دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۶
ملی پوشان کشتی ایران برای کسب سهیمه‌های باقی مانده المپیک ۲۰۲۱ باید در فروردین ماه در قزاقستان روی تشک بروند.

به گزارش آوای خزر، بازی های المپیک توکیو قرار بود تابستان امسال در ژاپن برگزار شود اما شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان باعث شد تا این رقابت ها با یک سال تاخیر برگزار شود. حالا کمیته بین المللی المپیک تاریخ جدیدی را برای برگزاری این مسابقات در سال ۲۰۲۱ اعلام کرده است. بر این اساس کمیته بین المللی المپیک (IOC) رسما اعلام کرد بازی‌های المپیک ۲‌۰۲۰ توکیو، از تاریخ دوم تا هجدهم مردادماه سال ۱۴۰۰ (۲۳ ژولای ۲۰۲۱ تا ۸ آگوست ۲۰۲۱) برگزار خواهد شد. 

در این یکسالی که رقابت های انتخابی لغو شد، بعضی از ورزشکاران در رشته های ورزشی مختلف هنوز برای کسب سهمیه تلاش می کنند. تیم ملی کشتی ایران در رشته آزاد و فرنگی تاکنون تنها ۶ سهمیه کسب کرده است. رضا اطری، حسن یزدانی و یدااله محبی در کشتی آزاد و همچنین علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی و امیر قاسمی منجزی در کشتی فرنگی توانستند سهمیه حضور در توکیو را کسب کنند.

به دنبال ۶ سهمیه باقی مانده در آلماتی

تیم ملی کشتی ایران برای به دست آوردن بقیه سهمیه های باقی مانده، فروردین ۱۴۰۰ به آلماتی قزاقستان خواهد رفت تا در مسابقات گزینشی المپیک در قاره آسیا حضور پیدا کند. مسابقاتی که کشتی آزاد و فرنگی ایران باید در مجموع ۶ سهمیه باقیمانده المپیک را از آن خود کنند و در نهایت با ترکیبی کامل راهی المپیک شوند.

غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در این مورد می گوید: «قطعا هدف ما این است که ۳ سهمیه باقیمانده را در همین رقابت‌های گزینشی آسیا کسب کنیم تا در ادامه به دنبال حضور موفق در المپیک باشیم‌. بدیهی است در المپیک کار سختی داریم اما قبل از آن هم در مسابقات گزینشی کار سخت‌تری را خواهیم داشت.»

حبیب الله اخلاقی یکی از مربیان تیم ملی کشتی فرنگی  هم در این باره گفت:«مطمئنا اگر بتوانیم سه سهمیه باقیمانده المپیک را کسب کنیم و با ترکیبی کامل در توکیو به میدان برویم، احتمال کسب موفقیت و مدال ما بسیار بیشتر خواهد شد. از سوی دیگر بعد از بازی‌های المپیک، پیکارهای جهانی سال ۲۰۲۱ و همچنین رقابت‌های زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان را هم پیش‌رو داریم. به همین دلیل در ترکیب تیم اعزامی به تورنمنت اوکراین در اوزان غیرالمپیکی هم نفرات جوانی را داریم تا بتوانند ضمن تجربه اندوزی، مورد ارزیابی و بررسی کادر فنی هم قرار بگیرند.»

یک‌ماه حساس و مهم برای کشتی ایران

کسب سهمیه المپیک مهمتر از مدال آسیایی

تقارن زمان برگزاری دو میدان گزینشی المپیک و آسیایی باعث شد تا کادر فنی تیم‌های ملی هم برای حضوری موفق در این میادین برنامه ریزی خاصی انجام دهند. اما آنطور که به نظر می‌رسد اهمیت و اولویت اصلی اهالی کشتی، کسب سهمیه‌های باقیمانده است. 

علیرضا رضایی کشتی گیر سابق تیم ملی ایران درباره شرایط سخت کسب سهمیه در آلماتی گفت:« مطمئناً این موضوع کار ساده ای نیست، اما بچه‌های ما توان و انگیزه این کار را دارند. در کل یکی از کارهای مهم پیش روی کشتی ما، کسب همین سهمیه‌ها است که امیدوارم این هدف در همان مسابقات گزینشی اول که برای مدعیان آسیایی است، محقق شود. طبیعتاً اگر نتوانیم در رقابتهای گزینشی المپیک در آسیا کار را یکسره کنیم، کارمان در مسابقات بعدی سخت‌تر خواهد بود.»

۵ ماه سخت برای فدراسیون کشتی

علیرضا دبیر دارنده مدال طلای المپیک که یک سالی است سکان ریاست فدراسیون کشتی را برعهده دارد در این چندماه تلاش کرده تا کشتی ایران را سروسامان دهد. او درباره شرایط سخت و مهم کشتی ایران گفت:« ۲ ماه پیش یادآوری کردم ۷ ماه کار سنگین داریم و باید سخت تلاش کنیم. ابتدا به خودم می‌گویم به‌همین دلیل صبح زود به‌فدراسیون آمدم. از شما هم می‌خواهم در این ۵ ماه باقی مانده سخت کار کنید و نهایت تلاش خود را برای کسب موفقیت در المپیک انجام دهید. من محمد بنا را به‌عنوان یک الگوی خوب در نظم و موفقیت می‌دانم. بدون نظم نمی‌توان قهرمان شد و کسی که عضو تیم‌ملی می‌شود مسئول است.»/زاوش محمدی

 

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار