دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
استاندار مازندران گفت: تنها در شهرهای که بر اساس رنگ‌بندی‌های کرونایی وضعیت آبی داشته باشند می‌توانند مسافر و گردشگر پذیرش کنند.

شرط استاندار برای ورود گردشگران به مازندران

به گزارش آوای خزر، احمد حسین زادگان در جمع خبرنگاران در ارتباط با وضعیت حضور گردشگران در استان مازندران، گفت: با توجه به مشکلاتی که به لحاظ درگیری ویروس کرونا در استان خوزستان وجود دارد، نمی‌توانیم به صورت گسترده نسبت به پذیرش میهمانان و مسافران اقدام کنیم.
 
وی با اعلام اینکه حتی در شهر‌های زرد استان مازندران هم به دلیل همه گیری ویروس کرونایی انگلیسی پذیرش مسافر و گردشگر نداریم، اظهار کرد: شرایط حضور مسافران و گردشگران در شهر‌های به رنگ زرد بسیار سخت‌گیرانه و همراه با اعمال جریمه‌ها بسیار سنگین خواهد بود.

استاندار مازندران با اعلام اینکه ویروس کرونا انگلیسی بسیار خطرناک و کشنده است، افزود: پیش از همه مسائل ما باید مراقب سلامتی افراد جامعه باشیم و انتظار ما این است که مردم در سال جاری هم همکاری‌های لازم با مسئوولان استانی و ملی را داشته باشند.
 
وی خاطر نشان کرد: تنها در شهر‌های آبی امکان حضور گردشگران و مسافران وجود دارد، پذیرش مسافر در سایر شهر‌های استان مازندران بستگی به وضعیت رنگ‌های کرونایی دارد.
 
حسین زادگان با اعلام اینکه مازندران یکی از استان‌های مقصد گردشگری کشور است، افزود: به دلیل مشکلات ناشی از ویروس کرونا انگلیسی در خوزستان ما نمی‌توانیم نسبت به پذیرش میهمانان و گردشگران به صورت گسترده اقدام کنیم.
وی اضافه کرد: ستاد تسهیلات سفر استان مازندران هم مانند سال‌های گذشته فعالیت دارد که این ستاد برای هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی تشکیل می‌شود، اما وضعیت حضور گردشگران در این استان بسیار محدود است.

استاندار مازندران با اعلام اینکه شرایط پذیرش در هتل‌ها و مراکز اقامتی بسیار محدود است، گفت: حساسیت‌های بهداشتی درمانی در استان مازندران باید به صورت جدی لحاظ شود تا عامه مردم دچار مشکل نشوند.

تاکنون مواردی از شیوع ویروس کرونا انگلیسی در استان مازندران اعلام نشده است.


بر اساس آخرین خبر‌های منتشر شده از دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل ۵۷۱ نفر در مراکز درمانی استان به دلیل ابتلا به کرونا بستری شدند.

انتهای پیام/۱۰۰۵
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها