دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۹

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

پر کردن سرنگ خالی و فروش آن به نام واکسن کرونا
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با تایید احتمال ورود واکسن‌ها به بازار سیاه اظهار داشت: متاسفانه نشت واکسن به بازار غیررسمی همیشه بوده است. برخی از واکسن‌ها هم اصل نیستند. ممکن است شرکتی یا شخصی با چمدان این واکسن را وارد کنند و یا اشخاصی سرنگ خالی را پر می‌کنند و به نام واکسن می‌فروشند همانطور که در فروش داروی رمدسیویر این اتفاق رخ داد. برخی اشخاص ویال‌های سفتری اکسون و سفازولین تولید داخل را با هم ترکیب کرده و به عنوان آمپول رمدسیویر و به مبلغ ۵۰ میلیون تومان می‌فروختند.

دعوت علم‌الهدی از مردم برای حضور در تجمع نیمه شعبان
علم الهدی امام جمعه مشهد همچنین با بیان اینکه اجتماع بزرگ منتظران حضرت مهدی (عج) در سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد، افزود: امسال این تجمع همزمان با روز نیمه شعبان در میدان شهدای مشهد برگزار می‌شود و از مردم دعوت می‌کنیم برای اظهار آمادگی جان نثاری برای حضرت ولی عصر (عج) در این مراسم شرکت کنند.

بازداشت عوامل یک تور گردشگری
مهدی چناری رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دزفول گفت: عوامل تور مختلط گردشگری که با ظاهری نامناسب در یکی از مناطق گردشگری دزفول اقدام به رقص و پایکوبی کرده بودند، بازداشت شدند.

فوت ۸۱ نفر دیگر با کرونا
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۷۹۸۰ مبتلای جدید به کرونا در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر ۶ فرودین گفت: ۹۶۵ نفر از آنان بستری شدند و مجموع بیماران به یک میلیون و ۸۳۸ هزار و ۸۰۳ نفر رسید. لاری تاکید کرد: متاسفانه ۸۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۶۲ هزار و ۲۲۳ نفر رسید.

تکذیب انجام واکسیناسیون با واکسن کوبایی
سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹ در ایران فعلا فقط با واکسن های اسپوتنیک، کواکسین و سینوفارم انجام می شود و ادعای اکسیناسیون با واکسن مشترک ایران و کوبا کذب محض است.

تهدید قطع یارانه در صورت عدم ثبت محل سکونت
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: از ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ همه‌ سرپرستان خانوار موظف به ثبت محل سکونت خود با درج شخصی یا استیجاری در سامانه «کد یکتا» هستند. او افزود: ثبت نکردن یا ثبت مشخصات اشتباه ملک در سامانه جامع املاک و اسکان، جرایم سنگینی از جمله قطع یارانه‌ها و خدمات بانکی را به دنبال دارد.

امروز؛ امضای سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین
«وانگ یی» وزیر خارجه چین به دعوت رسمی «محمدجواد ظریف» همتای ایرانی خود برای دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران دیروز وارد تهران شد. امضای سند برنامه همکاری جامع جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین توسط وزیران خارجه دو کشور از دیگر برنامه های این سفر دو روزه است.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار