دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
نخست‌وزیر ارمنستان خرید جنگنده های سوخو Su-۳۰ بدون موشک از روسیه را تایید کرد.

به گزارش آوای خزر،  به نقل خبرگزاری اسپوتنیک، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان تأیید کرد که ایروان جنگنده های روسی Su-۳۰SM بدون موشک را ماه مه سال ۲۰۲۰ ، ماه‌ها قبل از درگیری قره باغ خریداری کرده است.

هاکوپیان، رئیس ستاد پیشین ارتش ارمنستان در ماه نوامبر گفت که جنگنده‌ها برای آنها نیستند ، زیرا روسیه فروش موشک Su-۳۰SM به سایر کشورها را ممنوع کرده است.

مقامات ارمنستان تا همین اواخر در مورد این موضوع سکوت کردند. پاشینیان اما در جلسه‌ای با ساکنان منطقه آراگاتسوتن این کشور گفت: بله، ما این جنگنده را خریداری کردیم ، آن را در ماه مه (۲۰۲۰) تحویل گرفتیم، چرا کشور ۲۶ ساله ارمنستان نباید جنگنده داشته باشد؟ .

در پایان سپتامبر سال ۲۰۲۰ ، جنگ در قره باغ کوهستانی میان دولت ارمنستان و جمهوری آذربایجان از سر گرفته شد ، که به درگیری طولانی مدت و تلفات غیرنظامیان منجر شد. طرفین چندین بار برای امضای آتش بس تلاش کردند ، اما تنها توافق سه جانبه که از یک شب تا ۱۰ نوامبر ۲۰۲۰ حاصل شد ، موفقیت آمیز بود. با وساطت مسکو ، آذربایجان و ارمنستان توافق کردند که آتش را کاملاً متوقف کرده و زندانیان و اجساد کشته شدگان را مبادله کنند. ایروان همچنین مناطق کلبجر ، لاچین و آغدام را به باکو منتقل کرد. نیروهای حافظ صلح روسی در منطقه مستقر شدند .

درگیری‌ها در قره‌باغ کوهستانی در فوریه ۱۹۸۸ آغاز شد ، زمانی که منطقه خودمختار قره باغ کوهستانی اعلام جدایی از جمهوری سوسیالیستی شوروی آذربایجان را داد. طی یک درگیری مسلحانه در سالهای ۱۹۹۲-۱۹۹۴ ، آذربایجان کنترل قره باغ و مناطق مجاور آن را از دست داد. از سال ۱۹۹۲ ، مذاکرات در مورد حل مسالمت آمیز درگیری با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ، به رهبری روسیه ، ایالات متحده و فرانسه ادامه داشت.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار