشت: در سال 97، سه مدرسه در گلوکاه و ساری ناحیه 2 به مدارس آموزش از راه دور استان اضافه شدند.

وی درباره هزینه تحصیل در این مدارس که در مقاطع متوسطه اول، متوسطه دوم و کار و دانش است، اظهار داشت: هزینه تحصیل آنها بسیار اندک و شهریه آنها نسبت به سایر مدارس بسیار ناچیز است؛ شهریه ثابت تحصیلی جاری 66 هزار تومان و به ازای هر واحد درسی نیز 17 هزار تومان دریافت می‌شود.

نیکزاد ادامه داد: این نحوه آموزش در دنیا قدمتی جهانی دارد و 60 کشور جهان از سیستم آموزش از راه دور استفاده می کنند، یک چهارم آموزش در این روش به صورت حضوری و بقیه غیرحضوری است.

وی درباره چالشهای مدارس آموزش از راه دور بیان کرد: محدود بودن رشته های تحصیلی که از 160 رشته فقط باید 6 رشته را انتخاب کنند، دوری راه برای برخی از دانش آموزان، فقر مالی دانش آموزان و کمبود امکانات الکترونیکی ازجمله چالشهای آن است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران درباره موفقیت‌های به دست آمده دانش آموزان مدارس آموزش از راه دور استان گفت: یک دانش آموز مبتکر داریم که 14 اختراع به ثبت رسانده است، دانش آموزان موفقی در رشته های ورزشی داریم، دانش آموزی که در رشته پزشکی و دانش آموز دیگری نیز در رشته دندانپزشکی قبول شده اند و دانش آموزان موفقی در بخش قرآنی داریم.

نیکزاد در پایان گفت: با هدف امکان تحصیل برای همه افراد بالای 18 سال و لازم التعلیم که تاکنون به دلایل مختلف از ادامه تحصیل بازمانده اند، تفاهم نامه‌هایی با اداره کل زندان، بهزیستی، کمیته امداد، حوزه علمیه و اصناف مازندران به امضا رسانده ایم.

انتهای پیام/ 1000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار