دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
جنگنده بمب افکن های ترکیه بامداد امروز ( یکشنبه ) مناطق تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) در شمال سوریه را پس از ۱۷ ماه برای اولین بار بمباران کردند.

به گزارش آوای خزر،  دیده بان موسوم به حقوق بشر سوریه امروز ( یکشنبه ) به نقل از « رامی عبدالرحمن » مدیر این دیده بان که در لندن مستقر است، افزود که این ، اولین حملات هوایی ترکیه پس از عملیات بهار صلح است که آنکارا و جناح های سوری مورد حمایت خود در اکتبر ۲۰۱۹ علیه نیروهای دموکراتیک سوریه در شمال سوریه راه اندازی کردند.

وی افزود: هواپیمای جنگی ترکیه پایگاههای نظامی نیروهای دموکراتیک سوریه را در روستای صیدا در حومه « عین عیسی » در شمال رقه هدف قرار دادند.

عبدالرحمن اضافه کرد : درگیری ها بین دو طرف به مدت ۲۴ ساعت ادامه داشت و تاکنون نیروهای ترکیه پیشروی موفقیت آمیزی نداشته اند اما نیروهای دموکراتیک سوریه موفق شدند یک تانک ترکیه را منهدم کنند.

عملیات بهار صلح که پس از دو توافق نامه آنکارا با واشنگتن و سپس با مسکو به حالت تعلیق درآمد به ترکیه امکان داد مناطق مرزی سوریه به طول حدود ۱۲۰ کیلومتر و عرض ۳۰ کیلومتر را تحت کنترل بگیرد اما « عین عیسی » و اطراف آن در دست نیروهای دموکراتیک سوریه ( کردها ) باقی ماند.

آنکارا یگان های حفاظت از مردم کرد را در امتداد حزب کارگران کردستان ( پ.ک.ک ) که ترکیه و متحدانش آن را در بین سازمان های تروریستی قرار داده اند، می داند.

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ به این سو در دو عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دی ماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله عفرین و شهرهای الباب، اعزاز و جرابلس را تصرف کرد.

ترکیه در ۲۵ مهر۹۸ نیز برای آنچه عقب راندن شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوریه» از مناطق مرزی الرقه والحسکه سوریه خوانده شد ، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد که این عملیات یک هفته‌ای، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد سوریه ۵ روز مهلت داد که تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

یکی از اهداف ترکیه از این عملیات ایجاد «منطقه امن» در شمال سوریه، حد فاصل شهرهای رأس العین و تل ابیض به طول ۱۲۰ کیلومتر و عمق ۳۰ کیلومتری از مرزهای ترکیه است.

عملیات ارتش ترکیه علیه یگان های حفاظت از مردم کرد (قسد ) موجب متشنج شدن روابط بین آنکارا و برخی از کشورهای غربی به آمریکا و فرانسه شده است.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: