دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در هفته‌ای که گذشت با اخبار متعددی همراه بود.

به گزارش آوای خزر، «تلاش روسای دانشگاه‌ها برای جذب فرزندان خود به عنوان هیئت علمی»، «رشد بی حساب و کتاب دانشگاه ها و کیفیتی که نادیده گرفته شد»، «زمان دقیق اعلام نتایج آزمون استخدامی وزارت بهداشت اعلام شد»، «۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دانشجو مجرد هستند»، «بیش از ۴۰ دانشگاه ایرانی در دنیا نمونه هستند/ تحصیل ۵۸ هزار و ۲۰۰ دانشجوی خارجی در کشور»، «آزمون وکالت ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ برگزار می‌شود»، «تصمیمات برای تغییر کنکور آرزو است»، «کیفیت کتب تالیفی محققان کشور پایین نیست»، «تعداد شرکت کنندگان کنکور سراسری ۱۴۰۰ اعلام شد»، «افزایش اختیار دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجویان دکتری، حاکم شدن دموکراسی یا دیکتاتوری؟»، «۲۱ هزار داوطلب در کنکور دکتری شرکت نکردند» و «دلیل حذف برخی گرایش‌های دکتری ۱۴۰۰ اعلام شد» از جمله مهمترین اخبار وزارت علوم در هفته گذشته بود. 

تلاش روسای دانشگاه‌ها برای جذب فرزندان خود به عنوان هیئت علمی

علی آهو منش رئیس اتحادیه موسسات و دانشگاه های غیر انتفاعی در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی ، درباره حواشی مطرح شده برای تلاش موسسان دانشگاه های غیرانتفاعی برای جذب فرزندان خود به عنوان هیئت علمی گفت:  وقتی این مسائل درباره دانشگاه‌های غیرانتفاعی مطرح می‌شود باید با ارائه آمار و اطلاعات دقیق بیان شود که چند درصد موسسان دانشگاه‌های غیرانتفاعی به این کار اقدام کرده اند.

رشد بی حساب و کتاب دانشگاه ها و کیفیتی که نادیده گرفته شد

رشد سرسام آور دانشگاه‌ها در کشور معضلی که آموزش عالی کشور را در چند دهه اخیر در منجلاب فرو برده است. وجود بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ دانشگاه دستاورد رشد بی ضابطه دانشگاه‌ها در دهه‌های گذشته و حاصل عملکرد مسئولان پیشین است.

نتیجه سیاست‌ها این شده است که در سال تحصیلی ۹۹ - ۱۴۰۰ به اعتراف وزیر علوم ۱۰۰۰ صندلی خالی در دانشگاه‌ها داشته باشیم. موسسه اسپانیایی CISC بر اساس آماری ارائه شده اعلام کرده است که ایران ٥ برابر کشور‌های پیشرفته دانشگاه دارد.

ادغام معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی در برخی دانشگاه‌ها

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: اخیراً برخی دانشگاه‌ها معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی را ادغام کرده اند که البته تاکید شده است که در نام جدید اول معاونت فرهنگی و بعد دانشجویی بیاید.

زمان دقیق اعلام نتایج آزمون استخدامی وزارت بهداشت اعلام شد

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، گفت: زمان دقیق اعلام نتایج اولیه آزمون استخدامی متمرکز دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور سال ۱۳۹۹ مشخص شد.

او ادامه داد:  آزمون استخدامی متمرکز دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور، سازمان انتقال خون و مرکز آموزشی، تحقیقاتی و درمانی قلب شهید رجایی در تاریخ  ۲۴ بهمن برگزار شد.

۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دانشجو مجرد هستند

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نبود تسهیلات لازم برای ازدواج هم یکی دیگر از موارد آسیب‌های اجتماعی است،  در حال حاضر بیش از سه میلیون دانشجو در کشور وجود دارد که ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر آن‌ها ازدواج نکرده‌اند و تسهیلات ازدواج می‌تواند به سلامت زندگی و شکل‌گیری و تقویت خانواده کمک کند.

بیش از ۴۰ دانشگاه ایرانی در دنیا نمونه هستند/ تحصیل ۵۸ هزار و ۲۰۰ دانشجوی خارجی در کشور

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل  گفت: در حال حاضر حدود ۵۸ هزار و ۲۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های تحت نظر وزارت بهداشت، وزارت علوم و دانشگاه آزاد در مقاطع مختلف، تحصیل می‌کنند.

او افزود: دانشجویان خارجی که در ایران تحصیل می‌کنند بعد از بازگشت به کشور خود می‌توانند تمامی دستاورد‌های علمی شان را مورد استفاده قرار دهند و باعث توسعه زبان فارسی شوند.

آزمون وکالت ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ برگزار می‌شود

سخنگوی سازمان سنجش گفت: آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانون‌های وکلای دادگستری براساس مصوبه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و دستورالعمل‌های اعلامی وزارت محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در روز جمعه ۲۲ اسفند ماه برگزار نمی‌شود.

تصمیمات برای تغییر کنکور آرزو است/ پذیرش ۸۵ درصد رشته‌های دانشگاهی بر اساس سوابق تحصیلی

منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، درباره حذف کنکور و یا اصلاح آن در آستانه قرن ۱۴ گفت: روش‌های تاکنون پیشنهاد شده و شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیم دارد این تصمیمات را تا در طول سال ۱۴۰۰ به نتیجه برساند و اگر این سیاست‌ها منجر به ارائه الگوی جدید شود از سال ۱۴۰۱ اجرایی خواهد شد.  

او گفت: تمام این مسائل و تصمیمات آرزو است و امیدواریم که موفق شویم. باید ابتدا از تصمیم گیری اطمینان حاصل کنیم تا در رقابت‌های استعداد‌های بهتر و توانمند‌تر را انتخاب کنیم.  

کیفیت کتب تالیفی محققان کشور پایین نیست

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، درباره برخی حواشی مطرح شده پیرامون پایین آمدن کیفیت کتب تالیفی پژوهشگران دانشگاهی در کشور که نمود آن در جشنواره‌های مختلف عملی نمایان شده است، گفت: کیفیت کتب تالیفی محققان کشور پایین نیست، ممکن است این کتاب‌ها وقتی در مسابقاتی در سطح بین المللی شرکت می‌کنند با چنین شرایطی مواجه شوند و دلیل آن هم این است که همایش‌های علمی برگزار شده از نظر شاخص‌های برگزاری بسیار  بالا هستند.

تعداد شرکت کنندگان کنکور سراسری ۱۴۰۰ اعلام شد

فاطمه زرین آمیزی، سخنگو و مدیرکل سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، گفت: بر اساس آمار نهایی در کنکور ۱۴۰۰ تعداد یک میلیون و ۳۶۶ هزار و ۳۶۹ نفر ثبت نام کردند که در مقایسه با آمار کنکور ۹۹  تغییر محسوسی نداشته است.

افزایش اختیار دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجویان دکتری، حاکم شدن دموکراسی یا دیکتاتوری؟

کنکور دکتری و نحوه برگزاری آن حاشیه‌ی پر انتقاد و بحث برانگیز در کشور ما بوده و هست؛ آزمونی که تغییرات زیادی در سال‌های اخیر پیدا کرده است که بر تن دکتری‌ها راست نیامد. یکی از مهمترین ایرادات حد نصاب پذیرش دوره دکتری بوده است که در میانه کشمکش داوطلبان و دانشگاه‌ها همچنان گرفتار است.

۲۱ هزار داوطلب در کنکور دکتری شرکت نکردند

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، گفت: بر اساس آمار نهایی تعداد ۱۶۳ هزار و ۹۶۷ نفر کارت ورود به جلسه کنکور دکتری خود را دریافت کردند. و براساس آمار موجود ۲۱ هزار و ۱۰۲ نفر کارت ورود به جلسه خود را دریافت نکرده و در نتیجه در این آزمون شرکت نکردند.

دلیل حذف برخی گرایش‌های دکتری ۱۴۰۰ اعلام شد

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره حذف برخی رشته گرایش‌ها در کنکور دکتری گفت: علت حذف برخی گرایش‌های دکتری در سال۱۴۰۰ به دلیل تجمیع این رشته گرایش‌ها بود. گرایش‌هایی که در کنار رشته‌های مختلف تجمیع و حذف می‌شوند به دلیل تجدید نظر در شیوه پذیرش آن‌ها بوده است.

به گفته وزیر علوم، این تجمیع‌ها به دلیل برنامه ریزی‌های آموزشی است و درباره این مباحث برنامه ریزی‌های زیادی وجود دارد.

نتایج اولیه آزمون دکتری آخر فروردین اعلام می‌شود

 ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور و معاون وزیر علوم امروز در حاشیه برگزاری کنکور دکتری تخصصی سال ۱۴۰۰ و در جمع خبرنگاران گفت: نتایج اولیه  کنکور دکتری شامل کارنامه خام، تراز و نمره کل دهه آخر فروردین ماه ۱۴۰۰ از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود و انتخاب رشته هفته اول اردیبهشت شروع می‌شود./باشگاه خبرنگار

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار