دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۴

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

جان باختن ۸۹ تن دیگر با کرونا
سخنگوی وزارت بهداشت گفت در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر ۸ فروردین، ۸ هزار و ۷۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۹ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران به یک میلیون و ۸۵۵ هزار و ۶۷۴ نفر رسید. همچنین ۸۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۶۲ هزار و ۳۹۷ نفر رسید.

احتمال خودکشی آزاده نامداری قوت گرفت
شهریاری سرپرست دادسرای جنایی تهران گفت: با بررسی‌های همه جانبه صحنه فوت خانم آزاده نامداری که تا ساعت یک بامداد ادامه داشت و معاینه جسد توسط پزشکی قانونی در محل فوت، با توجه به اینکه هیچ گونه آثار ضرب و جرح که دلالت بر وقوع قتل یا دگرکشی داشته باشد، به دست نیامد؛ لذا وقوع قتل یا دگرکشی کاملا منتفی است. او گفت: در بررسی‌های تکمیلی انجام شده و به ویژه بررسی تلفن همراه متوفی و همچنین دست‌نوشته‌های مکشوفه متعلق به متوفی که خطاب آن به دخترش بوده و نوعی وصیت و خداحافظی با دخترش بوده و دارو‌های موجود در صحنه که مورد استفاده مرحوم بود، بررسی اولیه پزشکی قانونی در روز جاری مبین وجود داروی قوی ضدافسردگی در آزمایش سم شناسی متوفی است. وی گفت: لذا موضوع خودکشی از طریق مصرف دارو‌های اعصاب و روان مطرح است که البته قطعیت این موضوع منوط به نظر تکمیلی پزشکی قانونی در خصوص نتایج آزمایش آسیب شناسی است.

چاپ پول برای تامین بودجه ۹۸ و ۹۹
رئیس کل بانک مرکزی گفت: در سال ۹۸ و ۹۹ بخش‌هایی از بودجه دولت از طریق درآمد‌های تسعیر صندوق توسعه ملی تأمین شد که به زبان ساده‌تر به معنای چاپ پول است.

۱۱ بدهکار با ۹۰ هزار میلیارد تومان بدهی 
رئیس کل بانک مرکزی گفت: ۱۱ بدهکار بزرگ بانکی با ۹۰ هزار میلیارد تومان بدهی در کشور وجود دارد که ما در طی مدت کوتاهی توانسته ایم حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان این بدهی را از آن‌ها پس بگیریم.

خرداد؛ مرحله دوم تست واکسن «رازی»
معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: با ادامه روند فعلی فعالیت ساخت واکسن کرونا، مرحله دوم تست انسانی واکسن تزریقی استنشاقی "رازی کوو پارس" از خرداد ماه ۱۴۰۰ آغاز می شود.

آغاز نام نویسی داوطلبان مجلس
نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح یکشنبه هشتم فروردین‌ماه ۱۴۰۰ در ۶ حوزه انتخابیه آغاز شد. انتخابات میاندوره‌ای مجلس در حوزه‌های انتخابیه "تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس"، "تفرش، آشتیان و فراهان"، "بهار و کبودرآهنگ"، "گچساران و باشت"، "آستانه اشرفیه" و "میانه" برگزار می‌شود. نام‌نویسی از داوطلبان این انتخابات تا ساعت ۱۸ شنبه ۱۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ به مدت هفت روز ادامه دارد.

روز خونین‌ترین میانمار با ۱۱۴ کشته
اعتراض‌ها مردم میانمار علیه کودتای نظامی در این کشور روز شنبه نیز ادامه یافت و بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی تا کنون ۱۱۴ نفر کشته شده‌اند. این بالاترین آمار کشته‌شدگان از آغاز اعتراض‌ها علیه کودتا در میانمار است. از سوی دیگر ارتش میانمار، به‌رغم جان باختن شمار زیادی در جریان اعتراض‌ها، هفتاد و ششمین سالروز تشکیل نیروهای مسلح را در شهر نپیدو جشن گرفت.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار