دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۵۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
معاون هماهنگی امور اقتصادی مازندران خبرداد:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با بیان اینکه مردم استان نگران تهیه کالاهای اساسی شب عید نباشند، از تشدید برخورد با سودجویان بازار و حکم قطعی جریمه 110 میلیارد تومانی برای این متخلفان خبر داد.

تأمین کالاهای اساسی شب عید در مازندران/ متخلفان بازار شب عید 110 میلیارد تومان جریمه شدند

حسن خیریانپور در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در ساری با اشاره به برگزاری ۱۶ نشست ستاد تنظیم بازار استان در سال ۹۹، اظهار کرد: روز گذشته (چهارشنبه ۲۷ اسفندماه) آخرین نشست آن برگزار شد. در مجموع طی یکسال، ۱۹۵ مصوبه داشتیم که ۹۵ درصد مصوبات اجرایی شد.

وی ادامه داد: سعی کردیم در دو سه زمینه مراقبت و کنترل کنیم. البته در بحث مسائل اقتصادی و بازار بخشی از آن متأثر از تحولات جهانی است، بخشی متأثر از تحریم‌ها و بخشی نیز در حال حاضر ناشی از خسارات کروناست، بخشی دیگر نیز به مسائل کشوری بازمی‌گردد که آثار آن را در استان داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با بیان اینکه در استان با پیگیری، نظارت، مراقبت و کنترل سعی کردیم روند بازار را متعادل نگه داریم و آرامش نسبی وجود داشته باشد، تصریح کرد: در خصوص بازار؛ یک بخشی تأمین کالا‌های مورد نیاز و اساسی است که همواره رصد کردیم تا کمبودی به وجود نیاید و نیازمندی‌ها به‌موقع انجام شود.

خیریانپور یکی از موارد مهم در شرایط فعلی که در آستانه نوروز هستیم را تأمین مرغ نیاز مردم عنوان و بیان کرد: کنترل بازار مرغ هر روز انجام می‌شود، روزانه بیش از ۳۰۰ تن مرغ با نرخ مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان وارد استان می‌شود. در این راستا افرادی با نگاه سودجویی تخلفاتی داشتند و برای آن‌ها پرونده تعزیراتی تشکیل شد.

وی ادامه داد: در بحث کنترل و نظارت، بازرسی‌های بازار را تشدید کردیم و قرارگاه‌های شهرستانی برای نظارت بر روند بازار تشکیل شد؛ در این راستا تا کنون حدود ۱۱۰ میلیارد تومان رأی محکومیت قطعی برای متخلفان حوزه بازار از سوی تعزیرات حکومتی اجرا و اقدام شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: مصرف روزانه مرغ در استان ۱۵۰ تا ۱۷۰ تن است، اما در بحث تأمین مرغ در روز‌های پایانی سال باتوجه به افزایش نیاز خانوار‌ها و جمعیت شناوری که حتی با وجود محدودیت‌های کرونایی داریم؛ دیروز ۴۱۱ تن مرغ گرم توزیع کردیم. ۱۰۰۰ (یکهزار) تن مرغ کشتار شد لذا از نظر تأمین مرغ برای استان خودمان و برای تهران -، چون استان معین تهران هستیم – مشکلی وجود ندارد.

خیریانپور با اشاره به تشکیل صف برای تهیه مرغ با قیمت مصوب اظهار کرد: این صف‌ها معنایی ندارد، چون کمبود مرغ وجود ندارد. در استان علاوه بر مرغ گرم، از طریق شرکت پشتیبانی دام استان ۲ هزار و ۳۲۰ تن گوشت مرغ منجمد آماده برای ذخیره داریم و هر لحظه نیاز باشد وارد بازار می‌شود.

وی درباره تأمین شکر نیز اعلام کرد که ۳۵ هزار و ۷۸۵ تن شکر توزیع شد، برای ایام نوروز به اندازه کافی پیش‌بینی شده است و مشکلی نیست. روغن نیز به میزان ۱۶ هزار و ۹۸۵ تن در استان توزیع شد و کمبودی وجود ندارد.

معاون اقتصادی استاندار مازندرارن بیان کرد: ۱ هزار و ۷۹۰ تن برنج نیز تأمین شد و سعی کردیم برای نیاز مددجویان نهاد‌های حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی ذخیره کنیم و فعلاً توزیع نشود.   

وی ادامه داد: برای میوه شب عید نیز پرتقال مورد نیاز استان‌های کشور تأمین و تاکنون ۱۸ هزار تن پرتقال تامسون به استان‌ها ارسال شد. برای استان خودمان نیز ۲۰۰ تن پرتقال با قیمت مصوب ۱۰ هزار تومان در حال توزیع است.

عضو شورای تأمین استان مازندران اعلام کرد: ۴۰۰ تن سیب نیز تأمین شده است؛ سیب زرد با قیمت مصوب ۱۰ هزار و سیب قرمز با قیمت تنظیم بازار ۹ هزار تومان توزیع شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران بیان کرد: تأمین و ذخیره آرد مورد نیاز از طریق کارخانجات صورت گرفت. پیش‌بینی لازم برای حمل و نقل نیز انجام شد.

حسن خیریانپور در پایان این گفتگو ضمن آرزوی سالی پر از خوبی و برکت برای مردم ایران و به ویژه مازندران، بیان کرد: کالا‌های اساسی به اندازه نیاز استان تأمین و بیش از نیاز نیز ذخیره‌سازی شده است،  نظارت بر بازار تشدید شده است و با متخلفان، بدون اغماض برخورد می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۰۱

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عباسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
0
0
سلام قیمتهایی که می گید برای مرغ مال کجاست؟ من امروز رفتم بخرم ساری انتهای مهیار 16 مرغ فروشی میرمحمدی کیلویی 29900 تومان .
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار