دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۰

به گزارش آوای خزر، بسیاری از مردم مجبورند برای خرید مرغ با قیمت مصوب در صف مغازه‌هایی بایستند که مرغ را با این قیمت عرضه می‌کنند. این موضوع در شرایط خیز چهارم کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به شدت زیر سوال برده است.  

 در حال حاضر قیمت مرغ کامل در مغازه‌های خرده‌فروشی به 30 هزار تومان برای هر کیلوگرم رسیده است و  هر کیلوگرم سینه یا ران مرغ نیز با قیمت 60 هزار تومان عرضه میشود.

این وضعیت با نزدیک شدن به سال نو در حال بدتر شدن است در حالی که تاکنون مسئولان قول‌های زیادی برای حل این مشکل داده‌اند. یکی از خریداران در این زمینه به همشهری آنلاین گفت: هفته گذشته قیمت هر کیلوگرم مرغ در مغازه‌های محله ما در جنوب غرب تهران حدود 28 هزار تومان بود اما حالا مغازه‌داران قیمت‌های 30 تا 32 هزار تومان را برای هر کیلوگرم مرغ عنوان می‌کنند.

وی ادامه‌ می‌دهد: مغازه‌هایی که مرغ را با قیمت مصوب عرضه می‌کنند بسیار کم هستند و جلوی آنها نیز صف‌های طویلی تشکیل می شود.
در عین حال مغازه‌داران نیز خود را مقصر نمی‌دانند. بسیاری از آنها عنوان می‌کنند که موفق به دریافت حواله مرغ تنظیم بازاری نشده‌اند و به همین دلیل مرغی را که گران‌تر از قیمت مصوب خریده‌اند با قیمت بالاتری عرضه می‌کنند. 

پای دلالان در میان است

در عین حال، سرپرست اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران با بیان اینکه مرغ مورد نیاز شب عید و ایام نوروز تامین شده، گفت: حضور دلالان و دو نرخی شدن گوشت مرغ علت افزایش قیمت این ماده غذایی در بازار است.
محمدعلی کمالی» درباره وضعیت بازار گوشت مرغ  افزود: اکنون قیمت مرغ زنده درب واحدهای پرورشی بین ۱۴ تا ۱۷ هزارتومان، درب کشتارگاه ها ۲۲ تا ۲۴ هزارتومان است، بنابراین گوشت مرغ باید با سود بین ۱۰ تا ۱۲ درصدی با نرخ حداکثر ۲۵ هزار تا ۲۷ هزارتومان بدست مصرف کنندگان برسد.

به گفته وی، طبق آمارها امروز نرخ مرغ زنده میانگین ۱۶ هزار و ۷۹۸ تومان  و مرغ درب کشتارگاه با نرخ ۲۳ هزارو ۹۶۳ تومان و نسبت به پنجشنبه گذشته به ترتیب ۳۴۰ و ۱۷۵ تومان کاهش را نشان می دهد.

سرپرست اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران به ایرنا گفت: برای اسفندماه ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شده و کمبودی در این زمینه وجود ندارد، ضمن اینکه تولیدکنندگان نمی توانند مرغ را احتکار و باعث گرانی آن دربازار شوند.

وی اضافه کرد: عواملی مانند دو نرخی شدن گوشت مرغ و تقاضای کاذب آن با حضور دلالان و واسطه گران و تاخیر در عرضه نهاده های دامی با نرخ های مصوب عامل گرانی گوشت مرغ در بازار محسوب می شوند، بنابراین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان متضرر این بازار نابسامان به حساب می آیند.

کمالی گفت: بهمن ماه امسال ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شد، اما فروشندگان و شرکت ها با تاخیر در ارایه نهاده ها با نرخ های مصوب، می توانند تولید را با مشکل روبرو کنند بطوری که برخی تولیدکنندگان با در دست داشتن حواله سامانه بازارگاه پس از گذشت ۴۰ روز نهاده مورد نیاز خود را تحویل گرفتند.

وی توضیح داد: علت دیگر تحریک بازار برای گرانی گوشت مرغ، فاصله قیمتی بین نرخ مرغ دولتی ۲۰ هزارو ۴۰۰ تومان با نرخ بازار بالای ۳۵ هزارتومان است که خود این موضوع حضور دلالان و تقاضای کاذب را منجر می شود.

به گفته وی، اکنون مرغ دولتی با نرخ مصوب در میادین میوه و تره بار و برخی فروشگاه های مشخص سطح استان ها توسط شرکت پشتیبانی اموردام ارایه می شود.

وی اضافه کرد: مرغدار نمی تواند مرغ را بیش از ۴۰ تا ۴۵ روز در سالن نگهداری کند، زیرا علاوه بر افزایش هزینه های تولید و تهیه دان با نرخ آزاد با افزایش سن مرغ آن را ارزان تر خریداری می کنند وی علت کاهش گوشت مرغ  در برخی استان ها را دلال بازی دانست.
 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار