دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۸
سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش:
سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: عمده پژوهش‌های وزارت آموزش و پرورش براساس نیازهای روز این وزارتخانه است و در دو بخش دانش آموزی و معلمان برگزار می شود.
پژوهش‌های وزارت آموزش و پرورش براساس نیازهای روز است/ پیشتازی مازندران در پژوهش دانش‌آموزی
 

به گزارش آوای خزر از ساری، عبدالرسول عمادی روز پنج شنبه در حاشیه همایش تجلیل از پژوهشگران و فناوران آموزش و پرورش مازندران که در اردوگاه دانش آموزی بادله برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری اظهار کرد: خوشبختانه نهضت پژوهشگری در بین معلمان و دانش آموزان کشور به یک جریان فراگیر تبدیل شده است.

وی افزود: در دولت یازدهم و دوازدهم پژوهشسراهای دانش آموزی به حدی توسعه یافته شده‌اند که تقریبا بیشتر مناطق آموزشی کشور حداقل از یک پژوهشسرای دانش آموزی برخوردارند.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه نزدیک به 150 پژوهشسرای دانش آموزی داریم که عرصه خوبی برای فعالیت های پژوهشی هستند، گفت: خوشبختانه تقریبا در همه مناطق مازندران غیر از یک منطقه که آنهم در آزمایشگاه مرکزی فعالیت های پژوهشی انجام می شود؛ در سایر مناطق این استان پژوهشسرای دانش آموزی وجود دارد.

عمادی ادامه داد: بنابراین مازندران در بحث پژوهش دانش آموزی پیشتاز است و همین‌طور در پژوهشهایی که همکاران فرهنگی انجام می دهند حائز رتبه خوبی در کشور است.

وی حمایت اصلی وزارت آموزش و پرورش از پژوهش را ایجاد زمینه پژوهشگری عنوان و اظهار کرد: عرصه پژوهش را هم در مدارس و پژوهش سراها و هم در پژوهشکده ها و همچنین شوراهای پژوهشی استان ها روز به روز تقویت می کنیم و بر همین اساس همکاران زیادی به اقدام‌پژوهی و پژوهشهای نظری و بنیادی که کاربست آنها در نهایت به ارتقای آموزش و پرورش منجر می شود، مشغول هستند.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: پژوهش هایی که در آموزش و پرورش انجام می شود 2 دسته‌اند؛ پژوهش هایی که معلمان ما در تحصیلات دانشگاهی خود به صورت پایان نامه های کارشناسی ارشد و رساله های دکتری انجام می دهند و یا مقالات علمی در نشریات چاپ می کنند و عمده اینها در پژوهشکده های تعلیم و تربیت مورد تحلیل قرار می گیرند و نتایج و یافته های این پژوهش ها به حوزه های مرتبط در وزارتخانه ارسال می شود.

این مسئول افزود: بخش دیگر، پژوهش هایی است که به پژوهشگران خود سفارش می دهیم و در داخل آموزش و پرورش انجام می دهند که کاربرد آنها مستقیم است.

وی در پایان گفت: هر ساله موضوعات پژوهشی را به اقتضای شرایط همان سال آموزش و پرورش تعیین می کنیم ، بنابراین هرساله تعداد زیادی موضوعات پژوهشی داریم که مورد پژوهش قرار می گیرد و عمدتا بر اساس نیازهای روز این وزارتخانه است.

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار