دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶
رییس اداره نظارت بر تولید تجهیزات پزشکی اعلام کرد
رییس اداره نظارت بر تولید و کنترل کیفی تجهیزات پزشکی رییس اداره نظارت بر تولید و کنترل کیفی تجهیزات پزشکی گفت: در سفر دکتر مسائلی مشاور وزیر بهداشت به کشور برزیل، مقرر شد یکی از تولیدکنندگان ایرانی با همکاری شرکت برزیلی اقدام به راه اندازی خط تولید محصولات تجهیزات پزشکی کند که قراراست طی آن فناوری تولید و کنترل کیفی به داخل ایران منتقل شود.
راه‌اندازی خط تولید تجهیزات پزشکی با همکاری شرکت برزیلی در ایران

به گزارش آوای خزر از ساری، «مهندس رزا مختاری»رییس اداره نظارت بر تولید و کنترل کیفی تجهیزات پزشکی گفت: در راستای تفاهم نامه ای که در اوایل سال 97 بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران و کشور برزیل به منظور ایجاد خط اعتباری و افزایش تبادلات بین دو کشور امضا شد، دو سفر از سوی نمایندگان وزارت بهداشت ایران به کشور برزیل و همچنین سفری از سوی انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی برزیلی ( ABIMO) به منظور آشنایی با توانمندی های تولید کنندگان تجهیزات پزشکی به ایران انجام شده است.

وی اظهار داشت: با در نظر گرفتن قدمت تولید تجهیزات پزشکی در برزیل و همچنین توانایی های آنان از نظر تکنولوژی و فناوري در این حوزه می توان از این دانش و فناوری برای پیشبرد محصولات با کیفیت برای تولیدکنندگان داخلی کمک گرفت.

مهندس مختاری تصریح کرد: در سفر دوم به کشور برزیل، نخستین نشست (ANVISA) و نماینده APEX و دکتررضا مسائلی به عنوان مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، رییس اداره نظارت بر تولید و کنترل کیفی تجهیزات پزشکی و نماینده سفارت ایران در محل فدراسیون صنایع ایالت سائوپولو(FIESP) برگزار شد که دو طرف براعتباربخشی مجوزهای صادره از سوی آژانس رگولاتوری سلامت برزیل (ANVISA) و وزارت بهداشت ایران تاکید کردند که این امر مستلزم آشنایی بیشتر دو سازمان با فرآیندهای بررسی کارشناسی و صدور مجوزهای صادره است.

رییس اداره نظارت بر تولید و کنترل کیفی تجهیزات پزشکی افزود: کشور برزیل در این نشست به منظور مبادله فناوری و تکنولوژی در حوزه تجهیزات پزشکی اعلام آمادگی کرد که این امر مستلزم در اختیار قراردادن اطلاعات بیشتر برای نمایندگان دو کشوراست.

مهندس مختاری اظهار داشت: در ادامه این نشست، دکتر مسائلی به ارائه توانمندی های تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی ایرانی پرداخت و در همین راستا یکی از تولیدکنندگان ایرانی با همکاری شرکت برزیلی اقدام به راه اندازی خط تولید محصولات تجهیزات پزشکی کرده است که قرار است طی آن فناوری تولید و کنترل کیفی به داخل ایران منتقل شود.

وی در پایان با اشاره به هدف گذاری ایران برای صادرات 240 میلیون دلاری تجهیزات پزشکی، گفت: همچنین این نشست با هدف تسهیل فرآیندهای ثبت در کشور برزیل، آشنایی بیشتر با الزامات و نیازهای آنان برگزار شد تا بتوانیم تجهیزات پزشکی تولیدی و قطعات ساخت آنها را صادر و از تکنولوژی و فناوري تولیدکنندگان برزیلی در صورت نیاز بهره ببریم و یا آن را به کشور انتقال دهیم./ وبدا

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار