دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹
تحلیلگر ارشد فلسطین تاکید کرد که خیز رژیم های عربی برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل برگرفته از حرص آنها برای حفظ قدرت است و قدس در قاموس اعتقادی شیوخ عرب هیچ جایگاهی ندارد.

به گزارش آوای خزر،«شاکر زلوم»، نویسنده و تحلیلگر ارشد فلسطینی در تشریح تحولات مربوط به پرونده فلسطین در سال گذشته و سرانجام موضوعاتی چون معامله قرن در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: معامله قرن، حتی اگر به طور رسمی پایان یابد، تلاش‌های فعلی دولت آمریکا آثار آن را از بین نمی‌برد. بلکه تصمیمات «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری پیشین این کشور لغو نشده و همچنان اعمال می‌شود. سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس منتقل شد و همچنان در آنجا باقی ماند. دولت جدید آمریکا هیچ اقدام عملی  برای محدود کردن توسعه شهرک‌سازی در قدس شرقی و کرانه اشغالی فلسطین انجام نداده است.

زلوم در ادامه درباره خیز برخی رژیم‌های عربی برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل و دلایل و پیامدهای این اقدام گفت: بیشتر رژیم های عربی رژیم‌های کارکردی و وابسته به استعمار هستند و طبق وظایفی که استعمار به آنها محول کرده است، کار می‌کنند. در پیشینه رفتار این رژیم‌ها هیچ زمینه مردمی وجود ندارد که مواضع خیانتکارانه و نادرست آنها را تأیید کند بلکه ریشه در تلاش آنها برای حفظ حکومت خود دارد. در مورد پیامدهای عادی‌سازی روابط عربی با اسرائیل باید گفت که این پیامدها در گرو عاقبت رژیم صهیونیستی است. اگر این رژیم نابود شود، طبعا پیامدی هم برای این دست اقدام‌ها باقی نمی ماند اما باید تاکید کنم که ملت‌های عربی محکوم به آهن، آتش و ظلم بسیاری از سرویس‌های امنیتی هستند که هیچ هم و غمی غیر از حفظ سیستم‌های عملکردی و ماموریت  به حفظ رژیم صهیونیستی و ثبات اشغال فلسطین ندارند.

قدس هیچ ارزشی در نگاه حکام و شیوخ عرب ندارد

این تحلیلگر فلسطینی درباره جایگاه قدس در نگاه رژیم‌های عربی و موضع آنها در قبال آرمان فلسطین گفت: من با یقین تاکید می‌کنم که قدس هیچ ارزشی در نگاه حکام و شیوخ محکوم به تبعیت از کشورهای استعمارگر ندارد. حال آنکه قدس قبله اول مسلمانان و محل معراج پیامر اسلام (ص) است. قدس به دست رژیم‌های مکلف به حمایت از دشمن صهیونیستی آزاد نخواهد شد بلکه آزادی آن تنها به دست انسان‌های آزاده و مومن رقم خواهد خورد.

منافع غرب استعمارگر به طور طبیعی به وجود رژیم صهیونیستی گره خورده است

وی در مقایسه بین سیاست‌های ترامپ و «جو بایدن» رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا در قبال اسرائیل و فلسطین گفت: تصمیم‌های دولت آمریکا توسط دست‌های پشت پرده در این کشور اتخاذ می‌شود که صهیونیست‌هایی از خاندان «روچیلد» و «مورگان» بر آن حاکم هستند و وضعیت در کشورهای استعمارگر غربی یکسان است.  بنابراین، جایی برای قطع رابطه بین دولت آمریکا و نهاد صهیونیستی در فلسطین باقی نمی‌ماند. 

زلوم تاکید کرد: باید این واقعیت مهم را درک کنیم که منافع غرب استعمارگر به طور طبیعی به وجود رژیم صهیونیستی گره خورده است و در اینجا من نه تجزیه و تحلیل، بلکه به اطلاعات مهمی از جمله تصمیمات اتخاذ شده در توافق نامه «کمپبل- بنرمان» در سال ۱۹۰۷ با نام کنفرانس هفت کشور استعماری یا کنفرانس لندن در همین سال استناد می‌کنم که اسناد کنفرانس بر لزوم عقب نگه‌داشتن کشورهای عربی و اسلامی و محرومیت آنها از علم و فن‌آوری و نیز ناآگاه و ناپایدار نگه‌داشتن این کشورها تاکید می‌کند و این همان رمز جنون کشورهای استعمارگر از پیشرفت علمی در ایران است.

وی گفت: آثار تصمیمات کنفرانس کمپبل- بنرمان تا امروز همچنان ادامه دارد و حتی برخی جزئیات آن کامل‌تر نیز شده و کشورهای استکباری آن را به طور دقیق درباره فلسطین، ایران، عراق و سوریه با دقت اجرا می‌کنند.

بایدن به صهیونیست بودن خود و اعضای دولتش افتخار می‌کند

این تحلیلگز فلسطینی درباره جایگاه لابی صهیونیسم در دولت بایدن گفت: بایدن افتخار می‌کند که یک صهیونیست است و پسرانش با دختران یهودی ازدواج کرده و نوه‌هایش تعالیم تلمود را فرا می‌گیرند. بسیاری از اعضای دولتش  نیز از تندروهای صهیونیست هستند و «رابرت مالی»، مسئول پرونده ایران یک صهیونیست تمام‌عیار است. 

 

تشکیلات حاکم بر رام‌الله یک نهاد غیر ملی است

وی در ادامه درباره تحولات کرانه باختری و آینده این قسمت از خاک فلسطین گفت: آینده کرانه باختری در گرو پیروزی سوریه، عراق و یمن و ایران است که به طور قطع محقق خواهد شد. تشکیلات حاکم بر رام‌الله یک نهاد غیر ملی است که با دشمن صهیونیستی هماهنگی امنیتی انجام می‌دهد؛ در حالی که می‌جنگد، اطلاعات نیروهای مقاومت را به دشمن می‌دهد. این بدان مفهوم نیست که هیچ تلاش صادقانه‌ای انجام نمی شود که بر عکس، افراد شریف در کرانه باختری اشغالی بسیار هستند. با این وجود عوامل مهمی وجود دارد که برای دستیابی به مقاومت مسلحانه باید تحقق یابد. مهمترین این عوامل، تأمین سلاح و تأمین حداقل مراقبت از خانواده‌های مجروحان، اسرا و شهدا است.

سازمان ملل هیچ نقش اخلاقی یا انسانی در فلسطین ندارد

زلوم درباره نقش و جایگاه سازمان ملل در حل مسأله فلسطین با توجه به اینکه شهرک‌سازی را عملی غیر قانونی می‌داند، تصریح کرد: این سازمان هیچ نقش اخلاقی یا انسانی در فلسطین ندارد و صرف ابزاری در دست کشورهای استکباری است که تنها برنامه‌های شیطانی آنها را اجرا می‌کند. وقایع کنونی یمن بهترین گواه بر نقش شیطانی سازمان ملل است که بر نهادهای فرعی آن نیز صدق می کند.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها