دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۵

به گزارش آوای خزر، بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا اخیرا در سخنانی در پارلمان این کشور مدعی شده است که ما از نفوذ ایران و رفتارهای مخرب آن در منطقه به شدت نگرانیم. ما همچنین از خطر دستیابی ایران به سلاح هسته ای به شدت نگران هستیم. ایران نه فقط به خاطر امنیت و منافع مردم منطقه بلکه به خاطر منافع و امنیت مردم ایران باید به تعهدات هسته‌ای خود پایبند باشد.

این سخنان در حالی بیان شده که مقامات ایران بارها اعلام کرده ‌که قصد دستیابی به سلاح هسته‌ای ندارند. این امر البته مبنای دینی هم دارد به طوری که مقام معظم رهبری تولید و انباشت سلاح هسته‌ای و دیگر انواع سلاح‌های کشتار جمعی، شیمیایی و میکروبی را حرام اعلام کرده اند. با این حال غربی‌ها در راستای پروپاگاندای سیاسی مدام ادعای خود را در مورد دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تکرار می‌کنند.

دولت بریتانیا در سال ۲۰۱۰ اعلام کرد که تعداد کلاهک‌های هسته‌ای خود را در دهه ۲۰۲۰ به ۱۸۰ مورد محدود خواهد کرد. ولی دولت بوریس جانسون این محدودیت را لغو و اعلام کرد که تعداد کلاهک‌های هسته‌ای بریتانیا در سال‌های آینده به ۲۶۰ مورد افزایش خواهد یافت.

 دولت بوریس جانسون با بازبینی در سیاست‌های امنیتی و دفاعی این کشور اعلام کرده که با توجه به تهدید کشورهای دارای سلاح هسته‌ای یا در حال تولید این سلاح‌ها و همچنین تروریسم هسته‌ای مورد حمایت حکومت‌ها، تقویت قدرت هسته‌ای یک عامل بازدارنده مهم در تامین امنیت این کشور و متحدان آن محسوب می‌شود.

در بخشی از بیانیه دولت بریتانیا آمده است: برخی از کشورها به شکل قابل ملاحظه‌ای قابلیت و تنوع سلاح‌های هسته‌ای خود را افزایش داده‌اند. افزایش رقابت‌های بین‌المللی، چالش‌های جدید نظم جهانی و توسعه و پیشرفت فناوری‌های مخرب و بی‌ثبات کننده تهدیدهای جدیدی برای ثبات راهبردی کشور تلقی می‌شوند./ایرنا

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار