دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
فرماندار محمودآباد:
فرماندار محمودآباد گفت: امسال از نظر اقتصادی به شدت تحت فشار بودیم، اما در این شرایط مردم ما ایستادگی کردند و امروز هم در آستانه انتخابات رسانه به درستی می‌تواند خط صحیح انتخابات را به دست مردم برساند ونقش آن تاثیرگذار خواهد بود.
نقش تاثیر گذار رسانه‌ها در انتخابات ۱۴۰۰
به گزارش آوای خزر از شهرستان محمودآباد، خسرو طالبی ظهر امروز در نشست با فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی شهرستان که در سالن شماره دو فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: خبرنگار به عنوان صیاد باید خبر را به‌درستی کشف و اولین نفر در نشر آن باشد.
وی افزود: برای دسترسی به خبر حقیقی فعال رسانه دچار دردسر‌هایی خواهد شد، اما خبرنگار این پیشتکار را باید داشته باشد تا دوشادوش مدیران و مسئولان در سطح جامعه و در دنیا نقش‌آفرینی کنند.
فرماندار محمودآباد عنوان کرد: نقد درست خبرنگار در انتخابات تاثیرگذار خواهد بود و چنانچه نظارت نباشد، قدرت فساد به بار می‌آورد و خبرنگار با قلم نقادانه می‌تواند این مسیر را تغییر دهد چراکه نقد درست خبرنگار در انتخابات تاثیرگذار خواهد بود.
طالبی یادآورشد: رسالت خبرنگار اول در حفظ قداست کار و دوم انعکاس درست قوانین خواهد بود که با باز نشر آن در سطح جامعه تصمیم‌گیری می‌شود و پیگیری مطالبات مردم و به گوش مسئولان رساندن؛ ایجاد یک حلقه ارتباطی خواهد بود که توسط خبرنگار شکل می‌گیرد.
وی در پایان گفت: امسال از نظر اقتصادی به شدت تحت فشار بودیم، اما در این شرایط مردم ما ایستادگی کردند و امروز هم در آستانه انتخابات رسانه به درستی می‌تواند خط صحیح انتخابات را به دست مردم برساند.

دادستان محمودآباد اعلام کرد:
رعایت اخلاق و عدم افترا خط قرمز دستگاه قضا

محمد مهدی یوسف‌تبار دادستان محمودآباد درادامه این نشست با فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی شهرستان، اظهار کرد: با توجه به اینکه رسانه می‌تواند نقش‌آفرینی درستی در انتخابات داشته باشد، با توجه به شرایط فعلی کشور رسانه نقش امید آفرینی را بایستی در جامعه ایفا کند.
وی افزود: باید به مردم امیدواری داد و از نشر خبر‌های کاذب جلوگیری کنیم چراکه آینده روشنی داشته و در حال ساخت آن هستیم که رعایت اخلاق و عدم افترا و توهین در انتخابات خط قرمز خواهد بود.
دادستان محمودآباد تصریح کرد: وظیفه رسانه و فضای مجازی بالا بردن مشارکت مردم خواهد بود و با ایجاد مشارکت حداکثری دشمن دیگر چشم طمع به کشور ما نخواهد داشت.
یوسف‌تبار تاکید کرد: در حال حاضر دنیا حول فضای مجازی است و با نوشتن یک جمله در آن مردم به پای صندوق‌های رای خواهند آمد.
دادستان محمودآباد عنوان کرد: با توجه به اینکه فضای مجازی به‌عنوان دستگاهی بی در بوده که باید به درستی هدایت شود و این کار بر عهده فعالان رسانه است تا مصادیق انتخاباتی و قوانین آن به مردم منعکس شود.
وی در ادامه بیان کرد:: باید برای انتخاب اصلح به بیانات مقام معظم رهبری در مورد رسانه‌ها توجه کرد و نا امیدی را از کشور دور کنیم و انتشار محتوا باید مطابق قانون باشد و از نوشتن مطالب غیر قانونی جلوگیری شود چراکه توهین و افترا به مردم و مسئولان خط قرمز ما است.
وی با اشاره به اینکه انتقاد درست و منصفانه باید انجام شود، اما نه به ناحق؛ افزود: هدف همه ما خدمت به مردم است ما باید بازوی دستگاه قضا و نیروی انتظامی باشیم.
دادستان محمودآباد در پایان گفت: انعکاس مشکلات و انعکاس رفع آن از وظایف رسانه‌ها است تا مردم از مسئولان نا امید نشوند.

معاون فرماندار محمودآباد:
اصحاب رسانه چشم و گوش مسئولان و مردم در اجرای بهتر روند پیگیری‌ها در سطح شهرستان خواهند بود/ معیار‌های انتخابات توسط رسانه در جامعه بازنشر شود
قنبرعلی داداش‌پور معاون سیاسی فرمانداری محمودآباد در ادامه این نشست، اظهار کرد: فضای مجازی دارای آسیب‌ها و فرصت‌هایی است که باید با کمک رسانه‌ها و ادمین‌های فضای مجازی می‌توان رصد و بررسی شود.
وی افزود: اصحاب رسانه چشم و گوش مسئولان و مردم در اجرای بهتر روند پیگیری‌ها در سطح شهرستان خواهند بود و معیار‌ها و ملاک‌های انتخاب صحیح باید توسط رسانه در جامعه باز نشر داده شود و فضای انتخاباتی در سطح شهرستان باید به‌گونه‌ای باشد که تمام فعالان رسانه ارکان خبر را بشناسند تا خبر‌های درست را منعکس کنند.
معاون سیاسی فرمانداری محمودآباد عنوان کرد:با توجه به اینکه فعالان رسانه بایستی از تشویش اذهان عمومی جلوگیری کنند، اگر تخلفاتی مشاهده شد باید به مسئولان مربوطه اطلاع‌رسانی شده تا پیگیری از منبع انجام شود.
داداش‌پور یادآور شد: ما در سطح جامعه نیاز به تزریق شور و نشاط اجتماعی داریم و در راستای تحقق این امر باید فعالان رسانه‌ای وارد عرصه شوند.
وی با اشاره به اینکه در ایام انتخابات هر فردی می‌تواند برای تبلیغات از پیج شخصی خود در زمان تبلیغات استفاده کند، گفت: ما خدمت‌گذار مردم هستیم، اما گا‌ها مورد انتقاد قرار می‌گیریم که باید از شیوع انتقادات نادرست جلوگیری شود چراکه باز نشر برخی محتوا‌ها ممکن است، عواقبی داشته باشد.

انتهای پیام/ سید مهرداد محمدیان
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار