دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۰۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴

 به گزارش آوای خزر،شیخ قیس الخزعلی در گفت‌وگو با شبکه الاتجاه عراق گفت: «امارات و عربستان سعودی تلاش دارند نخست‌وزیر شیعی پیدا کنند که در راستای منافع آن‌ها عمل کند».

شیخ خزعلی گفت که نخست وزیر فعلی عراق و دولت او (دولت مصطفی الکاظمی) غیراسلامی است و نزد مردم ثابت شده است که این بدتر از نخست وزیران سابق است.

او در این باره افزود: «گروه‌های شیعی وجود دارد که هم اکنون زمینه را برای روی کار آوردن نخست وزیر شیعی غیراسلامی فراهم می‌کنند و برخی از این گروه‌ها هم‌اکنون از دولت فعلی منتفع هستند».

حضور آمریکا در عراق به نفع اسرائیل است

دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق در ادامه به حضور نیروهای آمریکا در این کشور اشاره کرد و گفت که سیاست رؤسای جمهور آمریکا در عراق چه دموکرات باشند چه جمهوری خواه تفاوتی نخواهد کرد و بمباران نیروهای الحشد الشعبی این اواخر دلیلی است برای اینکه بایدن همان سیاست‌های ترامپ را در پیش گرفته است.

او با بیان اینکه حضور نظامیان آمریکا در عراق در راستای منافع اسرائیل و عدم ثبات سیاسی و امنیتی عراق است، اظهار داشت که واشنگتن در خصوص خارج کردن نیروهای خود از عراق جدی نیست و تا زمانی که نیروهای اشغالگر در این کشور حضور دارند، مقاومت حق مشروع است.

شیخ خزعلی مصوبه پارلمان این کشور در مورد درخواست از نظامیان خارجی برای خروج از خاک عراق را اقدامی اشتباه خواند و گفت که هیچ سند قانونی که حضور نیروهای اجنبی در اراضی عراق را جایز بداند و جود ندارد و به همین دلیل، نیازی نبود که پارلمان این تصمیم را بگیرد؛ برای اینکه قانون اساسی عراق چنین اجازه‌ای را نمی دهد.

او با بیان اینکه حمله به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق اقدامی کاملا مشروع است، از اقدامات دولت کاظمی در عدم محکوم کردن حملات آمریکا علیه نیروهای الحشد الشعبی انتقاد کرد و گفت‌: « دولت هر چیزی بجز حملات علیه نیروهای الحشد الشعبی را محکوم می‌کند».

حضور ترکیه در عراق پیچیده‌تر خواهد شد

شیخ قیس خزعلی در ادامه به حضور نیروهای ترکیه در عراق (البعشقیه) اشاره کرد و گفت که این حضور در آینده حتی از حضور نظامیان آمریکایی پیچیده‌تر خواهد بود.

او با بیان اینکه ترکیه به دنبال اشغال مناطقی مانند سنجار، تل‌عفر، دشت نینوی و بخش بزرگی از استان کرکوک است، اظهار داشت که اردوغان، رئیس جمهور ترکیه تلاش دارد در هر منطقه‌ای که از سوی عثمانی‌ها قبلا اشغال شده بود، حضور خود را تقویت کنند.

او گفت که بر اساس اطلاعاتی که به دستش رسیده است، ارتش ترکیه قصد دارد تابستان آینده منطقه سنجار را به اشغال درآورد.

اردوغان قبلا گفته بود که چه بسا نیمه شب حمله به سنجار برای مقابله با گروهک پ.ک.ک را آغاز کنیم.

دبیر کل جنبش عصائل اهل الحق عراق با بیان اینکه دولت عراق از این طرح این حمله اطلاع دارد، تأکید کرد که این ترکیه بود که گروهک حزب کارگران کردستان را در شمال عراق ایجاد کرد.

او از دولت مصطفی الکاظمی خواست برای مقابله با اشغالگری ترکیه در شمال عراق، نیروهای مسلح این کشور را به سامانه‌های ضد هوایی مجهز کند. خزعلی گفت: «دولت باید از هر کشوری شده ولو آمریکا برای حفظ حاکمیت عراق باید سامانه دفاعی خرید کند». خزعلی گفت که شخصا برای مقابله با اقدامات ترکیه در عراق سلاح خواهد بردشت.

سفارت آمریکا از پایگاه‌های این کشور در عراق خطرناک‌تر است

شیخ خزعلی در ادامه به اقدامات سفارت آمریکا در عراق اشاره کرد و گفت که جنبش عصائب اهل الحق هرگز به سفارت آمریکا در بغداد حمله‌ای نکرده است. او گفت:‌ «اقداما سفارت آمریکا در ضرر رساندن به عراق خطرناکتر از نقش همه پایگاه‌های آمریکا است».

او با بیان اینکه سفارت آمریکا در عراق برنامه هایی برای جذب جوانان عراقی دارد، تأکید کرد که این سفارتخانه بزرگترین دستگاه شنود و جاسوسی از عراق است.

شیخ خزعلی گفت که سفارت آمریکا استحقاق این را دارد که هدف قرار گیرد ولی عصائب اهل الحق به این باور نرسیده است که علیه این سفارتخانه اقدامی انجام دهد.

او گفت که بیشتر حملات به سفارت آمریکا در بغداد همزمان با سفرهای فرمانده نیروی قدس سپاه پاسرداران انقلاب اسلامی به عراق صورت می‌گرفت و این حملات به درخواست اسرائیل و با عاملیت عراقی‌ها انجام می‌شود.

شیخ قیس خزعلی گفت که شخصیت‌های امنیتی عراق بین آمران و عاملان این حملات واسطه هستند و مجریان این حملات با هدف قرار دادن غیرنظامیان به دنبال متهم کردن مقاومت در عراق هستند.

او گفت که عدم ثبات در عراق و ورود آمریکا به درگیری در این کشور به نفع اسرائیلی‌هاست و اطلاعاتی در خصوص خرابکاران در اختیار دولت کاظمی قرار داده ولی دولتمردان اقدامی نکرده‌اند.

بقای الحشد الشعبی به نفع عراق است

دبیر کل عصائل اهل الحق عراق گفت که بقای نیروهای سازمان الحشد الشعبی این کشور به نفع عراق است و باید ضمن حفظ فرهنگ مختص آن، این نیروها ادغام شوند.

او گفت که از زمان حیدر العبادی، نخست وزیر اسبق عراق طرحی برای تضعیف و «ذوب کردن» الحشد الشعبی در نیروهای مسلح وجود داشت و سازمان الحشد الشعبی به مسئله اصلی عراق تبدیل شده و تضعیف آن همچنان پابرجواست.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار