دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱

به گزارش آوای خزر، به نقل از تسنیم، محمد باقر قالیباف ظهر امروز در دیدار چهره به چهره با برخی از کوله‌بران این شهرستان اظهار داشت: موضوع رسیدگی به مرزنشینان و کوله‌بری بحث جدیدی نیست و این امر در جنوب شرق و شمال غرب مانند منطقه کردستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه تبادلات مرزی برای مرزنشینان است، گفت: ابتدا باید تعریف مشخصی از مرزنشین تبیین و این امر ضابطه‌مند و سپس مرزنشین‌ها و مکان آنها مشخص شود. 

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به دلیل فعالیت در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نیروی انتظامی نسبت به مشکلات مرزنشین‌ها و کوله‌بری آشنایی کامل دارم، تصریح کرد: جامعه مرزنشین باید معیشت زندگی‌اش را از مرز تأمین کند اما همه باید ضابطه‌مندی را بپذیریم و بر اساس آن کار کنیم.

وی بیان کرد: قرار نیست افرادی از هر نقاط مختلف کشور اینجا بیایند و کارهای غیرقانونی را تحت پوشش مرزنشینی انجام دهد در حالی که چنین اقداماتی قصد مرزنشینان نیست.

قالیباف اذعان کرد: متاسفانه افرادی پیدا می‌شوند که می‌خواهند با پولشان منفعت زیادی ببرند؛ یعنی می‌خواهند مرزنشینان بار آنها را بیاورند اما این افراد منفعتش را ببرند؛ این مهم در حالی‌ست که چنین افرادی کالا را وارد کرده و در نتیجه تولید آسیب دیده، اقتصاد را دچار مشکل و منفعتش در جیب دلال‌ها می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه باید به گونه‌ای رفتار کنیم که مرزنشین منفعت اقتصادی خودش را ببرد، افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند کوله‌بری را قاچاق نمی‌دانم، اما این مهم باید برای افراد مرزنشین باشد نه اینکه کالاهای مجاز و کالاهای غیرمجاز با همدیگر تلفیق شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: رسمی کردن بازارچه‌ها و ایجاد منطقه آزاد می‌تواند به این بحث کمک کند.

درخواست کوله‌بران بانه‌ای از رئیس مجلس شورای اسلامی

یکی از مرزنشینان بانه‌ای نیز در این دیدار در گفت‌وگو با رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی شما فرمانده نیروی انتظامی بودید، نه امنیت کشور دچار مشکل می‌شد و نه در مرزها اتفاقی برای کوله‌بران رخ می‌داد، همه می دانیم که برخورد قهری با مرزنشینان تبعات اجتماعی بسیار زیادی دارد.

وی خطاب به قالیباف، تصریح کرد: همیشه می‌بینیم شما چطور از مستضعفین پشتیبانی می‌کنید، الان هم عاجزانه می‌خواهیم به این موضوع رسیدگی شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار