دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۹

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

وعده تحویل ۲.۸ میلیون دز واکسن کرونا محقق نشد
جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه تاخیر در واکسیناسیون کرونا یک معضل جهانی است گفت: وعده تحویل ۲.۸ میلیون دز واکسن کرونا تا پایان سال ۹۹ محقق نشد. او تاکید کرد که از یک میلیون دز واکسن روسی وعده داده شده تا پایان اسفند، فقط تحویل ۴۲۰ هزار دز عملیاتی شد و اینکه حتی تولید مشترک واکسن اسپوتنیک وی در ایران نیز با تاخیر روبرو خواهد بود. او همچنین گفت که دادستانی هند هم از تحویل ۳۷۵ هزار دز واکسن به ما جلوگیری کرد. او  در نهایت تاکید کرد که قرار است دو سوم واکسن موردنیاز ما، در داخل تولید شود.

فوت ۹۷ نفر دیگر با کرونا
لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر ۵ فرودین،  ۷۵۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۹۲ نفر از آنان بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۸۳۰ هزار و ۸۲۳ نفر رسید. لاری اضافه کرد: ۹۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۶۲ هزار و ۱۴۲ نفر رسید.

برنامه وزارت بهداشت برای واکسیناسیون رایگان
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: سیاست وزارت بهداشت واکسیناسیون آحاد مردم در عرصه کرونا به صورت رایگان است. حیدر محمدی با اشاره به اینکه واکسن‌های وارداتی شرکت‌های خصوصی نیز از آن‌ها خریداری خواهد شد افزود: شرکت‌های متقاضی همچنان می‌توانند واکسن کرونا را از منابعی که مورد تایید سازمان غذا و داروست به صورت فوریتی وارد کنند.

تغییر بزرگ در نحوه صادرات نفت ایران از امسال
حسن روحانی رئیس جمهور با اشاره به افتتاح تعداد زیادی از طرح‌های مهم و عظیم کشور در سال 99 در قالب پنج شنبه های افتتاح، گفت: در سال 1400 نیز پروژه‌های عظیمی مثل احیای دریاچه ارومیه و خط لوله گوره- جاسک مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت. این خط لوله، یک پروژه بسیار مهم است و بعد از این صادرات نفت ایران از خلیج فارس و دریای عمان انجام خواهد شد. روحانی اظهار داشت: کسانی که با مسائل استراتژیک آشنایی دارند می‌دانند که انتقال بخشی از ظرفیت صادراتی نفت کشور از خلیج فارس به دریای عمان چه اهمیت بالایی دارد.

تکذیب اخطار بایدن به چین درمورد ایران
در پی انتشار اخباری در خصوص هشدار واشنگتن به پکن در خصوص ادامه تعاملات نفتی با تهران، وزیر بازرگانی چین تأکید کرد که چین از توافقات نفتی خود با ایران محافظت می‌کند. «گائو فنگ» تصریح کرد که هیچ‌گونه هشداری درباره تحریم‌های نفتی ایران از جانب دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا دریافت نکرده است.

پیروزی بزرگ انصارالله در غرب مأرب 
سخنگوی انصارالله یمن از آزاد سازی کامل مناطق غرب مأرب خبر داد.  وی افزود: مراکز نظامی راهبردی نیروهای ائتلاف سعودی در مأرب تحت کنترل درآمده است. پیشروی روزانه در مأرب ادامه دارد. سخنگوی انصارالله اعلام کرد، هیئت آشتی در مأرب دست به کار بزرگی زده است و شخصیت های عالی رتبه به صنعاء می‌آیند.

ادعای حمله به کشتی اسرائیلی با موشک ایرانی
رسانه‌های اسرائیلی در خبری مدعی شدند امروز یک کشتی متعلق به اسرائیل با یک موشک ایرانی در دریای عرب هدف قرار گرفت. این رسانه ها همچنین گزارش دادند که این کشتی عازم هند بود و پس از هدف قرار گرفتن با موشک ایرانی آسیب دید.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها