دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۹
یک کارگردان و بازیگر جوان، با اشاره به فرصتی که کرونا در اختیار رشد نمایش خانگی و وی‌او‌دی‌ها گذاشت، گفت: انگار که کرونا سربه‌سر سینما گذاشت تا شبکه نمایش خانگی رشد کند!

به گزارش آوای خزر،«فرید ولی‌زاده» بازیگر، تهیه‌کننده و کارگردان، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه در حال حاضر منتظر اکران یا نمایش دو ساخته جدیدش است، خاطرنشان کرد: شرایط کرونا تصمیم‌گیری برای شروع یک فیلم جدید را خیلی سخت و دور از انتظار کرده است و فعلا تصمیم دارم تا زمان نمایش دو فیلم «آیینه شیطان» و «تا ۱۰ بشمار»، بیشتر در زمینه بازیگری تمرکز کنم.

او ادامه داد: به همین خاطر تا امروز که شرایط واقعا متفاوت شده بیشتر وقتم را در حال مطالعه و دورخوانی فیلمنامه و انتخاب بازیگران فیلم سینمایی «پلاسما» به نویسندگی و کارگردانی کیانوش اسلامی در موسسه فوژان فیلم  سپری می‌کنم تا شرایط لازم برای جلوی دوربین رفتن این فیلم محیا شود.

ولی‌زاده یادآور شد: کرونا علاوه براینکه شرایط بدی برای دیدن فیلم در سینما به وجود آورده در عین حال و به زعم برخی از کارشناسان و مخاطبان سینما، وضعیت نسبتا خوبی را برای نمایش خانگی و پلتفرم‌ها (vod) به وجود آورد. انگار که کرونا سربه‌سر سینما گذاشت تا شبکه نمایش خانگی رشد کند! اما درعمل شرایط کاری را هم برای ورود برخی از افراد که از جایگاه بالا به پایین به ساخته‌های نمایش خانگی نگاه می‌کردند مهیا کرد تا خیلی زود متوجه شوند فرقی بین دوربین دیجیتال سینما و نمایش خانگی وجود ندارد و صرفا لذت دیدن فیلم روی پرده نقره‌ای  سینما ملموس‌تر است.

این کارگردان و بازیگر جوان ادامه داد: سیل عظیمی به‌سوی سریال‌سازی هجوم آورده‌اند که شاید در آینده  نه چندان دور تاثیر و مشکلاتی را برای صنعت فیلم‌سازی و حتی خود سریال‌سازی به وجود بیاورند. تا جایی که مخاطبان این صنعت با تکرار محتوا و استفاده از بازیگرانی که پیوسته و مدام  در این‌گونه سریال‌ها حضور دارند، رغبت تماشای فیلم و سریال ایرانی را از دست بدهند.

ولی‌زاده خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط فروش فیلم‌ها در سینما در زمان کرونا، شاید به جرات بتوان گفت این بدترین فصل سینمای ایران است و رکورد فروش نرفتن فیلم‌ها در گیشه با توجه به تورم شکسته شد. و اگر در این زمینه بدون وجود اتاق فکری، صرفا سریال ساخته شود به‌زودی زود این مشکل گریبان‌گیر تمام دست‌اندکاران سریال‌سازی خواهد شد و باید منتظر رکود در این زمینه هم باشیم.

او در پایان اظهار امیدواری کرد در سال ۱۴۰۰ و با کم شدن تاثیر کرونا، شرایط بهتری برای صنعت فیلم‌سازی رقم بخورد.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار