دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
براساس یک مطالعه جدید یک فنجان چای در روز می‌تواند چربی سوز خوبی برای کاهش وزن محسوب شود.
به گزارش آوای خزر، چای سیاه هنوز به عنوان یکی از بهترین نوشیدنی‌های جهان شناخته می‌شود که مزایا و خواص سلامتی قابل توجهی دارد.

چای سیاه ممکن است خطر ابتلا به حمله قلبی، دیابت، سنگ کلیه، بیماری پارکینسون و موارد دیگر را کاهش دهد اما آیا می‌دانستید که ممکن است باعث کاهش وزن نیز شود؟

به طور مسلم نمی دانستید کما اینکه تا قبل از مطالعه اخیر منتشر شده در مجله تغذیه اروپا نیز هیچ کس به این خواص چای واقف نبوده است.
این نخستین مطالعه ای بود که نشان می داد چای سیاه نه تنها لذت بخش است، بلکه ممکن است به شما کمک کند چند کیلو اضافی را نیزاز دست بدهید. در واقع، چای سیاه، نیز همانند چای سبز به طوریکسان دارای خواص فوق العاده ای هستند بطوریکه چای سیاه نیز به همان اندازه برای کاهش وزن نیز موثر است که چای سبز است اگر چه عملکردها کمی متفاوت است.

چای سیاه باعث کاهش وزن می شود؟
این مطالعه که در دانشگاه کالیفرنیا انجام شده است نشان می‌دهد که چای سیاه با تغییر باکتری در روده، متابولیسم انرژی را در کبد تغییر می دهد. برای جمع آوری این داده ها، یک سری از آزمایشات بر روی موش انجام شد. چهار گروه از موش ها بر روی رژیم های مختلف قرار داده شدند؛ دو گروه از نظر رژیم غذایی سیری در حالی که چای سبز یا عصاره چای سیاه دریافت می کردند، تغذیه می کردند. چهار هفته بعد، دو گروه که عصاره های چای همراه با رژیم غذایی با چربی بالا و قند بالا دریافت می کردند به همان اندازه که موش‌هایی که روی رژیم غذایی کم چربی و کم قند قرار داده بودند، از دست داده بودند.

محققان دریافتند که چای سیاه و سبز هر دو بر متابولیسم کبد موش ها تأثیر می گذارد، اما از طریق مکانیزم های مختلف.اما اینکه چرا تا پیش از این حکم داده می شد که فقط چای سبز در پیشبرد کاهش وزن سودمند بود دلایل خاص خود را دارد.

پیش از این محقق شده بود که چای سبز برای کاهش وزن از چای سیاه مؤثرتراست زیرا دلیل آن نیز فقط پلی فنول چای سبز بود که به اندازه کافی کوچک بوده که بتواند به خون و بافت جذب شود. آنها می توانند به طور مستقیم به کبد برسند و متابولیسم انرژی را به نحوی که باعث کاهش وزن می شوند، تحت تأثیر قرار دهند. هرچند پلی فنول چای سیاه در روده کوچک جذب می شود. در عوض، آنها در روده باقی می مانند و معلوم می شود که رشد باکتری های مفید روده ای که باعث افزایش متابولیسم انرژی در کبد می‌شود را تحریک می‌کند.

بنابراین به طور خلاصه، به نظر می‌رسد که چای سیاه ممکن است به همان اندازه برای کاهش وزن سودمند باشد که چای سبز باشد. به عنوان چای سبز سودمند باشد. تنها تفاوت این است که چای سیاه باعث تغییر متابولیسم انرژی در کبد نه به طور مستقیم بلکه با تغییر باکتری در روده می شود./سالم

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار