دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۵

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

باز شدن کانالی که اقتصاد دنیا را به هم ریخته بود
کشتی غول‌پیکر «اور گرین» که از سه‌شنبه شب ۳ فروردین به دلیل وزش طوفان شن و شرایط بد جوی از مسیر خود منحرف و منجر به انسداد مسیر عبور کشتی‌ها از کانال سوئز در هر دو طرف شده بود، شروع به حرکت کرد. رئیس جمهور مصر هم ضمن تشکر از تمام کسانی که در بازگرداندن کشتی منحرف‌ شده در کانال سوئز مشارکت داشتند، از پایان بحران در این آبراهه بین‌المللی خبر داد. انسداد کانال سوئز که حدود ۱۰ درصد از نفت و فرآورده‌های نفتی جهان از طریق این کانال عبور داده می شود، در پی به گل نشستن این کشتی، افزایش ۷.۵ درصدی قیمت نفت را در پی داشت.

پیشنهاد ونزوئلا برای دریافت واکسن کرونا در قبال نفت
مادورو رئیس جمهور ونزوئلا در تلویزیون اعلام کرد: «ونزوئلا نفتکش‌های مورد نیاز و مشتریان خود را برای خرید نفت دارد. ما آماده عرضه نفت در ازای واکسن هستیم ولی آن را از هیچکس گدایی نمی‌کنیم». صادرات نفت ونزوئلا که عضوی از اوپک است، به‌خاطر تحریم‌های آمریکا علیه شرکت نفت دولتی این کشور، به پایین‌ترین رقم طی دهه‌های گذشته رسیده است. ونزوئلا از کشورهای متحد خود یعنی روسیه و چین واکسن دریافت کرده است.

خبر نگران کننده درمورد نیروگاه اتمی بوشهر / احتمال توقف تولید برق در سال ۱۴۰۰
معاون سازمان انرژی اتمی گفت: به دلیل شرایط حاکم بر ارتباطات بین‌المللی کشور و مشکلات ناشی از انتقال ارز و تحریم‌های بانکی با مشکلاتی در زمینه تامین و انتقال ارز برای تامین برخی ملزومات واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر مواجه هستیم و چنانچه راهکاری برای حل آنها پیدا نشود، تولید برق این واحد در سال‌ جاری با مشکلات جدی مواجه شده و متأسفانه بیم آن می‌رود که فعالیت آن متوقف شود.

فوت ۸۱ نفر دیگر با کرونا
سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۹هزار و ۳۱۰ مبتلای جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت منتهی به ظهر ۹ فرودین خبر داد که یک هزار و ۱۵۷ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران به یک میلیون و ۸۶۴ هزار و ۹۸۴ نفر رسید. لاری همچنین گفت: متاسفانه ۸۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۲ هزار و ۴۷۸ نفر رسید.

پیکر آزاده نامداری به خاک سپرده شد
مراسم تدفین پیکر مرحوم آزاده نامداری صبح دوشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۰ در محل قطعه نام‌آوران بهشت زهرای تهران برگزار شد. نماز بر پیکر مرحومه آزاده نامداری توسط حجت الاسلام والمسلمین دعایی اقامه شد. پیکر آزاده نامداری در همسایگی صدیقه کیانفر به خاک سپرده شد.

پرواز‌های عبوری از ایران ۷۲ درصد کاهش یافت
براساس آمارهای اعلامی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در ۷ ماهه اول سال ۹۹، در مجموع ۵۲ هزار و ۱۱۹ پرواز عبوری از آسمان ایران ثبت شد و در مدت مشابه سال ۹۸ این تعداد به ۱۸۴ هزار و ۹۵۸ می‌رسید که حکایت از کاهش ۷۱/۸ درصدی پروازهای عبوری در این مدت دارد.

نادر قاضی‌پور از تهران کاندیدای مجلس شد
نادر قاضی پور، نماینده سابق ٣ دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه ارومیه که در انتخابات مجلس یازدهم توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شد، با حضور در فرمانداری تهران داوطلب انتخابات میان دوره‌ای مجلس از حوزه انتخابیه تهران ری شمیرانات شد.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار